• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

Jag fråga och dom sa det. Var två barn som kräkts!! Varför är det vanligt på X2000?

• Fridayyy
    zasata skrev 2011-05-08 22:35:48 följande:
    Jag fråga och dom sa det. Var två barn som kräkts!! Varför är det vanligt på X2000?
    För att x2000 svänger mjukt eller vad man ska säga, man känner inte rörelserna som i andra tåg. Det är allmänt känt att x2000 ger åksjuka.
  • Molina
    zasata skrev 2011-05-08 19:21:34 följande:
    Jag dör!!! På tåget. Sitter precis vid toa!! Och en sjuk pojke. Gått på toa x ggr och nu hämtade pappan kräkpåse!! Och jag hör hur han kräks!!! Fan!!!! Bara skakar. Dom tog i min vagn påvägen in på toa. Stod bredvid mig dubbelvikt. Och kallsvettades. Och 1,5 timmar kvar!!!!
    Jag grejar inte att åka x2000 tågen, hela min mage gungar blir tok åksjuk direkt, men det roliga är att det är bara i dessa tåg, har funderat många gånger varför, men skönt att du frågade föräldrarna så du kunde lugna dig i nerverna lite.
  • zasata

Ikväll grät dottern på pottan över magont! Var ej lös, ätit bra tror jag. Nu sover hon..!

• milla2

jag var tvungen att testa mig men helt klart negativt så då undrar jag varför jag mått illa.. panik.. 

• isis bianco

Nån mer än jag som ofta känner sig illamående och lite panikkänslor vid mensstart??

Jag har lyckats lokalisera mina flesta "rädsloperioder" till dagarna kring mensens början nämligen.

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • NoahLeah

Idag kom det efterlängtade samtalet, jag ska  vara med i en emetofobigrupp på Ångestenheten på KS i höst.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5