• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Wiken

Hej!

Nu är magsjukorna på gång igen....ja i allafall hos oss. I natt vaknade jag av att min son sa mamma jag spyr. Var bara att springa in på toa med honom. Det har bara kommit 1 gång och så har han varit lite lös i gång nu på morgonen. Jag hoppas och ber att det inte är magsjuka men tyvärr ganska så troligt ändå kanske. Vi utgår från det i allafall.

Är livrädd för magsjuka, och är ofta i mina tankar. Dock har jag tänk,t nä men det är ju augusti nu, säsongen för magsjuka börjar inte ännu. Tji fick jag. Varför ska allt vara så jobbigt?

Ge mig några tröstande ord, behöver det idag!

• lollisen

Anvik: tänker på er och hoppas att det stannar där nu, att ni slipper ms och att den enbart var såpass lindrig...
    Massa kramar

• Wiken

Tack lollisen!
    Känns lite bättre nu när han redan är som vanligt. Det gör min oro lite mindre.
    Inte så mycket att göra, bara hoppas på det bästa.

• NoahLeah

Hur många här är det som får panikångest och är livrädda när någon annan kräks (t ex ens barn) och att kräkas själv? Det verkar som de flesta mest har problem med att kräkas själva??

• lollisen

Anvik: hur har det gått? Kram
    Taniko: jag får bara panik om jag vet att det kan smittas... Annars kan jag nog ta det rätt bra med kräks. Är du mer rädd att andra ska kräkas?

• Lillave
    NoahLeah skrev 2011-08-27 19:44:40 följande:
    Hur många här är det som får panikångest och är livrädda när någon annan kräks (t ex ens barn) och att kräkas själv? Det verkar som de flesta mest har problem med att kräkas själva??
    Jag tycker tvärtom att de flesta verkar vara rädda för att andra ska bli dåliga, familj och barn. Risken att man själv ska bli sjuk är ju stor då dessutom så det spär på rädslan.
  • Frosk
    NoahLeah skrev 2011-08-27 19:44:40 följande:
    Är livrädd när andra kräks eftersom de kan smitta mig. Om jag var helt hundra på att jag inte skulle bli dålig så hade jag nog bara tyckt att det var äckligt, men inte fått ångest av att andra kräks.
  • Anonym (lillan)

jag får både panik och ångest när jag hör någon som kräks..

Har lite lätt panik nu då min son busade och stojade så förut så han kräktes.. tror ju inte det är något men kan inte hjälpa att det kommer.. Förstår inte hur jag skall klara av ett barn till.. får bara ångest av att jag skall vara gravid och föda barn i november.. =( Vet inte hur jag skall klara det. Min son kommer få dagis förbud..

Trodde iaf att jag skulle få gå oro och ångestfri iaf till oktober men icke. Det kom väldigt tidigt i år, känns som om det blir värre för varje år =(

• NoahLeah

För mig spelar det ingen roll om det är magsjukekräks el ngt annat, jag får lika svår panik oavsett, skitjobbigt. Livrädd att leah ska bli åksjuk (Noah har inte det problemet), rädd att sonen ska kräkas när han har jobbig hosta mm...kan aldrig slappna av.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5