Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

Emetofobernas tråd 5

Hej, hoppar in här.
    Lider av kräkfobi men aldrig sökt läkare för det..försöker kämpa emot det på egen hand. Får panik när jag mår illa, får dödsångest om jag måste spy och blir jättestressad och orolig så fort det går magsjuka på förskolan el om sambon eller sonen säger att de mår illa/ har ont i magen.
    idag fick jag hämta hem sonen från fsk efter att han bajsat jättelöst en gång..det var kl 9:30 och han har inte bajsat något sen dess, druckit och ätit och är precis som vanligt. Är livrädd att han ska börja spy men det borde väl satt igång nu i så fall el åtminstone kommit mer bajs???

• NoahLeah
    LillaMammis skrev 2011-01-14 10:39:56 följande:
    Ni pratar mycket om olika tableterr att ta. Men inget om vitlök och grönsaker?
    Jag använder vitlök i maten varje dag och vi äter grönsaker varje dag också. Vi har max en magsjuka omåret ibland inte ens det. Barnen går på dagis.
    Jag tror det ärvitlöken och grönsakerna som gör att vi klarar oss lite bättre än andra.
    Har en väninna vars son inte äter grönsaker och hon har inte vitlök i maten.Dom har flera magsjukor om året.

Någon som tror jag har rätt?
    Tror absolut att bra kost kan hindra bl a magsjuka....likaså att man är ute mycket i friska luften.
  • NoahLeah

Fy..nu mår jag skit. Sonen gnällde lite (vaknade av sin hosta) o jag tyckte han var varm. Hade en temp på strax över 39 och när han låg ner för att få en supp so kräktes han. Nu är han hur pigg som helst men jag är orolig för att det kan vara magsjuka....dock har han  kräkts förut när han haft feber.

• NoahLeah
    Anonym (Emomamman) skrev 2011-01-22 22:51:22 följande:
    Det är jättevanligt att kräkas av feber. Min dotter har gjort det flera gånger. Hur gammal är han?
    Han är 3 år. han har kräkts en gång innan av feber men då var det över 40..nu var det strax över 39 men den kom så snabbt. Inte kräkts ngt mer nu o det har gått lite över en timme.
  • NoahLeah
    Anonym (Emomamman) skrev 2011-01-22 22:56:38 följande:
    Sist när min dotter kräktes av feber så var det just när den steg snabbt. Det är då det är vanligast med frossa och även med kräkningar som jag förstått det.
    Ja, man tycker ju det borde komma mer nu efter en timme om det är magsjuka.
  • NoahLeah

Sonen kräktes en gång till inatt efter 2 timmar men det var typ som en rap....inget mer än så länge och han är pigg o glad. Hoppas det var febern o ingen magsjuka.

• NoahLeah
    LillaMammis skrev 2011-01-24 10:09:59 följande:
    Jag brukar bädda till mig och barnet i soffan med handdukar och spann. Har skinnsoffa och kan tvätta den med klorin och sprit. Då slipper man en massa sängkläder som blir ner kräkta.
    Vi har ju tack o lov sluppit rejäla magsjukor men sambon brukar ta med sonen ner till vardagsrummet där de sitter på golvet på handdukar och kollar på film o när de ska sova ligger de båda på madrass med hinken bredvid.
  • NoahLeah

Vad tror ni? Fick jätyteont i magen tidigare idag och fick springa på toa...frös o mådde illa samtidigt som jag hade magkatarrkänsla. Nu mår jag helt ok, lite lätt illamående bara. tror ni det är magsjuka el kanske är det en blandning av stressen hemma samt oron för att bli sjuk??

• NoahLeah
    LillaMammis skrev 2011-01-24 19:12:36 följande:
    Låter som ett fall av oro
    bizzziie skrev 2011-01-24 19:18:05 följande:
    taniko: Du är nog bara orolig. Jag var lite dålig i magen härom dagen och bara för det så oroade jag mig och det underbara hitti-på-illamåendet kom när jag funderade och kände efter...
    Hoppas ni har rätt.
  • NoahLeah

Usch, blir en sömnlös natt igen. Sonen fick ju en feber i lördagskväll o kräktes en gång i samband med att han fick en supp o sen en liten kräk 2 timmar efter. Nu ikväll märkte sambon att han kissat snett i blöjan o när vi bäddade rent kände vi att han var varm så han fick alvedon...en liten stund senare börjar han gny o kräks rakt ut sen var han som vanligt. det är alltså 4 nätter sen förra gånge..kan det vara magsjuka el har han helt plötsligt blivit väldigt känslig för feber?? Nu hade han bara 38,9.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5