• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Anonym (livrädd)
    NoahLeah skrev 2011-04-29 08:57:24 följande:
    Ja, och jag antar att det kommer börja med KBT-behandling, det är det som ska avgöras under en 2 timmar lång intervju uppdelat på två dagar. Han frågade även om jag kände mig i behov av medicin men vad skulle det vara för någon?????
    Vet att när jag gick KBT var pyskologen väldigt negativ till all slags medicin. Antar att de menar antidepressiva? Fast just för tillfället känner jag att jag nog skulle behöva något ångestdämpande/orostillande för jag går omkring med ständig ångest för tillfället. Vet inte vad som finns faktiskt.

• Molina

Bara jag igen som är hyper.... Nu är det 48 timmar sedan min dotter varit på dagis än så länge frisk, tackar jag för men nu borde väl risken vara ganska liten att det kommer en magsjuka?, vad jag förstår från dagiset så har det smittats riktigt fort mellan barnen och fler har insjuknat usch men tydligen är det en riktigt mild variant.

• zasata

Jag blir dålig i magen av värmen. Kanske det dom har?

• Anonym (livrädd)

Åh har sån ångest över att lämna lillan på dagis på måndag. Går ju fortfarande magsjuka där. Senaste fallet i fredags på hennes avdelning :( Hur gör ni andra med barn på dagis, lämnar ni trots magsjuka eller ordnar ni barnvakt? Har dessvärre ingen som kan ställa upp då släkten inte bor här. Hela veckan kommer vara ett helvete psykiskt...

• TheFamily

Inte varit inne här på länge....mår bättre i min fobi men får fortfarande stark ångest en stund om jag läser om nån som har ms på FB tex.....dock går det över ganska snabbt. Jag har slutat att undvika att göra saker med min dotter, vi är på badhus, lekland och hemma hos vänner.
    Ingen medicin tar jag, och fem besök hos psykolog har jag gått.

Efter att ha läst tråden (och FB) inser jag verkligen att detta året har varit supertufft när det gäller MS, verkar ju bara gått runt runt.
    Hoppas verkligen det är över nu.

Håller tummarna för er andra att fobin lättar och att ni alla håller er friska!
    Kram

• Anonym (?)

f-n trodde vi skulle slippa höra talas om den här vidriga sjukdommen något mer i vår. Men när jag lämnade såg jag att dom hade haft två fall i fredags. Vet dock inte om dom hade sjuknat hemma eller på förskolan.

Hade barnen hemma nästan hela mars och april för att sjukdommen gick då. Så jag hoppas att det inte blir mer än två fall denna gång för om det blir det så tar jag hem barnen igen.

• bizzziie

Anonym (?):
    Låt dom gå på dagis!
    Det finns smittorisker överallt och man kan inte skydda sig!! Låt inte barnen lida för din fobi.. det har jag insett i vår efter att ha fått magsjuka från ingenstans (affären? Nån på stan? osv osv) och sen smittat barnen trots 100 procent pedanthygien i hemmet och mig med sprit, tvätt, egen toa, klorin, ingen kontakt, mm mm...

• Koppkaka

Tänk ändå tjejer hur positivt det är att den här tråden håller på att gå i idé för säsongen! Vår och sommar är här! {#emotions_dlg.flower}

Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5