• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • isis bianco

Har ni andra också problem även när det handlar om fylla? För även om jag rent logiskt kan koppla ihop dessa, så hjälper inte det. Min kropp reagerar väldigt starkt med ångest ändå. Och då menar jag fastän det drabbar någon annan.

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2011-06-24 03:58:31 följande:
    Har ni andra också problem även när det handlar om fylla? För även om jag rent logiskt kan koppla ihop dessa, så hjälper inte det. Min kropp reagerar väldigt starkt med ångest ändå. Och då menar jag fastän det drabbar någon annan.
    Jadå, vill inte vara där folk är fulla och risken är stor att de spyr. Jag undviker det om det går. Samma sak med att åka båt och flyga har jag aldrig gjort.
  • MaybeBabyNr4

Ser att ni har samma fobi o rädsla som mig här....Kanske ni ändå kan ge lite tips och lite lugnande ord trots rädsla...Har börjat fundera på ett ev  barn till...Nu är det värsta att skaffar vi ett till så måste jag uthärda vidriga vinter på ett jobb inom hemtjänst där risken för äckliga sjukor är ganska stor!
    Men jag vill ju inte att den 'här rädslan och fobin ska förstöra nåt så fint som att bära ett barn....Behöver jobba kvar för att få bra sgi,om inte vi skaffar barn så ska jag kämpa för att hitta annat jobb.Men längtan är stor efter en bebis....samtidigt som rädslan för m...s... finns där hela tiden!
    Hur har ni motat bort era tankar inför graviditeter och försökt tänka positivt??

• isis bianco

Jag försöker att få till mitt första barn. Jag är livrädd samtidigt som jag längtar. Jag försöker att ta en dag i taget. Tänker att i det stora hela så är det ju verkligen en familj jag vill ha, det är det som är mitt huvudmål. Så vill du verkligen ha ett barn till så försök tänka stort! Och ta sen en dag i taget.

• isis bianco

Har just nu ångest. Jag sitter på ett x2000 mellan stockholm och Lund. Fick redan igårkväll ont i magen, precis vid naveln. Det har hållt i sig hela dagen. Gick på toaletten för ett par timmar sen och då lättade smärtan lite. Men oron har funnits öde hela tiden och till sist så blev det jättejobbigt. Tror ju allting ska kunna leda till att man behöver ******. Otroligt irriterande och det tar på mina krafter. Blir ju automatiskt orolig och bubblig i magen och halsen känns tilltäppt. Suck.

• Gojtan

Någon som vet vad det kan bero på när en 1,5åring gnyr i sömnen när han andas, vaknar ofta och sparkar och sover dåligt? Han är slö också men det beror nog kanske på att han vaknat typ varje halvtimme hela natten. Är han sjuk eller kan det vara något annat?

• Koppkaka
    Gojtan skrev 2011-06-26 12:38:37 följande:
    Någon som vet vad det kan bero på när en 1,5åring gnyr i sömnen när han andas, vaknar ofta och sparkar och sover dåligt? Han är slö också men det beror nog kanske på att han vaknat typ varje halvtimme hela natten. Är han sjuk eller kan det vara något annat?
    Mardrömmar låter det som tycker jag..
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5