• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Lillave

Som en smocka rakt i ansiktet slog det mig idag! Dottern har börjat 1:an nu så det innebär att jag inte kan hålla henne hemma om det går magsjuka i skolan.

Helvete!!

• zasata
    Lillave skrev 2011-08-31 22:44:19 följande:
    Jag kan också skilja min IBS mage från en sjuk mage. Är just nu inne i en skitperiod (bokstavligt talat...) med mkt kramper och toabesök. Det bara rinner av mig, usch. Lite psykiskt säkert också eftersom jag precis genomgått ett missfall. Väntar bara på magkatarren nu.

Iberogast ja. Provade en liten flaska utan ngt speciellt resultat. Hur länge höll ni på innan ni märkte skillnad?

Jag känner mig ofta uppsvälld, gasig och ÖM i magen.
    beklagar :(
    Fridayyy skrev 2011-09-02 15:15:11 följande:
    Är det inte ovanligt många som har magsjuka nu när det bara är aug/sep? Det går på dagis här och i grannbyn och några på Facebook. USCH, jag trodde det skulle vara bra ett tag till.
    lika dant här, går tydligen på dagis md fick jag höra igår.. och vet flera som varit dåliga länge i sommaras usch, kom med botemedel nu!!!
    Gojtan skrev 2011-09-02 17:51:49 följande:
    Blir också irriterad när de envisas med att visa när folk spyr på teve!! Såååå onödigt! Om och om igen gör de det också - som om det skulle locka tittare. Usch! Bedrövligt! Tror inte någon gillar det kanske. Kul för dem som sitter med en god middag vid teven och tittar på Robinson när de börjar spy. Vidrigt!
    HÅLLER MED!!!!
    NoahLeah skrev 2011-09-02 20:40:04 följande:
    Nu har jag varit på en sista utrednning inför emetofobibehandlingen och på onsdag ska jag träffa en psykolog om hur behandlingen fungerar, ska bli spännande.
     vad har du gått på?
    Lillave skrev 2011-09-03 20:28:08 följande:
    Som en smocka rakt i ansiktet slog det mig idag! Dottern har börjat 1:an nu så det innebär att jag inte kan hålla henne hemma om det går magsjuka i skolan.

Helvete!!
    men går inte lika mkt sjukdomar där heller :)

• isis bianco

Ångest deluxe!!!

Ligger i sängen med mycket ångest just nu. Har varit på fest, drack endast ett glas vin, så ångesten kommer inte av det.
    Min teori är att jag blev brutalt påmind om de saker jag själv saknar... Vi firade nämligen en kompis 30-årsdag och hennes sons namngivning. All släkt och alla småbarn och gravida som var där fick mig att bli tårögd flera gånger under kvällen, nästan så jag kände hur luften kunde gå ur mig.
    Jag har nämligen mist både min mamma och min svärmor, så att då se alla släktingar till dem och deras barn gör nästan fysiskt ont i mig. Sen till råga på allt så är jag fortfarande inte gravid.

Alla dessa saker är ju utom min kontroll.. och bristen på kontroll är något väldigt jobbigt för mig och som då fysiskt kopplas till denna fobin.
    Så nu ligger jag här, med ångest. Har tagit en lugnande tablett och hoppas att den ska verka snart.

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Wiken

Hej!
    En liten uppdatering härifrån. Natten mot lördagen förra veckan kräktes min son 1 gång. Hade lös mage dagen efter och fick feber. Nu har det gått över 1 vecka och ingen annan har fått något. Var helt säker på det.
    Allt är kanske inte magsjuka men ångesten är densamma!

• Fridayyy

Martini...usch. Styrkekramar till dig...! Hoppas verkligen du blir gravid snart, det måste vara jättesvårt när det blir så. Du var inte gravid denna månad heller? (tänkte på att du hade ont i magen häromdagen).

• NoahLeah

Zasata: Jag ska gå på ngn typ av terapi för emetofob, utretts av en psykiater och en överläkare och på onsdag ska träffa psykologen ang behandlingen.

• isis bianco

Fridaooo, ja det är tufft emellanåt. Mensen kom som vanligt idag tyvärr. Blir till att påbörja det 11:e försöket nu. Det trodde jag aldrig... Kanske har vi för mycket stress och sorg i våra kroppar, att det är därför det inte funkar..

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • NoahLeah

Nu har jag varit på infomötet ang terapin och det låter jättespännande. Det är 10 ggr varav de första två gångerna är det utbildning i ångest/illamående/kräk o sen 3-9 är det exponering och eget arbete o 10e gången är det att planera framtiden. Efter 3 månader ses alla igen för att se hur det går.
    Frågade om de hade bra slutresultat på de andra två grupperna som de haft innan och alla har blivit bättre så det känns toppen. Är verkligen supermotiverad nu!!!

• Lillave
    NoahLeah skrev 2011-09-08 21:53:54 följande:
    Nu har jag varit på infomötet ang terapin och det låter jättespännande. Det är 10 ggr varav de första två gångerna är det utbildning i ångest/illamående/kräk o sen 3-9 är det exponering och eget arbete o 10e gången är det att planera framtiden. Efter 3 månader ses alla igen för att se hur det går.
    Frågade om de hade bra slutresultat på de andra två grupperna som de haft innan och alla har blivit bättre så det känns toppen. Är verkligen supermotiverad nu!!!
    Vad innebär exponering?? Huuuu....
  • NoahLeah
    Lillave skrev 2011-09-08 22:06:53 följande:
    Vad innebär exponering?? Huuuu....
    Att man ska göra saker man är t ex är rädd för, åka kommunalt, gå tioll öppna förskolan med barnen, strunta i att sprita händerna så fort man varit ute, gå på barnkalas o andra saker man undviker under magsjuketider mm
    Mycket av dteta ska jag göra o t ex inte stänag in mig o ngn av barnen kräks och längre fram kanske stanna kvar i rummet mm. Kommer alltså inte behöva se ngn kräkas ek kräkas själv el se spyor, de jobbar inte på det sättet och det ger sällan bra resultat.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5