• Frosk

Emetofobernas tråd 5

TheFamily skrev 2011-01-09 20:31:51 följande:
    Tar bort mig från den här tråden då jag märker att jag är manisk på att läsa här inne och mår mycket sämre!
    Sorry, ni andra får kämpa på!
    Kram
    Lycka till! Och välkommen tillbaka om du känner för det. Jag har också varit lite periodare i tråden...
  • Frosk
    nicely skrev 2011-01-09 20:21:02 följande:

oh inskolning imorgon med lilltjejen! Gaah hon stoppar allt i munnen... Ångesten är total! Hon får lite verumhälsofil så det kanske hjälper mot alla bakterier...

Lycka till! Försök se det som terapi att vara där. Kommer du tala om för personalen hur du känner?
  • Frosk
    martini bianco skrev 2011-01-09 20:49:51 följande:
    Jag är också medlem där.
    Du bestämmer själv hur mycket som ska synas om dig. Du behöver inte uppge bostadsort eller mailadress som synligt. En del uppgifter behöver sidan ha men de behöver som sagt inte synas.
    ok tack..:)
  • Frosk
    zasata skrev 2011-01-10 13:49:12 följande:
    Inget nu.. Hon sover. Så håller jag tummarna. sist blev ju alla sjuka utom jag, och då började det så här..
    bizzziie skrev 2011-01-10 13:23:36 följande:
    zasata: Jag ansökte om medlemskap på SME för snart en månad sen o dom har inte hört av sig än! Ska jag skicka mail till dom?
    Maila dom!
    Jobbigt läge. Min stora har spytt ett par gånger när hon får hög feber så jag brukar försöka få ner febern innan den blir för hög! Hoppas att det bara är feber hon har. det går ju mycket sånt ockås nu.
  • Frosk

Det känns som det är mycket oro och ångest i tråden nu. Vi får inte glömma bort att må bra också! Kan inte alla skriva en sak som är bra och som får tankarna på annat?

Igår när jag handlade så luktade jag på en låda med jordgubbar. Verkligen en lukt som gav en "brakänsla" sommarlängtan, utelek och ingen ångest! Det är dit vi är på väg, glöm inte det

• Frosk
    nicely skrev 2011-01-10 19:53:30 följande:
    Nu har dottern haft sin första dag på förskolan.....ångest ångest. Har varit bra några dagar men nu har det kommit fram igen...Ätit vitlök och frukt. Nu ska immunförsvaret bli på topp. Kanske är den redan då alla är snoriga här hemma förutom jag.

Men försöker vara positiv.

En positiv sak! Ska boka en resa till Grekland! Vi tänkte åka i sommar! 

Roligt! Det är skönt att ha nåt att längta till.

Vi ska åka till Thailand nästa vecka och jag är rätt så nojjig. Gillar inte att flyga och är såklart livrädd för att bli dålig där.

zasata, lider med dig, men du låter stark ändå. hejja dig!
  • Frosk

Ja middiz, jag har hört att de har en hel del dundermedicin där, men man är ju rädd att bli sjuk ändå...och speciellt om man är på utflykt eller nåt. MEN, nu ska jag inte beklaga mig så mycket. Jag hoppas iaf att jag klarar mig för det är första gången på nästan 20 år som vågar mig utanför europa. Sist blev jag dålig...

AnnaOctavia. Kolla om det är laktos. Jag tål inte det heller. lätt att kolla med ett blodprov bara.

• Frosk
    zasata skrev 2011-01-10 21:35:56 följande:
    Skönt att du klarar dig vid magsjuka.

Jag fick precsis veta en rolig grej som jag drömt om länge som kanske kan bli verklighet! håll tummarna
    Håller såklart tummarna! Men det hade varit roligt att veta för vad
  • Frosk

zasata, hur går det för er där hemma?

• Frosk
    zasata skrev 2011-01-11 10:55:54 följande:
    Feber än, 39,2 har fått i henne panodil nu efter hot om läkaren som sticker i fingret.. Hon vill inte äta så mkt pysslar lite nu.. Inget mer kräk. Men hon har vaknat mkt i natt, och sonen med.
    Att hon inte har kräkts mer är ju bra, då är det ju mycket möjligt att det är pga febern som hon kräks. Brukar hon kräkas av feber?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5