• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Lillave

Vad är baddare?

Jag tror inte du kommer att kräkas, tror du inbillar dig bara. Ta några djupa andetag nu så ska du se att det fixar sig!

Tycker det är hemskt när barnen har så hög feber även fast det inte är farligt. Jag hade nog tryckt in lite flytande alvedon eller ipren på sonen.

Hoppas ni mår bättre snart!

• zasata
    Lillave skrev 2011-08-30 21:42:49 följande:
    Vad är baddare?

Jag tror inte du kommer att kräkas, tror du inbillar dig bara. Ta några djupa andetag nu så ska du se att det fixar sig!

Tycker det är hemskt när barnen har så hög feber även fast det inte är farligt. Jag hade nog tryckt in lite flytande alvedon eller ipren på sonen.

Hoppas ni mår bättre snart!
    http://matrepubliken.se/2010/october/baddare-en-baddare-tva-baddare.html sådana ;-D

Sambon hittade ingen primperan förutom en söndrig 20mg sup, så försökte få in lite krossad. haha.. hoppas det hjälper.. värker än och fått springa två ggr.. "kurrar" liksom ut på ryggen med... Och sen hittade jag två kartor med 10mg Primperan tabletter.!! men då har jag ju tagit det andra. vet nån hur mkt som behövs för att inte kräkas?

Får kolla om en stund igen, nu vill jag inte röra mig.. Blir så mkt värre då

Kan tipsa om denna jag skapade:
    http://www.facebook.com/groups/152131814870499/ 
  • Lillave
    zasata skrev 2011-08-30 22:01:07 följande:
    matrepubliken.se/2010/october/baddare-en-badd... sådana ;-D

Sambon hittade ingen primperan förutom en söndrig 20mg sup, så försökte få in lite krossad. haha.. hoppas det hjälper.. värker än och fått springa två ggr.. "kurrar" liksom ut på ryggen med... Och sen hittade jag två kartor med 10mg Primperan tabletter.!! men då har jag ju tagit det andra. vet nån hur mkt som behövs för att inte kräkas?

Får kolla om en stund igen, nu vill jag inte röra mig.. Blir så mkt värre då

Kan tipsa om denna jag skapade:
    www.facebook.com/groups/152131814870499
    De såg ju goda ut

Men visst är det väl så att du också har IBS? Då får man ju springa på toa på jämnan. Jag har det så och mår ofta illa också helt utan anledning. Jag tror du kan vara lugn.
  • zasata
    Lillave skrev 2011-08-30 22:17:04 följande:
    De såg ju goda ut

Men visst är det väl så att du också har IBS? Då får man ju springa på toa på jämnan. Jag har det så och mår ofta illa också helt utan anledning. Jag tror du kan vara lugn.
    Ja det har jag, men han inte ens svälja sista biten och får sådan ångest att allt liksom svartnar för mig. fy.. nu är det lite bättre men maler liksom än..

ja dom är jätte goda.. Som Göteborgs-munkar ungefär ;) 
  • Lillave
    zasata skrev 2011-08-30 22:24:34 följande:
    Ja det har jag, men han inte ens svälja sista biten och får sådan ångest att allt liksom svartnar för mig. fy.. nu är det lite bättre men maler liksom än..

ja dom är jätte goda.. Som Göteborgs-munkar ungefär ;) 
    Det är alldeles säkert IBS som spökar. Det kan ju spåra ur helt i magen när som helst.

Jag ska gå och sova nu, har haft sån jobbig huvudvärk hela dagen.

Sov gott!
  • zasata
    Lillave skrev 2011-08-30 22:47:44 följande:
    Det är alldeles säkert IBS som spökar. Det kan ju spåra ur helt i magen när som helst.

Jag ska gå och sova nu, har haft sån jobbig huvudvärk hela dagen.

Sov gott!
    ja jag hoppas det vågar inte somna bara :(
  • Fridayyy

Är baddare choklad? Då kan det ju inte vara nåt fel på den, inte så man blir matförgiftad i af.

• zasata
    Fridayyy skrev 2011-08-31 10:24:32 följande:
    Är baddare choklad? Då kan det ju inte vara nåt fel på den, inte så man blir matförgiftad i af.
    med skum i... men blev bättre sen fram på natten.. men sov oroligt.. skit mage!!

Jag har sådan ångest inför vintern, vart skall man ta vägen?

Ni som har IBS hur tycker ni när ni får riktiga anfall det är om man jämför med magsjuka? 
  • Frosk
    zasata skrev 2011-08-31 21:33:29 följande:
    med skum i... men blev bättre sen fram på natten.. men sov oroligt.. skit mage!!

Ni som har IBS hur tycker ni när ni får riktiga anfall det är om man jämför med magsjuka? 
    Jobbiga anfall är ju väldigt jobbiga, väldigt, väldigt. Även om jag inte kräks så blir jag ungefär lika utslagen som vid ms, helt matt med andra ord. och en massa, massa ångest. MEN jag har blivit ganska bra på att känna igen ibs-magen så jag får inte lika ofta ångest och tror att jag ska spy. Däremot så finns det en ständig oro när man ska iväg, långa resvägar utan toalett (som jag kommer ha nu när jag börjar jobba) nya miljöer är alltid jobbiga när man inte vet vart toaletten finns.

Nu äter jag inolaxol varje dag, iberogast och kalktabletter. Magen är lugnare än på länge! men det kan ju också vara tillfälligt, men iaf.
  • Molina
    zasata skrev 2011-08-31 21:33:29 följande:

När jag får riktiga anfall (skov) som jag får imellanåt blir jag 10 gånger värre sjuk än en magsjuka så jag förstår inte varför jag har sån ångest för magsjuka men nu håller jag på att utredas för en ev tarmsjukdom, mina skov håller i sig flera dagar upp till 1v innan jag blir återställd med helt orklös, illamående och magkramper/diareè men fortfarande kräks jag aldrig av mag/tarmproblem och det är där mitt problem sitter att jag är så ruskigt rädd att kräkas.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5