Anonym (Emomamman) skrev 2011-01-20 11:25:31 följande:
Åh tack för alla pepp och omtankar!
Det har varit en jobbig natt. Gubben min sover ju som en stock och det retar ihjäl mig. Dottern ligger mellan oss och själv ligger jag på helspänn. Minsta gny eller pust så sätter jag mig upp. Vill ju inte ha kräk på mig...
Hon kräktes 2 ggr totalt igår .. en gång på förskolan och en gång hemma vid 16 tiden.
Inatt vaknade hon många gånger och ville ha sass (saft). Hon tror att vätskeersättning också är saft .. och det kan hon ju få tro :)
Det är skitjobbigt att portionera ut .. hon blir ledsen varje gång jag tar bort flaskan.
Vid 4 tiden i natt hade jag svårt att stå emot så hon drack rätt mycket vatten och då kom det upp lite .. kan inte säga att det var en kräkning.. mer som något hostgurgel.
Men nu ligger hon i sin lilla fotölj (sån där utfällbar) och sover. Hon vaknade 9 i morse och sover igen nu kl 11. Hon känns helt utmattad och jag är rädd att hon fått för lite vätska. Men blöjan jag tog av förrut var ganska tung så då borde det väl inte vara någon fara?
Förra gången hon var sjuk så klarade alla sig. Hoppas att vi har samma tur igen. Jag känner mig lite konstig i magen. Typ magkatarr .. svider lite. Jag har inte ätit sen igårkväll så det är nog lite hunger också. Men jag tror inte jag fixar att äta ordentligt förrän faran är över.
Nu ska jag gå o lägga mig på soffan bredvid gumman och vila lite.
Tack och kram!!
jobbigt med såna där nätter alltså. Man akn ju omöjligt sova själv. Lycka till nu och hoppas att ni klarar er denna gången också!