• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz
    zasata skrev 2011-07-26 18:38:46 följande:
    Jag har det, funkat om man tar det regelbundet!

Testat laktos o gluten.. Tror ibs magkatarr oro och stress inte hör ihop ;)
    Har du kollat mjölkprotein också?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Anonym (sassa)

Ska imorgon ut och åka bil med man och dotter och märker att jag är trött och på dåligt humör. Om jag tänker efter är det ju för att jag är nervös för bilresan. Dottern blir lätt åksjuk och jag avskyr det. Får sån jäkla panik av att vara instängd när hon börjar kräkas. Nu var det ett tag sen sist men det var också längesen vi åkte längre än 20 minuter. Bara att hålla tummarna att hon inte kräks och övertyga mannen att ta mååånga pauser.

• middiz
    Anonym (sassa) skrev 2011-07-26 18:50:39 följande:
    Ska imorgon ut och åka bil med man och dotter och märker att jag är trött och på dåligt humör. Om jag tänker efter är det ju för att jag är nervös för bilresan. Dottern blir lätt åksjuk och jag avskyr det. Får sån jäkla panik av att vara instängd när hon börjar kräkas. Nu var det ett tag sen sist men det var också längesen vi åkte längre än 20 minuter. Bara att hålla tummarna att hon inte kräks och övertyga mannen att ta mååånga pauser.
    Vår stora var också åksjuk innan. Vi köpte en dvd till bilen. Har åkt nästan 400 mil nu i sommar (bilade till Tyskland, Frankrike, Belgien och Holland) och inte en gång blev hon åksjuk.
    Det ska visst bero på att bilden rör sej så därför blir dom inte dåliga. Har även läst om att man ska sätta ett plåster vågrätt över naveln, det sitter någon akupunkturpunkt där som blir stimulerat av plåstret. Kanske värt att prova?
  • Fridayyy
    middiz skrev 2011-07-26 19:08:59 följande:
    Vår stora var också åksjuk innan. Vi köpte en dvd till bilen. Har åkt nästan 400 mil nu i sommar (bilade till Tyskland, Frankrike, Belgien och Holland) och inte en gång blev hon åksjuk.
    Det ska visst bero på att bilden rör sej så därför blir dom inte dåliga. Har även läst om att man ska sätta ett plåster vågrätt över naveln, det sitter någon akupunkturpunkt där som blir stimulerat av plåstret. Kanske värt att prova?
    Plåster på naveln kan funka. Vi ger numer tuggummi och det verkar funka, samt att inte åka direkt på morgonen. Jag som alltid älskat bilutflykter innan, nu är det jobbigt när yngsta tjejn (3 år) kan bli åksjuk.
  • Anonym (sassa)

Tack för tipsen!! Jag läste massor om åksjuka för ett par veckor sedan När mannen och dottern skulle åka X2000. Båda era tips, plåster på naveln och dvd läste jag på flera ställen. Det låter ju osannolikt att det skulle funka men det kanske är värt ett försök. Mycket pauser och varken för hungrig eller mätt. Sova verkar också vara bra. Fridaoo: varför inte åka på morgonen?

• middiz
    Anonym (sassa) skrev 2011-07-26 21:04:12 följande:
    Tack för tipsen!! Jag läste massor om åksjuka för ett par veckor sedan När mannen och dottern skulle åka X2000. Båda era tips, plåster på naveln och dvd läste jag på flera ställen. Det låter ju osannolikt att det skulle funka men det kanske är värt ett försök. Mycket pauser och varken för hungrig eller mätt. Sova verkar också vara bra. Fridaoo: varför inte åka på morgonen?
    Har du läst det på så många ställen så är det väl ganska sannolikt att det funkar.
  • Anonym (sassa)

Ja, precis. Det är mest att det låter "fel" i mitt huvud då jag själv blir åksjuk av att titta på mobilen 1 minut. Jag är sån där som vill ha vetenskapliga belägg för allt, men har förstått efter vad jag läst att åksjuka är lite av ett mysterium.

• Fridayyy
    Anonym (sassa) skrev 2011-07-26 21:04:12 följande:
    Min dotter har blivit åksjuk mest då, läste om en tjej som gjorde så när hon var barn, uppe och röra sig ett par timmar innan hon åkte, har väl med balanssinnet att göra? Funkar kanske inte på alla ändå.
  • isis bianco

Usch, idag har det varit en jobbig dag. Har haft begravning för makens mamma. Riktigt tungt. Miste min egen mamma för några år sen och alla sorger blandas på nytt. Så nu när det är kväll antar jag att verkligheten kommer ikapp för nu kommer ångesten och magont, yrsel, ökat saliv och värmevallningar. Har tagit en lugnande tablett men det gör ju inte att älskade svärmor kommer tillbaka heller. Usch och fy för denna ångest, maktlöshet och saknad.

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • zasata
    martini bianco skrev 2011-07-27 22:18:56 följande:
    Usch, idag har det varit en jobbig dag. Har haft begravning för makens mamma. Riktigt tungt. Miste min egen mamma för några år sen och alla sorger blandas på nytt. Så nu när det är kväll antar jag att verkligheten kommer ikapp för nu kommer ångesten och magont, yrsel, ökat saliv och värmevallningar. Har tagit en lugnande tablett men det gör ju inte att älskade svärmor kommer tillbaka heller. Usch och fy för denna ångest, maktlöshet och saknad.
    Fy vad tråkigt, beklagar sorgen
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5