bizzziie skrev 2011-04-15 20:33:57 följande:
Skrev en tråd om detta men skriver här med, eftersom ni har stenkoll här inne! :)
Lite äckelvarning (men inget om kräk).
Sonen (snart 5 år) var på toa och bajsade mitt på dagen och var sen ledsen när jag kom och hade ont i magen. Då var det inte så löst. Det verkar som att det gick över för sen har han lekt som vanligt osv.
Han gick på toa en gång till efter några timmar och då var det lite lösare och ljusare, men fortfarande i korvar.
Nu var han på toa igen och ännu ljusare och lite lösare. Fortfarande i korvform men löst på papperet eller hur man ska säga.., skulle inte kalla det diarré, men löst. Luktar lite diarré om det. Han säger att han mår bra. Han äter mat utan bekymmer. Märks inget på honom.
Vet inte om någon som är sjuk som han träffat och det går inte på dagis. Ja, det kan komma varsom ifrån, jag vet, men ändå..
Jag ska resa bort i morgon och vara borta över natten (möhippa).
Behöver jag oroa mig? Dels för om det är magsjuka och jag blir sjuk där, dels för att smitta dom andra.
Måste ju varit nått han har ätit. jag vet ju själv när jag ätit nått konstigt och det har börjat bubbla och göra ont i magen och gått på toa och bajjat halft löst.
tror han hade lite gaser i magen som stula bara, det var nog darför han hade ont :)