• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Frosk
    zasata skrev 2011-04-16 19:21:31 följande:
    BArnen har varit på dagis som vanligt, vad sambon vet går inget där. 
    Idag åt sonen mkt frukost, och sen var vi på Baby och barn mässan. 
    Där blev det mkt småätande och korv med bröd till honom. 
    Hemma sen vid 17:30 åt han potatismos och blodpudding, inte jätte mkt. Drack lite saft och smååt lite till som jag inte han ställa undan ur väskan. 
    Sen strax innan 19 drack han 250ml välling. 
    Sen för ca 20min sen kräks han!!! 
    Inte jätte mkt och bara på sitt ben och som tre så teskedar/matskedar vattnings potatismos på lakanet. 

Borde inte all välling kommit upp vid magsjuka?!?!?!? snälla säg det inte är magsjuka, men vad är det annars?!?
    Låter inte som magsjuka tycker jag, då brukar ju allt komma upp.
    MIn tvååring är väldigt mjuk i kroppen och så även i magmunnen och småkräks sådär titt som tätt. Är det fullt i magen så räcker det att hon böjer sig fram för att det ska komma ut. Tror det kan ha varit liknanade med din son. Om man rapar och är framåtlutad tex så kommer det lätt upp. Blev han ledsen? Verkar han må dåligt annars?
  • zasata
    Frosk skrev 2011-04-16 20:15:19 följande:
    Låter inte som magsjuka tycker jag, då brukar ju allt komma upp.
    MIn tvååring är väldigt mjuk i kroppen och så även i magmunnen och småkräks sådär titt som tätt. Är det fullt i magen så räcker det att hon böjer sig fram för att det ska komma ut. Tror det kan ha varit liknanade med din son. Om man rapar och är framåtlutad tex så kommer det lätt upp. Blev han ledsen? Verkar han må dåligt annars?
    nej han ropade bara mamma sen, inte ledsen alls.. mest arg för han skulle sova.. bajsade sen med, och var normal..
    Han fick 1,5 års sprutan i ons, kan de varit den?
  • middiz
    zasata skrev 2011-04-16 20:43:50 följande:
    nej han ropade bara mamma sen, inte ledsen alls.. mest arg för han skulle sova.. bajsade sen med, och var normal..
    Han fick 1,5 års sprutan i ons, kan de varit den?
    Jag tror att det är som Mina78 säger. Det har hänt på mina barn när dom precis ätit att dom rapat och böjt sej fram samtidigt och då har det kommit upp lite.
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Molina

Nu va det lugnt här i tråden, det är skönt men nu har jag panik hua.... Dagiset har minst 2 barn som är magsjuka vet inte om dom insjuknade där eller hemma men dom är enbart inne för ev kissbesök sen är dom ute hela dagarna, dottern går ett utedagis men f-n det är kaos i huvudet nu, borde inte risken vara ganska liten när dom är ute hela dagarna, hon va på dagis igår mellan 14.15-17 och idag mellan 11-17 och idag va barnen som är magsjuka inte där givetvis.
    SNÄLLA säg att det smittas mindre ute.

• molly50
    Molina skrev 2011-04-27 23:08:00 följande:
    Nu va det lugnt här i tråden, det är skönt men nu har jag panik hua.... Dagiset har minst 2 barn som är magsjuka vet inte om dom insjuknade där eller hemma men dom är enbart inne för ev kissbesök sen är dom ute hela dagarna, dottern går ett utedagis men f-n det är kaos i huvudet nu, borde inte risken vara ganska liten när dom är ute hela dagarna, hon va på dagis igår mellan 14.15-17 och idag mellan 11-17 och idag va barnen som är magsjuka inte där givetvis.
    Det är ju klart att det är bättre om barnen får vara ute så mycket som möjligt/hela tiden. Men det är ju,dessvärre,fortfarande så att de kan smittas av närkontakt med den som är sjuk. ;-/

På min sons dagis verkar magsjukan ha slutat att gå! Peppar peppar...!
  • Anonym (livrädd)
    Molina skrev 2011-04-27 23:08:00 följande:
    Förstår dig! På mitt dagis var det en kille som kräktes ute på dagis-gården i onsdags kväll vid stängning (innan påskledigheten) och inte så många var kvar där förutom några pedagoger och något enstaka barn. Dagen efter var 5 stycken sjuka :( och långfredagen var ytterligare en lärare sjuk. I tisdags var det 3 - 4 stycken som inte kom till dagis pg a magsjuka under helgen. 

Min lilla lekte i fredags med en av de magsjuka barnen som var sjuk under onsdagsnatten och vi klarade oss trots det! (Visste inte att hon varit sjuk utan det kom fram när vi väl lekte såklart) 

Själv är jag ledig denna veckan så min lilla är på dagis först på måndag igen. Hoppas verkligen det är lugnt då. 

Men jag tror att det är mindre risk att smittas om de är ute. Vi lekte med den magsjuka barnet ute och kanske var det därför vi klarade oss denna gång?! 
  • NoahLeah

Nu har jag varit på första besöket ang min emetofobi och det känns jättebra. Ska under besök ställa diagnos samt bestämma behandlingssätt sen ska vi starta behandling på allvar efter semestrarna. Har bestämt mig och jag ska fixa detta nu!!!

• zasata
    NoahLeah skrev 2011-04-28 21:26:37 följande:
    Nu har jag varit på första besöket ang min emetofobi och det känns jättebra. Ska under besök ställa diagnos samt bestämma behandlingssätt sen ska vi starta behandling på allvar efter semestrarna. Har bestämt mig och jag ska fixa detta nu!!!
    Skål
  • Anonym (livrädd)
    NoahLeah skrev 2011-04-28 21:26:37 följande:
    Tummen upp! Är det hos psykolog du går? Själv har  jag just påbörjat hypnosbehandling...Har testat KBT innan och tyckte det var väldigt bra! Kom dock inte hela vägen...
    Lycka till! 
  • NoahLeah
    Anonym (livrädd) skrev 2011-04-29 08:03:02 följande:
    Tummen upp! Är det hos psykolog du går? Själv har  jag just påbörjat hypnosbehandling...Har testat KBT innan och tyckte det var väldigt bra! Kom dock inte hela vägen...
    Lycka till! 
    Ja, och jag antar att det kommer börja med KBT-behandling, det är det som ska avgöras under en 2 timmar lång intervju uppdelat på två dagar. Han frågade även om jag kände mig i behov av medicin men vad skulle det vara för någon?????
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5