• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Fridayyy
    Lillave skrev 2011-05-25 22:08:36 följande:
    Jag har precis börjat med Iberogast och hoppas på det bästa.
    Vad är det för nåt??

Nån som testat Postafen på era barn mot åksjuka? Min dotter är 3 år och jag vill testa när vi reser lite längre.
  • Anonym (livrädd)

Nu har dottern drabbats av magsjuka :( och jag mår så kasst. Behöver verkligen alla råd och peppningar som finns. Fick hämta henne från dagis idag då hon var hängig och haft diarre. När vi kom utanför dagis kräks hon. Sen har hon kräkts hela eftermiddagen och haft diarre. Dessutom fick jag ta allt själv då sambon var bortrest på kundbesök. Nu är han änntligen hemma. 

Känns som det är kört...nu lär man ju bli sjuk så det står härliga till. Fått kräks och diarre över hela mig känns det som. Hur ska man överleva detta :( mår så dåligt. Har själv inte kräkts på säkert 15 år...men nu kommer det väl hända de närmsta dagarna. Rååååd någon? 

• Lillave
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-27 18:39:52 följande:
    Nu har dottern drabbats av magsjuka :( och jag mår så kasst. Behöver verkligen alla råd och peppningar som finns. Fick hämta henne från dagis idag då hon var hängig och haft diarre. När vi kom utanför dagis kräks hon. Sen har hon kräkts hela eftermiddagen och haft diarre. Dessutom fick jag ta allt själv då sambon var bortrest på kundbesök. Nu är han änntligen hemma. 

Känns som det är kört...nu lär man ju bli sjuk så det står härliga till. Fått kräks och diarre över hela mig känns det som. Hur ska man överleva detta :( mår så dåligt. Har själv inte kräkts på säkert 15 år...men nu kommer det väl hända de närmsta dagarna. Rååååd någon? 
    Usch, vad jobbigt! Förstår din ångest.

Hur gammal är dottern? Hur ser det ut på dagis, är det många sjuka? Det är kanske ngt hon ätit??

Vet inte men inbillar mig att magsjuka inte är så smittsamt på sommaren...
  • Anonym (livrädd)

Hon är tre. Det var en på dagis i tisdags som hade diarre där. Och när jag hämtade min dotter var det ytterligare en som fick diarre. Min tjej är nog den enda som har både kräkts och haft diarre då...
    Usch mår så kasst :(  

• Lillave
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-27 19:37:11 följande:
    Hon är tre. Det var en på dagis i tisdags som hade diarre där. Och när jag hämtade min dotter var det ytterligare en som fick diarre. Min tjej är nog den enda som har både kräkts och haft diarre då...
    Usch mår så kasst :(  
    Jag förstår dig och håller tummarna. Du behöver ju inte bli smittad. Det kan vara rotavirus!!
  • Anonym (livrädd)

Natten lugn men nu har hon ont i magen igen...
    Någon som testat Lergigan mot ångest och oro? Hittade en burk hemma som jag fick för många år sen men testade aldrig. Någon som har erfarenhet av det?

• Fridayyy
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-28 08:06:00 följande:
    Natten lugn men nu har hon ont i magen igen...
    Någon som testat Lergigan mot ångest och oro? Hittade en burk hemma som jag fick för många år sen men testade aldrig. Någon som har erfarenhet av det?

Nä jag har inte testat, hjälper inte de mot illamående eller är det oro med? Många gravida äter ju det ialla fall. Du kan ju kanske testa om du får hemsk ångest. Jag hoppas verkligen du klarar dig. Tycker så synd om dig fast jag vet att det inte hjälper.
  • Frosk

Jag har provat lergigan för jag hade kvar sen graviditeten. Hjälpte inte så mycket men lite till natten så jag kunde sova bättre.

• Anonym (livrädd)

Tog en tablett men ångesten är kvar ändå. Men man är dåsig. 
    Nu kräktes tjejen igen. Trodde det var över nu då sista gången var kl 18 igår. Vad är detta för magsjuka tro? låter det likt rotavirus eller vad är det? 

• lollisen

Låter ju som rota då den återkommer igen, väldigt vanligt på barn. Tvätta händer och försök ta dig igenom detta, det är över snart. Jag försöker alltid tänka att hur hemskt det än känns eller är, så är det över snart. Hoppas att ni andra klarar er. Massa varma kramar och tankar från mig.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5