• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • lollisen

Han har ingen diarré och han kräks ju inte hela tiden nu.
    I onsdags så kräktes han många gånger, men de tror att det kan bero på att han hade så otroligt ont oxå, samt att han sedan fick injicerat morfin.
    Onsdags kväll slutade han kräkas och fick morfin så att han kunde sova. Blev lite värre på morgonkvisten och fick då ytterligare morfin.
    Torsdagen kräktes han inte, mådde mycket bättre och fick komma hem. Han mådde bra ända tills vi gick och la oss typ, började svida lite igen. Sedan gjorde det mer ont, han fick panikkänslor typ och sedan kräktes han igen.... ??

Han har gjort ultraljud, gastroskopi och röntgen. De hittade ingenting förutom att hans magmun är lite förstorad och det kan betyda att det läcker ut lite magsyror som orsakar hans halsbränna, men de sa inget om att det kunde vara detta som gjorde hans smärtor och sådär..

Vi åt en middag på kvällen alla 3, ingen av mig eller sonen blev dåliga..? Sambon åt ute på dagen, vet inte ifall någon annan av arbetskamraterna blev dåliga...

Hoppas VERKLIGEN INTE det är något smittsamt! Vill INTE genomlida den mardröm han gjort senaste dagarna...
    Men å andra sidan så har de inte vidtagit några "säkerhetsåtgärder" på sjukhuset om smitta, så det får man väl ta som en signal om att det troligtvis inte är smittsamt eller? För då hade de väl isolerat honom och sådär?

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Frosk

Låter ju inte som någon magsjuka så det är säkerligen något annat. Stackars honom!
    Ibland hittar man tyvärr aldrig felet, vilket jag tycker är skitkonstigt! Min syster låg inne med dropp förra året efter månader av kräkningar och magsmärtor. De såg lite lite grus i gallan men menade att det inte kunde ge såna symtom, så hon fick aldrig veta var dte var. Själv tror hon ändå att det det var gallan och alla tecken tyder ju på det. Ibland har läkare fel och det gäller att stå på sig, vilket man inte orkar när man är sjuk heller, så hoppas din sambo får bra hjälp, annars får du slåss för honom.

• lollisen
    Frosk skrev 2011-06-17 14:51:30 följande:
    Låter ju inte som någon magsjuka så det är säkerligen något annat. Stackars honom!
    Ibland hittar man tyvärr aldrig felet, vilket jag tycker är skitkonstigt! Min syster låg inne med dropp förra året efter månader av kräkningar och magsmärtor. De såg lite lite grus i gallan men menade att det inte kunde ge såna symtom, så hon fick aldrig veta var dte var. Själv tror hon ändå att det det var gallan och alla tecken tyder ju på det. Ibland har läkare fel och det gäller att stå på sig, vilket man inte orkar när man är sjuk heller, så hoppas din sambo får bra hjälp, annars får du slåss för honom.
    MÅNADER med kräkningar och magsmärtor??? Alltså kräktes varenda dag? Ont hela tiden?? Fyyy så hemskt!!
    Hoppas verkligen inte sambon behöver genomlida det, vill att han ska bli kry nuuu!
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Gojtan

Nu är det tredje gången på ett halvår som min 1,5 år gamla son blivit magsjuk!!! Visste ju innan jag valde att skaffa barn att denna biten med magsjukor skulle bli jobbigt. Men jag längtade så efter barn och nu har jag vääääärldens mest underbara lille kille. Men i vintras blev han magsjuk för första gången. Första gången gick snabbt över. Men andra värjde ungefär som den här. Han pruttade väldigt mkt! Skillnaden då, var att han snabbt började s-y och det gick sen över till diarré i kombination med kräkningar. Den här ggn har han inte - än då länge, spytt. Men han har diarré och feber och pruttar som bara den!!! Själv har jag haft en minst sagt stressig vecka och jag har stora problem med psykosomatik. Har massor av magkatarr och som ni kanske förstår så är den biten jätte jobbig när man har emetofobi! Det är ju inte alltid helt enkelt att känns skillnad. Peppar peppar. Jag har varit väldigt unken i magen idag och otroligt trött!! Nog för att jag inte fått sova så bra, men jag har nog varit lite föööör trött. Nu är jag livrädd för att det inte är magkatarr utan att jag blivit smittad! Har varit konstig i magen hela dagen och min son har pruttat ovanlig mycket sen igår morse. Först nu kom febern och imorse kom diarrén. Märklig och seglivad sak som verkar ta tid på sig att bryta ut! Ursäkta om det inte blir styckeindelningar. Skriver från iphone och jag har inte hittat rätt funktion för det än för det räcker inte med att bara trycka på enter och byta rad. SNÄLLA, någon som anar eller tror sig veta vad vi eller min son råkat ut för? Stor kram och tack för svar!!!!

• Lillave
    Gojtan skrev 2011-06-17 21:30:34 följande:
    En tand bröt igenom igår kväll - kan det vara den kanske?
    Tror absolut det kan vara tanden!
  • Gojtan
    Lillave skrev 2011-06-17 22:18:34 följande:
    Tror absolut det kan vara tanden!
    Tack så mycket! Ja idag mår han hur bra som helst och själv mår jag också bättre så det var kanske den som spökade för honom. Märkligt att det kan ge sådana symptom när en tand bryter igenom! :)
  • zasata

Låter inte som magsjuka. Har dom kollat levern?!

• zasata

Usch! Jag mår bara ner och mer illa! Ont i kroppen och molande i magen. Tagit panodil.. Fick mens igår men känns inte som det.. Då det kom för ca 1-2 timmar senigt verkligen blir värre!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5