• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata
    Gojtan skrev 2011-06-18 20:51:50 följande:
    Levern??????? Det låter allvarligt???
    `Måste inte vara det.
    Jag är själv på utredning då det har visat sig att jag har förhöjda levervärden, som dom började utreda om det hade något samband med mina magproblem, men sen slutade min läkare =/ 
  • Gojtan

Han är 1,5 år gammal. Jag tror de andra två gångerna varit magsjuka. Det enda har varit att han vajade vitt vid ett par tillfällen men inte heller det reagerade doktorn på.

• Gojtan

Bajsade skulle det stå. Iphone har sina egna idéer om vilka ord jag ska skriva ibland.

• zasata
    Gojtan skrev 2011-06-18 22:09:31 följande:
    Han är 1,5 år gammal. Jag tror de andra två gångerna varit magsjuka. Det enda har varit att han vajade vitt vid ett par tillfällen men inte heller det reagerade doktorn på.
    vitt har min son bajsat vid magsjuka, och gult/syrligt vid tänder.. Ursäkte om det låter äckligt!
  • Gojtan

Ja se där, men då var det nog tanden som kom. Han har inte haft problem med sina andra tänder men det här var en hörntand och jag har hört att just de ska var lite jobbiga för dem att få. Hoppas det var tanden iaf! Levern låter allvarligare! Huuu!

• Molina

Lollisen: Nu är jag ingen läkare med har stora problem med magmunnen/magsyra och kan bara ge lite kort hur jag kan reagera imellanåt.... Jag får en enorm halsbränna som efter några dagar övergår i ren smärta i magen (kramper) och nu har jag turen att sluppit kräkas mycket, enstaka gång har hänt men därimot ett helvetes illamående men det är mer vanligt att man kräks och just nattetid då ligger man ner och magsyran har lättare att tränga igenom magmunnen.
    Har han inte fått nå magsyrehämnande tabletter? Vart har han ont höger/vänster sida i magen?
    Hur mår han, fy tycker så synd om din sambo och dig!
    Hoppas dom hittar på felet med din sambos mage.

• molly50
    lollisen skrev 2011-06-17 13:49:04 följande:
    Det här ÄR sååå konstigt!!
    Min sambo kom hem igår, han hade kunnat äta och mådde liksom bra efter omständigheterna.
    Vi låg och kollade på film som jag hyrt för att bara ta det lugnt (min sambo har otroligt svårt att bara ta det lugnt annars)
    På natten, så börjar det IGEN!! Började göra ont, mola, och som eskalerade i en otrolig obehagskänsla som gjorde att han inte kunde vara still. Nästan som en panikångestattack, men då med ont i magen. Det resulterade i att han återigen kräktes... Sad
    Sen var det raka vägen in till sjukhuset igen. De har utfört ultraljud på honom, men utan vidare resultat... Såklart! Sad

Vad kan detta vara!??

Jag tycker det låter som att det kan vara gallan. Har han smärta på höger sida som strålar ut i ryggen?

Min man har haft både gallsten och gallblåseinflammation och han har nog aldrig varit så sjuk. Han hade ont och feber och var alldeles likblek och kallsvettig. Innan de kom på vad det var så fick han diagnosen matstrupsreflux mm. Men till slut så fick han diagnosen gallsten som gett gallblåseinflammation. Han fick kramplösande injicerat och blev bättre ganska omgående. Han blev även upsatt på lista för operation av gallan. Men eftersom han inte hade så mycket mer besvär efter detta så avstod han den platsen för någon som bättre kunde behöva den.

Nu är han mer eller mindre frisk. Han har haft känningar då och då,men vet vad han ska undvika att äta för att slipppa det. Gurka var en utlösande faktor t ex. Ägg kan vara en annan. Sedan kan han äta Voltaren som är kramplösande och inflammationshämmande under perioder ed besvär. Men dessa perioder kommer mer och mer sällan nu. Nästan aldrig. Så är det gallan så finns det stora chanser för att han ska bli bra.

Varmt lycka till! Jag vet hur det är!

Kram på dig!

• lollisen

Hej alla söta som engagerat sig och svarat.

Det är inte gallan eller nåt annat som de kan spåra... Det verkar helt "enkelt" vara reflux som utlöst allt detta. Han har ju haft problem med halsbränna en längre period (vägrat söka för detta) och att det nu blev för mycket för magmunnen och strupen.
    Usch, det har verkligen varit ett helsike det här... Tyckt så synd om honom när jag varit på sjukhuset, sen har ångesten gjort sog påmind så fort jag kommit hem och varit ensam... Jag hatar ÅNGEST!

Men nu verkar det gå åt rätt håll, han fick omeprazol som han skulle äta nu för att lugna ner magen. Hoppas inte det kommer tillbaka bara på han stackarn.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5