• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

Usch stackare hur går det? Inte värmen?

• lollisen

Hej! Jag kräktes aldrig, synd är väl det! Ja faktiskt, jag hade nog mått väldigt mycke bättre om jag bara hade fått kräkas ut det dåliga. Istället levde jag i min mardröm, mådde sådär illa, i vågor sim jag inte lyckades få undan. Inte sovit på 2 nätter pga detta. Varje gång jag har hållit på att somna så har jag vaknat av atr jag klökts, sån otrolig tortyr rent psykiskt! Slutade med att jag slängde i mig theralen idag på morgonen enbart för att kunna sova en stund och få slippa undan verkligheten för en stund. För fy sjutton vilken mardröm det var att må så rysligt illa och hela tideb känna att man var på väg att kräkas, men så hände inget. Nej fy sjutton! Kan ärligt säga att inatt ÖNSKADE jag att jag bara hade kunnat kräkas istället, fick megaångest för att inget hände och att illåendet blev så påtagligt och att det inte försvann...

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • zasata

Hur går det för er alla? Jag sitter och mår sååå dåligt! Sonen sov oroligt i natt var mest uppe skrek och åma sig. Bajsade hyffsat normalt i morse. På dagis hade han ätit okej men inte jättebra. Hemma nu hade han 38graders feber. Han hade Bajsat en del "tandbajs" sa fröken, dottern har med klagat på ont i magen. Jag har ätit pencillin i en vecka och har noll försvar!! Vad tror ni?! Sitter på bussen med världens illamående och magont..

• Fridayyy
    zasata skrev 2011-06-14 17:00:00 följande:
    Hur går det för er alla? Jag sitter och mår sååå dåligt! Sonen sov oroligt i natt var mest uppe skrek och åma sig. Bajsade hyffsat normalt i morse. På dagis hade han ätit okej men inte jättebra. Hemma nu hade han 38graders feber. Han hade Bajsat en del "tandbajs" sa fröken, dottern har med klagat på ont i magen. Jag har ätit pencillin i en vecka och har noll försvar!! Vad tror ni?! Sitter på bussen med världens illamående och magont..
    Vad är tandbajs? Är det lite lösare bajs eller?? Låter mer som de skulle ätit nåt olämpligt i så fall? Usch det är ju så svårt att veta när det gäller barn. Feber kan ju också ge magont eller att man känner sig annorlunda.
  • lollisen

Behöver stööööööd i det här nu!!!

OBS känsliga läsare varnas!!! Läs inte nedanför om du är känslig för äckliga detaljer!!!!!

Idag har vi haft ett rent helvete vill jag lova!! Främst min kära kära sambo, han hade superont i magen heeeela natten, enormt ont! Det gick inte över och han trodde det var magkatarr eller liknande...

Sedan blev det så illa att vi var tvungna att åka in till akuten, han började kräkas oxå.. Sad

Jag livrädd men försökte tänka bort det med att det beror på smärtorna...

NU däremot, är jag hemma ensam... Och vad händer då? Jo, jag börjar må illa och tänka att "kanske kanske" har även jag ont i magen? Tänk om jag blir lika sjuk?`Tänk om jag får lika ont? etc etc....

Fan!!!

De tror att det var matförgiftning eller gallan på sambon, de tror inte det beror på magsjukan då det inte betedde sig så likt magsjukan eller så.... Men det finns ju aldrig några garantier väl? Det vet väl alla härinne va?? Eller????

Usch, nu börjar hela helvetet och jag vill bara "droga ner" mig för att slippa all ångest å skit...

Har iofs inte ätit på hela dagen och försökte äta lite havrepuffar med fil, det var då allt började... Känner mig svag och yr, men inte konstigt med allt jag varit med om idag... Inte sovit inatt, haft två tentor, kört in sambon och suttit hela dagen och lyssnat på hans skrik och kräkningar... Sen kom jag hem och kom på att jag inte ätit sedan klockan 8 i morse... Nu vid 22-tiden äter jag lite och det tar tvärt stopp!!

PANIIIIK!!!!!

• lollisen

Ingen som är inne som vill vara lite stöd just nu?

• Fridayyy

Lollisen, tyvärr inget stöd i natt då jag sov...iofs var jag vaken i natt då sonen skulle vända på dygnet. Men jag tror verkligen inte det är magsjuka. Låter faktiskt som gallsten. Jag har haft mildare variant men de som har det kraftigt säger att det är så. Kollade de inte det på akuten???? Kramper i magen och illamående som kom stötvis. Själv spydde jag aldrig men det berodde nog på min starka ångest.

Så jäkla ont har jag aldrig hört att nån har vid magsjuka. Hoppas han mår bättre och att du inte har ångest. Förstår att du känner det ändå men försök äta och sova om du kan.

• lollisen

Det här ÄR sååå konstigt!!
    Min sambo kom hem igår, han hade kunnat äta och mådde liksom bra efter omständigheterna.
    Vi låg och kollade på film som jag hyrt för att bara ta det lugnt (min sambo har otroligt svårt att bara ta det lugnt annars)
    På natten, så börjar det IGEN!! Började göra ont, mola, och som eskalerade i en otrolig obehagskänsla som gjorde att han inte kunde vara still. Nästan som en panikångestattack, men då med ont i magen. Det resulterade i att han återigen kräktes... Sad
    Sen var det raka vägen in till sjukhuset igen. De har utfört ultraljud på honom, men utan vidare resultat... Såklart! Sad

Vad kan detta vara!??

• Frosk

Låter ju verkligen som gallstensanfall. Men har inte läkarna sett nånting? Hoppas verkligen att de hittar problemet

• Fridayyy

Vad åt han innan det blev så? Ultraljud på gallan?? Något mer? Ska de kolla nåt mer eller är han bra nu igen?? Det finns ju så mycket olika. Hur är hans avföring? Är det nån slags magsjuka brukar det väl även märkas i tarmarna? Typ ehec , men då spyr man väl inte?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5