lollisen skrev 2011-08-14 11:57:49 följande:
Jag har funderat på en massa saker som kan ha att göra med fobin här...
Är det fler som har typ som tvångstankar när det kommer till att tro "nu kommer jag att kräkas" eller liknande? Att Det liksom uppstår en inre dialog/frågeställning emellanåt som triggar igång ångesten? Eller är det ångesten som triggar igång alla tankar?
Jag har funderat på om det inte är som så att det emellanåt börjar som en form av tvångstanke "tänk om jag insjuknar?" "tänk om jag behöver kräkas?" Etc... Så triggas ångesten och man utvecklar de fysiska symptomen, som man har extra svårt att särskilja då det ÄR en form av illamående som uppstår vid ångest...
Vad tror ni andra? Hur känner ni?
Försöker reda ut i vilken ände man ska börja nysta i för att lättare komma till bukt med mitt mående... *hmn*
Handlar det om ångest? Tvångstankar? Fysiska aspekter som skapar illamående? Är det enbart psykiskt? Fobi? Eller en salig blandning av alltihop?
*Förvirrad*
Jag har också funderat på det, vad det är man är "rädd" för, kräkandet ångesten osv.. Det är ju att inte veta och det är ju när man inte vet vet tankarna kommer igång för att försöka hitta svaret... Och jag tror att när vi inte tror vi tänker så tänker vi endå... tex kan jag komma på ibland gud vad skönt inte tänkt så mkt på fobin idag... och sen har jag ont i magen..