Emetofobernas tråd 5
Suck, när jag precis börjat slappna av lite så är det igång igen, magsjuka på sonens förskola.
Suck, när jag precis börjat slappna av lite så är det igång igen, magsjuka på sonens förskola.
Fy vilken natt. Sonen bajsade löst en gång igårkväll vid 19-tiden o då fik jag panik ...sovir urkass inatt då vi delar säng hos mina föräldrar. Vid 03:30 vaknade han av att han fes o det kom ett bromsspår i blöjan o efter några minuter bajsade hanmassor, löst me osmält mat men inte så jättevattningt (mellanting). Inget kräk o han säger att han inte må rilla (han är 3 år) o han har tjatat om välling sen kl 4. Vågar man ge honom det eller kan det vara magsjuka?? Fårännu mer panik då vi ärborta, värsta mardrömmen är att vi ska bli sjuka allihopa, då dör jag.
Midiz: All cred till dig, hoppas du bli frisksnart!
Här har sonen bajsat löst 2 ggr förutom gången inatt men inget kräk, ätiti middag med god aptit o lite jordgubar...drack dock inte så mycket välling. Hade 38,6 i temp tidiagre idag...är det magsjuka el ngt annat och är det magsjuka , smittar det lika jävligt fast det bara är från ena hållet?
Nu har det gått 24 timmar sedan mina barn utsattes för smitta. Kommer bli en orolig natt.
Hatar verkligen denna väntan.
Är inkubationstiden 12-48 timmar eller kan den vara längre?
Blää..klarat oss hela vinter men fick nog en dos av sista bacilerna. Sonen har bajsar löst 2-3 ggr på per dag sen i onsdagskväll (dock ingenting på hela fredagen) och imorse spydde liltjejen o bajsade ner sig, kan dock bero på att ha är jättesnorig. Vi väljer ändå att åka hem till Sthlm igen (är hos mina föräldrar i en liten 2a) där pappa är krasslig (värk i kroppen) o mamma mår lite illa. Sambon har tagit tåget ner för att åka med oss i bilen, klarar inte att köra o ta hand om sjuka barn.
Fan....sonen har ju bajsat löst 1-3 ggr per dag sen i torsdagsnatt men inte kräkt o varit pigg o i farten som vanligt o ätit...dottern kräktes o bajsade löst imorse (inget mer efter det) men är ju även förkyld. Ikväll efter att vi åkt hem blev min mamma sjuk i diarre o kräk så nu är jag livrädd att jag ska bli sjuk också. Det är väl 1-3 dagars inkubationstid o jag torkade det sista lösa bajset i förmiddags..varit noga med hygien hjela tiden o ätiti vitpeppar.
vad tror ni, står risk att jag blir sjuk???
Är det 48 timmar från första fasta avföringen? Trodde det var från sista lösa/diarrén?