• Frosk

Emetofobernas tråd 5

Och en liten uppdatering från mig. Dottern kräktes inte mer sen i lördags, ingen annan har blivit sjuk och det har iaf gått 48 timmar. Pratade med sjukhuset som beslutade att genomföra operationen imorgon iaf. Jag är så glad!!! Ska tillägga att jag denna gång inte hade lika mycket panik som jag brukar ha, jag kunde äta mat och sova utan problem, det har jag aldrig kunnat innan!

• Frosk
    middiz skrev 2011-03-23 09:34:55 följande:
    Hon är 4 år, hon var nog bara rädd dom 10 första gångerna hon spydde, sen verkade hon vänja sej...

Vi har haft natten från helvetet i natt. Har aldrig någonsin varit med om nåt sånt här! Sluta läsa här om du är känslig idag!!

Stora dottern började ju spy runt 17... och spydde KONSTANT till klockan 3 i natt. Säkert minst 30 gånger. Hon har varit riktigt dålig. Nu har hon feber och jag ger henne vätskeersättning hela tiden. Mannen började spy strax innan 21 i går kväll och har forfarande inte slutat.
    Mitt i natten runt 24-1, när Magnus och Jouline höll på som mest, kom minsta upp klarvaken och sätter sej hos mej och Jouline... och börjar spy IGEN!! Jag har alltså TRE som spy samtidigt och vi har bara EN toalett!! Hinkar och skålar överallt, jag försöker hålla fram dom så gott det gick men har ju bara två armar.

Nu bara väntar jag på att få det... vill att det kommer snart så det är över sen. Det värsta är ju att det håller i så himla länge.
    Minsta har ju hållt på i över två dygn..
    Men fy vilket elände! Usch och blä och skt rent ut sagt! I såna lägen önskar man att man hade fått det först så man slapp gå och vänta....
  • Frosk

Och förresten, svar på en fråga.

Dottern opererades igår och allt gick bra! Det var ett bukbråck så inget allvarligt, men såklart läskigt när ens barn ska sövas och allt det där.

• Frosk
    middiz skrev 2011-03-24 14:26:47 följande:
    LÄS INTE OM DU MÅR DÅLIGT IDAG!!!!!

Är nu inne på 31 timmen med spyor och diarré. Hela min kropp gör ont. Har feber, väteskebrist och grym huvudvärk. När fan ska det ta slut???
    Orkar inte ens sitta upp längre.
    Inatt fick min man bära mej till toaletten eftersom jag svimmar innan jag ska spy....
    HUR FÅR MAN BORT SKITEN????
    Men fy så gräsligt jobbigt!  Tänker på dig och hoppas attd et vänder snart! bamsekram!!!
  • Frosk
    bizzziie skrev 2011-03-25 07:53:57 följande:
    Hej på er!

Natten mellan sön/mån blev jag magsjuk (rejält från två håll, klarade det bra och är faktiskt stolt) och i tis morgon äldsta sonen (4,5, tog hand om honom helt eftersom vi inte ville utsätta sambon för direktkontakt, så han hade hand om bebis på 7 mån). Nu mår vi alla bra igen (jag någorlunda, segstartad..) och det är 3,5 dygn sen mitt senaste symtom och 2 för sonen. Skönt tänkte jag. Igår slutstädade jag (tvättade allt, klorinskurning osv).
    Minstingen på 7 mån har varit lite förkyld sen igår men sov gott inatt förutom täppt näsa en gång. VARNING!!!! Nu vid 5.30 vaknade jag och sovrummet stank av diarré! En hel blöja full!! Han sov så gott så han väcktes när jag bytte. Det var mellanlöst, inte vattnigt, men luktade vidrigt. Inget märks på bebis alls.. han verkar inte alls ha ont i magen el så.

1. Kan det vara magsjuka??
    2. Kan jag el stora sonen bli smittad igen nu när det gått några dagar sen vi var sjuka??
    Fy vad jobbigt, men bra att du ändå kända att du fixade liksom. Och så är det nästan bättre när man blir sjuk först för då slipper man gå och vänta på det...
    JAg tror inte du riskerar att bli smittad av den lilla nu, snarare han som fått det från er, men kanske inte får lika mkt symtom....
  • Frosk

Nu är jag så less på det här. Förra lördagen hade vi ju kräk här hemma då minsta dottern var dålig. Nu inatt började stora tjejen kräkas. Jag väntar fortfarande på att få gå och lägga mig! Vilka skithelger det blir, jag blir så arg! Arg på att det finns, arg på att det alltid kommer olägligt, och mest arg på att jag blir så rädd!

• Frosk

Tack för ert stöd! Nej, jag tror inte det är lillan som smittat henne utan jag tror att det kommer från dagis, även om det inte går nåt nu vad jag vet. I fredags frågade jag om läget och då hade de fått skicka hem två med diarre. Fast det var från småbarnavdelningen, men jag vet också att de hade storsamling med alla barn och åt våfflor så visst kan det ha kommit från dagis.
    Just nu ligger hon och sover på soffan, hon har varit ledsen och har ont i huvudet och nu även fått lite feber....På onsdag fyller hon år :/ jag är ockås rädd att lillan ska få detta eftersom hon har såret som inte ska duschas för mycket. Annars mår den lilla bra efter operationen, men honhar fått utslag över hela magen av det dom tvättar med innan op, så hon har svårt att komma till ro och ligger och river sig.

taniko, hoppas ni slipper bli sjuka! Och hoppas att alla här inne kan slippa mer kräks nu!

• Frosk

Hur långt tror ni det kan gå mellan kräkningarna? Hon åt och drack lite, lite för ett par timmar sen och än så länge har det stannat..

• Frosk

Här räknar vi också dagarna, men nu har det gått över 48 timmar iaf...känns som att vi aknske klarar oss trots allt. Är så rädd för att få nåt mer skit nu eftersom stora tjejen fyller 5 imorgon och på lördags ka hon få ha sitt efterlängtade kalas.

taniko, hur mår du nu? Jag mådde illa inatt, men tog en lergigan och lyckades sen somna. Idag känns det bättre igen.

• Frosk

Test mot vks? Är det nån här som har gjort det testet? Hur lång tid tog att få svar och hur mkt står det i svaret?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5