lollisen skrev 2011-06-17 13:49:04 följande:
Det här ÄR sååå konstigt!!
Min sambo kom hem igår, han hade kunnat äta och mådde liksom bra efter omständigheterna.
Vi låg och kollade på film som jag hyrt för att bara ta det lugnt (min sambo har otroligt svårt att bara ta det lugnt annars)
På natten, så börjar det IGEN!! Började göra ont, mola, och som eskalerade i en otrolig obehagskänsla som gjorde att han inte kunde vara still. Nästan som en panikångestattack, men då med ont i magen. Det resulterade i att han återigen kräktes...
Sen var det raka vägen in till sjukhuset igen. De har utfört ultraljud på honom, men utan vidare resultat... Såklart!
Vad kan detta vara!??
Jag tycker det låter som att det kan vara gallan. Har han smärta på höger sida som strålar ut i ryggen?
Min man har haft både gallsten och gallblåseinflammation och han har nog aldrig varit så sjuk. Han hade ont och feber och var alldeles likblek och kallsvettig. Innan de kom på vad det var så fick han diagnosen matstrupsreflux mm. Men till slut så fick han diagnosen gallsten som gett gallblåseinflammation. Han fick kramplösande injicerat och blev bättre ganska omgående. Han blev även upsatt på lista för operation av gallan. Men eftersom han inte hade så mycket mer besvär efter detta så avstod han den platsen för någon som bättre kunde behöva den.
Nu är han mer eller mindre frisk. Han har haft känningar då och då,men vet vad han ska undvika att äta för att slipppa det. Gurka var en utlösande faktor t ex. Ägg kan vara en annan. Sedan kan han äta Voltaren som är kramplösande och inflammationshämmande under perioder ed besvär. Men dessa perioder kommer mer och mer sällan nu. Nästan aldrig. Så är det gallan så finns det stora chanser för att han ska bli bra.
Varmt lycka till! Jag vet hur det är!
Kram på dig!