Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco
    nicely skrev 2010-10-04 20:11:31 följande:

Grattis till graviditeten!!!!! Vad roligt!

Har jag missat nåt? Jag är inte gravid iallafall, isåfall vet du mer än mig
  • isis bianco
    zasata skrev 2010-10-04 21:37:13 följande:
    Jag dör!!! Så ont o magen och kroppen tänk om jag blir sjuk!!!
    Tror ni det kan varit tajmaten åt hon? hon blev dålig ca 12 timmar efteråt.
    Glöm inte bort att andas! Jag tror inte att du blir sjuk. Försök att ta det lugnt.
  • isis bianco
    zasata skrev 2010-10-05 21:19:34 följande:
    JA men lite trött än.. men snart sova! men blir ju lite "konstig" av primperan tycker jag.
    Skönt att du mår bättre!

Själv är jag i valet och kvalet om jag ska ta en lugnande. Har känt en klump i halsen i flera timmar nu. Har dock ätit mat och småäter godis nu. Kanske bara spänd och lite stressad.
  • isis bianco

Jag känner mig helt matt, samtidigt är pulsen hög och jag har den där klumpkänslan i halsen. Jag försöker hålla mig lugn men det är så svårt när man bara känner att paniken lurar runt hörnan...

Jag halvligger i soffan, försöker ta det lugnt och tittar på desperate housewives. Medan jag ligger känns det ganska okej, men ska jag resa mig och gå en bit så blir det skitjobbigt.

Kan det bli sån total kortslutning av att ha varit spänd och nervös innan idag?
    Inser att svaret troligen är ja...

Vad jag svamlar...

• isis bianco
    zasata skrev 2010-10-05 22:25:08 följande:
    Ja svaret är ja! Riskudde hjälper mig jätte mkt att slappna av, jag spänner mig så jag får migrän och tuggar sönder tänderna. men riskuddden hjälper verkligen! Hoppas du mår bättre snart. Vad tyckte du om DH då? Själv tycker jag det börjar spåra ur lite väl..
    Haha, jo visst har det spårat ur litegrann, men jag tycker fortfarande att det är otroligt roande och bra.

Jag har inte rört mig den senaste timmen men nu måste jag på toa så jag lär väl känna efter hur jag mår då.
    Tittar på den nya serien "middle" nånting på femman. den verkar bra! Ser du också den? Vad tycker du?
  • isis bianco
    zasata skrev 2010-10-06 08:21:10 följande:
    Hur var natten?

Man blir ju så trött och stirrig i kroppen tycker jag av primperan. 5mg är inga problem men tar jag mer märker jag det väldigt mkt och räknar tills det går över..
    Min natt har varit bra! Idag känner jag mig helt annorlunda. så skönt!
    Hur mår du?
  • isis bianco
    ElinAlenteg skrev 2010-10-13 20:45:55 följande:
    Mina 78 - Jag fick göra lite övningar (ex snurra på skallen tills jag blev helt yr och illamående) , jag fick även kolla på en hel del youtube klipp där folk spyr. En annan uppgift var att jag skulle vara med när någon spyr (!). Hur då tänkte jag... Men min snälla mamma ställde upp och stoppade fingrarna i halsen. Haha det är det nog inte så många som skulle ha gjort. Det slutgiltiga testet var att jag själv skulle spy. Jag kom så långt att jag satt vid toaletten och drack massa vatten och stoppade fingrarna i halsen, men det kom inget. Jag försökte verkligen. Efter det så blev det inget mer. Det är riktigt dyrt med KBT. Jag betalade 900:- /timman. Jag träffade min terapeut i fem timmar.
    Fy, det hade jag nog aldrig ställt upp på! Modigt av dig att försöka!
  • isis bianco
    zasata skrev 2010-10-13 21:13:25 följande:
    just det där med  att snurra också pratar min nua psykolog om, för att utmana panikångesten.

Jag åt ju citalopram tidigare vilket hjälpte mig till viss del, nu håller jag ju på att trappa upp det igen, och hoppas det hjälper, och skall då ha mkt kbt i samband me det.
    Vad bra att du märkt förbättring :)
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5