• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Fridayyy

För det var en jättevarm sommardag och jag och syrran åt samma pizza och fick symptom sen, ingen diarre och mamma blev inte sjuk. Jag är nästan 100 på att pizzan inte hanterats rätt i affären.

• Fridayyy
    Fridayyy skrev 2011-04-15 15:19:10 följande:
    För det var en jättevarm sommardag och jag och syrran åt samma pizza och fick symptom sen, ingen diarre och mamma blev inte sjuk. Jag är nästan 100 på att pizzan inte hanterats rätt i affären.
    samt att vi fick kramper i magen. Det är ju inte så ovanligt att man blir matförgiftad tydligen. Jag köper då inte sån fryst pizza efter det.
  • Gojtan
    Fridayyy skrev 2011-04-15 15:29:11 följande:
    samt att vi fick kramper i magen. Det är ju inte så ovanligt att man blir matförgiftad tydligen. Jag köper då inte sån fryst pizza efter det.
    Hm.... Är kramper i magen mer vanligt när det gäller matförgiftning än när det gäller magsjuka? Jag har alltid fått kramper i magen när jag haft magsjuka. Fast jag kan ju inte 100 % veta att det varit magsjuka iofs. Det har förvisso kommit med feber och sjukdomskänsla i kroppen och därför har jag tagit det förgivet att det då varit magsjuka. Var iofs liten då det hände så jag vet inte vad jag som vuxen skulle ha anset.. *peppar peppar*
  • Gojtan
    Fridayyy skrev 2011-04-15 15:19:10 följande:
    Låter ju iofs troligt att det var pizzan då. Läskigt att man aldrig kan vara helt säker dock - på vilket det är. Magsjuka eller matförgiftning alltså.
  • Anonym (lillan)

Känns som att vi inte kommer få reda på om det var maten eller magsjuka.. blir vi andra i familjen sjuka så var det ju magsjuka.. Hoppas verkligen inte det är det.. har sån ångest. Har inte haft sånt ångestanfall på jättelänge. Tycker det är riktigt jobbigt att inte veta om jag kommer bli sjuk eller inte.. är nog det som är värst med sjukdomen, är lättare om jag blir sjuk först. Känns som det kommer att bli en sömnlös natt i natt =(

• bizzziie

Skrev en tråd om detta men skriver här med, eftersom ni har stenkoll här inne! :)

Lite äckelvarning (men inget om kräk).
    Sonen (snart 5 år) var på toa och bajsade mitt på dagen och var sen ledsen när jag kom och hade ont i magen. Då var det inte så löst. Det verkar som att det gick över för sen har han lekt som vanligt osv.
    Han gick på toa en gång till efter några timmar och då var det lite lösare och ljusare, men fortfarande i korvar.
    Nu var han på toa igen och ännu ljusare och lite lösare. Fortfarande i korvform men löst på papperet eller hur man ska säga.., skulle inte kalla det diarré, men löst. Luktar lite diarré om det. Han säger att han mår bra. Han äter mat utan bekymmer. Märks inget på honom.

Vet inte om någon som är sjuk som han träffat och det går inte på dagis. Ja, det kan komma varsom ifrån, jag vet, men ändå..

Jag ska resa bort i morgon och vara borta över natten (möhippa).
    Behöver jag oroa mig? Dels för om det är magsjuka och jag blir sjuk där, dels för att smitta dom andra.

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ -----> vitamalmen.blogg.se -om inredni
  • Amendaah
    bizzziie skrev 2011-04-15 20:33:57 följande:
    Skrev en tråd om detta men skriver här med, eftersom ni har stenkoll här inne! :)

Lite äckelvarning (men inget om kräk).
    Sonen (snart 5 år) var på toa och bajsade mitt på dagen och var sen ledsen när jag kom och hade ont i magen. Då var det inte så löst. Det verkar som att det gick över för sen har han lekt som vanligt osv.
    Han gick på toa en gång till efter några timmar och då var det lite lösare och ljusare, men fortfarande i korvar.
    Nu var han på toa igen och ännu ljusare och lite lösare. Fortfarande i korvform men löst på papperet eller hur man ska säga.., skulle inte kalla det diarré, men löst. Luktar lite diarré om det. Han säger att han mår bra. Han äter mat utan bekymmer. Märks inget på honom.

Vet inte om någon som är sjuk som han träffat och det går inte på dagis. Ja, det kan komma varsom ifrån, jag vet, men ändå..

Jag ska resa bort i morgon och vara borta över natten (möhippa).
    Behöver jag oroa mig? Dels för om det är magsjuka och jag blir sjuk där, dels för att smitta dom andra.
    Måste ju varit nått han har ätit. jag vet ju själv när jag ätit nått konstigt och det har börjat bubbla och göra ont i magen och gått på toa och bajjat halft löst.
    tror han hade lite gaser i magen som stula bara, det var nog darför han hade ont :)
  • zasata

BArnen har varit på dagis som vanligt, vad sambon vet går inget där. 
    Idag åt sonen mkt frukost, och sen var vi på Baby och barn mässan. 
    Där blev det mkt småätande och korv med bröd till honom. 
    Hemma sen vid 17:30 åt han potatismos och blodpudding, inte jätte mkt. Drack lite saft och smååt lite till som jag inte han ställa undan ur väskan. 
    Sen strax innan 19 drack han 250ml välling. 
    Sen för ca 20min sen kräks han!!! 
    Inte jätte mkt och bara på sitt ben och som tre så teskedar/matskedar vattnings potatismos på lakanet. 

Borde inte all välling kommit upp vid magsjuka?!?!?!? snälla säg det inte är magsjuka, men vad är det annars?!?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5