• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • caress

Hej, här har ni en emetofob till.
    Jag har inget barn men tankarna finns... men det är ju såklart fobin som håller mig tillbaka...
    Jag skulle verkligen vilja klara av det, men när man läser på till emetofobi.se om alla panikinlägg för att barnen är sjuka, eller att det ALLTID går ms på dagis och öppna förskola så undrar jag om det verkligen är värt det... jag tycker jag har nog med att bara oroa mig för mig själv vintertid...
    Så jag vet inte faktiskt om jag skulle klara av det...

• zasata

Caress.. Välkommen det jag kan säga såhär på mobilen.. Det är värt det.

• Koppkaka
    caress skrev 2011-05-05 11:49:10 följande:
    Jag har inget barn men tankarna finns... men det är ju såklart fobin som håller mig tillbaka...
    Jag skulle verkligen vilja klara av det, men när man läser på till emetofobi.se om alla panikinlägg för att barnen är sjuka, eller att det ALLTID går ms på dagis och öppna förskola så undrar jag om det verkligen är värt det... jag tycker jag har nog med att bara oroa mig för mig själv vintertid...
    Dom tankarna har funnits hos mig med, men här sitter jag nu, gravid i vecka 25 och längtar mig blå efter att få hålla i min älskade bebis. Jag är livrädd för när andra spyr, har inga problem med att göra det själv. Men det känns som att jag får ta det när det kommer, allting ordnar sig!
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Fridayyy

Hej alla! Nu är JAG 3-barnsmor!!! Fick en liten Oscar i lördags!! Allt är bra med honom men själv har jag lite hög temp men har varit på kontroll idag och de har inte hittat nåt konstigt ialla fall.

DET ÄR VÄRT ATT SKAFFA BARN!! Man ångrar sig om fobin får styra sådana viktiga val!

• Frosk
    caress skrev 2011-05-05 11:49:10 följande:
    Välkommen! Jag kan bara hålla med föregående talare; det är värt det, även om det stundtals är skitjobbigt. Jag vet inte om du har provat, men man kan ju alltid försöka få hjälp genom KBT, vet att vissa blivit hjälpa av det och jag själv i KBT nu och hoppas på bättring.

Fridaooo, grattis!!! Jag blir så sugen på en till när jag hör andra som får små bebisar! Hur gick förlossningen?
  • Fridayyy

Mina78..tack. Den gick väldigt fort när det väl startade. Vattnet gick men inga värkar, de kom dag 2 men jag fick feber och åkte in igen, sen tog det 1,5 h när det startade. Effektivt va!! Han är född i v. 36+5 men vägde ändå 3520 g och var 50 cm.

• Frosk
    Fridayyy skrev 2011-05-05 17:43:30 följande:
    Mina78..tack. Den gick väldigt fort när det väl startade. Vattnet gick men inga värkar, de kom dag 2 men jag fick feber och åkte in igen, sen tog det 1,5 h när det startade. Effektivt va!! Han är född i v. 36+5 men vägde ändå 3520 g och var 50 cm.
    Oj det var riktig raketfart det! Min förra tog drygt två timmar och jag tyckte det var skitjobbigt. Undra hur stor han hade blivit om du gått tiden ut!
  • Molina
    Fridayyy skrev 2011-05-05 17:33:43 följande:
    Hej alla! Nu är JAG 3-barnsmor!!! Fick en liten Oscar i lördags!! Allt är bra med honom men själv har jag lite hög temp men har varit på kontroll idag och de har inte hittat nåt konstigt ialla fall.

DET ÄR VÄRT ATT SKAFFA BARN!! Man ångrar sig om fobin får styra sådana viktiga val!
    GRATTIS till Oscar!!!!
  • zasata

Grattis till bebisen!

Min fobi har blivit mkt värre sen jag fick barn och äter medicin. men man får bestämma sig för att den får inte vinna.
    Dom gångaerna jag "ångra" barn är så klart vid magsjuka, men efter att sonen var dålig i en månad så överlever man, tänk dom som inte överlever? vad är då en magsjuka mer än lie bantning?
    Sömen kommer nog på andra plast tror jag

MEN det är värt det, denna tiden är så kort. Så låt inte fobin styra. Vill du, så klarar du det. Berätta för din sambo exakt hur du känner, OM du skaffar barn och går till mödrarvården, berätta om din fobi, be om en psykol direkt. Du kan få tabletter så du inte kräks om du mår illa när du är gravid och vid förlossningen, och så kan du spara lie av dom i fall ni får magsjuka ;)

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5