• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Fridayyy
    Lillave skrev 2011-09-13 21:41:58 följande:
    Jag hade inte heller velat det och jag hade inte brytt mig om vad de tyckte. Jag reste mig och gick ifrån min svägerskas examenmiddag för några år sedan eftersom hon öppnade invirad i en filt och berättade att hon var magsjuk. VARFÖR ska jag sitta där då och äta den mat de lagat?? Nix!

Bor i Skåne. Själv?
    Men hur tänker folk????

Vi hade dop för några veckor sedan och faddrarnas barn, (1,5 år) var dålig i magen och feber, ev berodde det på vaccinationssprutan men jag ville inte att nån i familjen skulle komma, det gjorde de inte heller. Jobbigt att man ska känna så men ingen annan vill ju heller bli smittad och man vet ju inte om de skulle bli sjuka under dopkalaset.
  • isis bianco

Kom på mig själv med att sitta på jobb och räkna månaderna till det är vår igen. Suck. Jag vill verkligen kunna njuta av nuet och hitta godsaker med höst och vinter. Men det är så svårt! Idag är det dessutom en sån dag då jag ätit helt fel saker. Min mage är stor som en ballong och jag har halsbränna genast spinner mina tankar iväg. Suck suck. Hoppas många av er andra mår bra!

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Lillave

Sonen på 3 år kräktes nu ikväll så att det sprutade ut i sängen och på väggen. Vi är förkylda och dras med en envis hosta. Det har hänt förr att han hostar tills han kräks. Stackars liten!

Blir ju sånt kaos när hela sängen måste dras upp och allt ska tvättas. Inatt sover han hos mig på ett badlakan...

Har ingen ångest överhuvudtaget och jag tycker inte det är äckligt heller. Men det kan ju bero på att jag vet anledningen.

Annars har de senast dagarna varit som vanligt för mig, mer eller mindre ont i magen. Så trött på det.

• zasata
    Lillave skrev 2011-09-14 21:56:48 följande:
    Sonen på 3 år kräktes nu ikväll så att det sprutade ut i sängen och på väggen. Vi är förkylda och dras med en envis hosta. Det har hänt förr att han hostar tills han kräks. Stackars liten!

Blir ju sånt kaos när hela sängen måste dras upp och allt ska tvättas. Inatt sover han hos mig på ett badlakan...

Har ingen ångest överhuvudtaget och jag tycker inte det är äckligt heller. Men det kan ju bero på att jag vet anledningen.

Annars har de senast dagarna varit som vanligt för mig, mer eller mindre ont i magen. Så trött på det.
    Vad skönt att du är så lugn!!
  • aaaaaaaaaa
    lollisen skrev 2011-09-09 14:36:30 följande:
    Ja, ni fattar ju. Det tog snurr DIREKT i mina tankar och rädslor om att hon nu kommer insjukna i ms hemma hos oss.... Blääää.... =(
    Multipel skleros?
  • lollisen
    aaaaaaaaaa skrev 2011-09-14 22:01:20 följande:
    Multipel skleros?
    Nej nej neeej! MagSjuka alltså..
    Usch, Multipel Skleros skulle ju vara ca minst en miljon ggr värre!
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Fridayyy
    lollisen skrev 2011-09-14 22:36:32 följande:
    Nej nej neeej! MagSjuka alltså..
    Usch, Multipel Skleros skulle ju vara ca minst en miljon ggr värre!
    Ja det är inte lätt med dessa förkortningar. Jag reagerar på MS som magsjuka när det menas multipel skleros
  • NoahLeah

Zasata;  Har du provat KBTterapi ? Jag hade ett samtal med min läkare igår att det kan bli så fel att ta medicin för att minska ångesten för kräk o magsjuka för när man väl slutar med den kommer det bli värre. Jag avböjde då all medicinering (även fö min depression) för att ge allt jag kan på denna behandling som haft jättegoda resultat o sen se om jag fortfarande behöver behandling på depression. Kram

• zasata

sattans IBS helvete!!! Har så ont i nedredelen av ame, tyå äggledaren tror jag nu efter jag ätit, går dubbelvikt och måste in på lagret och bära en massa... varje gång jag rör mig måste jagt på toa,,,, GAH!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5