Nu är det tredje gången på ett halvår som min 1,5 år gamla son blivit magsjuk!!! Visste ju innan jag valde att skaffa barn att denna biten med magsjukor skulle bli jobbigt. Men jag längtade så efter barn och nu har jag vääääärldens mest underbara lille kille. Men i vintras blev han magsjuk för första gången. Första gången gick snabbt över. Men andra värjde ungefär som den här. Han pruttade väldigt mkt! Skillnaden då, var att han snabbt började s-y och det gick sen över till diarré i kombination med kräkningar. Den här ggn har han inte - än då länge, spytt. Men han har diarré och feber och pruttar som bara den!!! Själv har jag haft en minst sagt stressig vecka och jag har stora problem med psykosomatik. Har massor av magkatarr och som ni kanske förstår så är den biten jätte jobbig när man har emetofobi! Det är ju inte alltid helt enkelt att känns skillnad. Peppar peppar. Jag har varit väldigt unken i magen idag och otroligt trött!! Nog för att jag inte fått sova så bra, men jag har nog varit lite föööör trött. Nu är jag livrädd för att det inte är magkatarr utan att jag blivit smittad! Har varit konstig i magen hela dagen och min son har pruttat ovanlig mycket sen igår morse. Först nu kom febern och imorse kom diarrén. Märklig och seglivad sak som verkar ta tid på sig att bryta ut! Ursäkta om det inte blir styckeindelningar. Skriver från iphone och jag har inte hittat rätt funktion för det än för det räcker inte med att bara trycka på enter och byta rad. SNÄLLA, någon som anar eller tror sig veta vad vi eller min son råkat ut för? Stor kram och tack för svar!!!!