Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

Emetofobernas tråd 5

Anonym (F.d. Emetofob) skrev 2011-02-13 21:36:53 följande:
    Jag skrev en egenremiss till psykiatriska öppenvården där jag bor. Jag förklarade mitt problem och hur det ställde till det för mig i vardagen, med arbete, socialt umgänge etc.  Jag fick gå dit på utredning och fick sedan gå behandling. 

När du skriver en egenremiss, tänk då på att lägga tyngd i ditt brev, så du verkligen får dem att förstå hur handikappande detta är för dig.

För en person som inte har emetofobi är det inte möjligt att föreställa sig problematiken tror jag. Det var ju 10 år sedan jag gick behandlingen och när jag läser tråden känner jag visserligen igen resonemanget och tankarna, jag tänkte likadant, satt och analyserade minsta lilla tecken på MS, samt beräknade inkubationstid etc. Idag har jag dock svårt att förstå det.   
    Tack, då ska jag ägna ett par dagar åt att skriva ett brav till dom.
  • NoahLeah
    Frosk skrev 2011-02-14 07:12:04 följande:
    Jag har precis varit på mitt första KBT-samtal. Jag fick hjälp från min läkare på vanliga vc som skickade mig vidare till sjukgymnast/KBT terapeut.
    Väntar nu på samtal från VC så jag kan få tid hos läkare för min emetofobi. Känns skönt att ha tagit det steget nu.
  • NoahLeah
    Frosk skrev 2011-02-14 12:06:59 följande:
    Jättebra! Visst känns det skönt att ta itu med det, att ta upp det och be om hjälp! Hoppas vi blir hjälpa nu och att du också får träffa någon som verkar bra!
    ja, jag är så trött på att den här skiten ska få styra mitt liv när det är JAG som ska styra.
  • NoahLeah
    Majspuree skrev 2011-02-14 13:53:23 följande:
    Hur ofta brukar ni bli sjuka varje år?
    Jag är i princip aldrig magsjuk , inte så jag kräks i alla fall. Sen jag fick barn har jag varit magsjuk en gång och då spydde jag bara en gång sen var det bra. Innan dess har jag bara haft magsjuka 2 ggr när jag var liten och en gång år 2000 o den gåneg var det bara en spya sen bra. Så jag fattar egentligen vart fobin kommer ifrån.
  • NoahLeah

Kramar till er som är sjuka el har sjuka barn, ni är kämpar. {#emotions_dlg.flower}

Idag var jag på BVC med lilltjejen och kom då in på min fobi och lite annat med ssk..o då fixade hon en tid till kuratorn redan på tisdag. hade hon inte gjort dte hade det tagit långre tid då jag inte hade läkartid förens om ca 2 veckor sen skulle jag få vänta ytterligare en tid på remiss till den tjejen jag ska till nu. :.-)
    Så tacksam.

• NoahLeah
    middiz skrev 2011-02-17 21:08:50 följande:
    Först vill jag bara skriva; Skönt att du har så bra svärföräldrar som förstår dej!
    Jag tror inte att du behöver vara orolig nu att du blivit smittad om nu är magsjuka.
    Och om det är så att det visar sej att det är magsjuka och han blir dåligare så kan du ju åka hem innan han kommer (men jag kan för allt i världen inte förstå om dom åker iväg med ett barn som är dåligt??).
    Jag tycker att du ska njuta av semestern och helt enkelt se hur det är på måndag!
    Ha en underbar semester nu och njut massor, träng bort ångest-tankarna!
    Håller med föregående, vilk aunderbara svärföräldrar.
    Och kommer de ner trots att han är sjuk så förstår jag absolut om du åker hem men nu får vi hoppas att de har lite mer vett i skallen än att de släper iväg ett magsjukt barn på semster.
    Tycker dka koppla av och bara njuta och ha kul med din familj,
  • NoahLeah

Så nojig igen...sonen är rejält förkyld med hosta och snor men ingen feber. Har varit gnällig till o från ikväll och gnäller en del i sömnen också o nu är jag livrädd att han ska kräkas inatt.

• NoahLeah
    Lillave skrev 2011-02-17 21:31:55 följande:
    Usch ja, det är jag varje natt helt utan anledning. Jag är nästan rädd för mina egna barn. Helsjukt.

SKULLE din son nu kräkas är det säkert snor och slem som spökar.
    ja, känns sinnes att oroa sig så. Hade inte en tanke på det innan han åkte på den där skumma magsjukan för ett par veckor sen..men nu verkar oron inte vilja släppa taget. Tycker det är jobbigt att vara ensam hemma med honom när han är så här men det får ju absolut inte gå ut över honom.
    Så skönt att jag ska träffa kurator på tisdag, ska ge 1000% på att försöka bli av med detta.
  • NoahLeah

Nu är remissen skickad till psyk ang KBT-terapi men jag ska även till en läkare...brukar man få medicin under en sådan behandling???

• NoahLeah

Jag är kvar och försöker stötta och peppa , hoppas även kunna hjälpa till under tiden jag får hjälp med min fobi.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5