Inlägg från: Anonym (sassa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sassa)

Emetofobernas tråd 5

Jag tror att jag fick vks inatt, men jag kräktes inte. Det var andra gången (första gången var när jag fick vks för 2 år sedan)i mitt 31-år långa liv som jag ville kräkas men jag vet inte hur. Vid två tillfällen mådde jag så dåligt att kroppen försökte kräkas men det kom aldrig ut något. Känns så otroligt bra efteråt varje gång (dom få) som jag haft vsk, känner ni likadant?
    Att det inte var så farligt. Jobbigt visst, men det är det ju för alla. Har läst om detta tidigare, att personer med denna fobin kan nästan bli lyriska efteråt men sen går man ändå tillbaka till rädslan.  Ska inte ropa hej än för jag känner mig fortfarande kass.

• Anonym (sassa)
    middiz:

tack för tipset. Fick ett antibiotika igår som läkaren sa "var lite hårdare mot magen". Jag är redan livrädd för alla typer av mediciner pga biverkningar så blev ju inte bättre av det. Har aldrig prövat någon typ av droppar eller piller för magen som jag sett att det skrivits om här förut men frågade på apoteket igår om det fanns något när man åt den här medicinen och hon rekommenderade Bifolac (någon som känner till?) som jag köpte. Ska komplettera med ditt tips. Tror dock det är viktigt att inte äta det i samband med antibiotikan utan några timmar efter.
  • Anonym (sassa)

Spännande! Själv började jag nog känna i v 5-6. Men det där verkar ju väldigt olika för alla. En vän till mig började må jätteilla redan innan BIM (eller vad heter det, då mensen är beräknad), men det är nog rätt ovanligt. Hoppas för din skull. Vi försöker också lite smått sen några månader tillbaka vilken innebär skräckblandad förtjusning.

• Anonym (sassa)

Ska imorgon ut och åka bil med man och dotter och märker att jag är trött och på dåligt humör. Om jag tänker efter är det ju för att jag är nervös för bilresan. Dottern blir lätt åksjuk och jag avskyr det. Får sån jäkla panik av att vara instängd när hon börjar kräkas. Nu var det ett tag sen sist men det var också längesen vi åkte längre än 20 minuter. Bara att hålla tummarna att hon inte kräks och övertyga mannen att ta mååånga pauser.

• Anonym (sassa)

Tack för tipsen!! Jag läste massor om åksjuka för ett par veckor sedan När mannen och dottern skulle åka X2000. Båda era tips, plåster på naveln och dvd läste jag på flera ställen. Det låter ju osannolikt att det skulle funka men det kanske är värt ett försök. Mycket pauser och varken för hungrig eller mätt. Sova verkar också vara bra. Fridaoo: varför inte åka på morgonen?

• Anonym (sassa)

Ja, precis. Det är mest att det låter "fel" i mitt huvud då jag själv blir åksjuk av att titta på mobilen 1 minut. Jag är sån där som vill ha vetenskapliga belägg för allt, men har förstått efter vad jag läst att åksjuka är lite av ett mysterium.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5