• Frosk

Emetofobernas tråd 5

Hej i tråden! Vet inte om jag skrivit här innan. Hängde i nån tråd för längesen, men blev mer uppstressad så jag tog bort den, klarade inte av att läsa om kräks varje dag.

MEN, nu är det såhär att jag kommer bli kallad för en gastroskopi i höst. Och snälla nån hjälp mig! Jag vet inte hur jag ska fixa det. Är det någon här inne som gjort en gastro, nån som fått sövas?

• Frosk
    middiz skrev 2010-09-03 07:59:08 följande:
    Jag skulle ha gjort en gastroskopi när jag hade magsår och spydde blod, men eftersom jag ammade min äldsta dotter då så fick jag inte lugnande och klarade verkligen inte av det, det slutade med att jag drog ut kameran....
    Jag tror inte man får bli sövd för att göra en gastroskopi...det är vad jag har hört iaf...tyvärr..
    Ja fy..jag är rädd att jag bara ska få panik och slita ut den, gråter bara jag tänker på det! Det verkar som vissa haft tur och fått sövas, men att det är ovanligt. Har verkligen ångest varje dag över att det snart dimper ner en tid för undersökningen :(
  • Frosk
    Cachou skrev 2010-09-03 20:16:07 följande:
    Jag har gjort gastroskopi 3 ggr:

1:a gângen utan ngt alls, dâ tog jag tag i slangen och drog upp kameran. Inte populärt...
    2:a gângen med lugnande medel, jag sov inte men var hyfsat borta. Det gick bra.
    3:e gângen var jag helt nedsövd. Det bästa! Jag hade ont i halsen efterât men det var det helt klart värt!

Vet du om du fâr sövas eller ej? Du borde nog prata med dem med en gâng om det. Jag fick säga det till läkaren innan de skickade remissen, har jag för mig.

Lycka till!
    Tack! Jag antar att jag inte kommer få sövas. Jag har pratat med min läkare om det, men hon sa att jag får kontakta dem där jag ska göra det och berätta om min oro. Jag  tror inte jag kommer få som jag vill så jag vet inte om jag ens kommer våga gå dit. Börjar gråta bara jag tänker på det.
  • Frosk

Låter bra  med mer pepp. Jag slutade ju skriva och läsa tråden för längesen för jag märkte att jag blev mer stressad av allt kräkprat och tänkte på det mer. Nu närmar sig vintern och ångesten börjar krypa för nu vet man att snart sitter det en lapp på dagisdörren att det går kräksjuka. Jag har alltid haft möjlighet att hålla barnen hemma vid kräksjukor innan, men nu är det inte säkert att det går. Jag vill ju vara modig och lämna iaf, men hur!? Hur gör ni i såna situationer?

• Frosk

Jag vet inte om det finns nåt sånt samband. Själv är jag varken sjuk oftare eller mer sällan än någon annan vad jag vet. Med barn på dagis så åker jag ofta på det någon gång under vintern, men det har hänt att jag har klarat mig.

• Frosk

Antagligen inte magsjuka gissar jag på! Jag tror att om man är magsjuk så känner man oftast lite innan man ska spy och går undan. Jag tror det det är nån som fått för mkt att dricka! Det brukar ju finnas ganska många såna just när det är marknad och andra tillställningar.

• Frosk

Jaha, nu går det magsjuka på dagis. Började i fredags tydligen. :(

• Frosk

Ja det är en pina det här med dagis! Nu kommer man ju va på helspänn resten av veckan! Usch, usch och fy, det brukar ju inte börja såhär tidigt!

Nu behövs pepp, hur ska man tänka för att inte få panik?

• Frosk

jag sitter bara och planerar för hur man ska kunna ha barnen hemma, men det verkar hopplöst! Sambon har mkt på jobbet och jag ska sitta med en hemtenta nu i två dagar. Har inte tid att ha barn hemma, men har inte tid att ha sjuka barn heller! Usch alltså :(

De var barn hemma idag som var dåliga och de hade fått skicka hem en som var dålig i magen.

• Frosk

middiz, det hade varit toppen ju. Haha och barnen skulle aaaaldrig va sjuka :)

milla2, vet egentligen inte hur jag fått fobin, det känns som att den alltid har funnits där. SOm barn gick jag hos en dagmamma som inte var så snäll. Hon tvingade mig att äta mat jag inte tyckte om, även om jag blev sittande i timmar och maten blev kall. Det hände ibland att jag spydde till slut. Jag är fortfarande kräsen med maten och kan verkligen inte äta kall mat. Kanske har det påverkat min fobi eller rent av startat den, jag vet inte.

Tack för pepp. Ja hur känns det i kroppen, jag blir kallsvettig ibland, spänner mig och skakar, kan inte sova. Det är svårt att känna vad som är normalt i såna lägen.

Just nu tänker jag bara att om vi inte är smittade så kanske vi kan slippa om vi håller barnen hemma. Tänk om jag skickar dom till dagis imorgon och sen blir de dåliga på onsdag, då skiter sig allt med min tenta! ÅÅå jag vill inte va med just nu. jävla skitmagsjuka kan gå och slänga sig i väggen!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5