• Frosk

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2011-01-11 11:13:53 följande:
    Nej det brukar hon inte, och nu mår jag illa och har ont i magen efter frukosten.. fick gå på toa men var normal, nu ska jag tvinga i mig kaffe, för så länge jag kan äta är jag inte sjuk.. så är det bara psykiskt försöker jag tänka..
    Hon vill inte ens ha kaka Sonen blev ju glad av att få det i alla fall..
    Uscha..jag hoppas så att det inte är ms. Man kan ju må rätt illa när man har feber också. iaf jag gör det.

Jag har lite nojor jag med. Mår illa och har fått gå på toa tre gånger. Det enda som har hänt är att jag var ute och handlade igår och vi åt pizza. Är såklart rädd att det var nåt med pizzan, men säkert bara ibs-magen som bråkar. Å vad jag hatar detta!
  • Frosk
    zasata skrev 2011-01-11 17:22:41 följande:
    Nej har jag inte.. Leo hade det i två veckor och det gör inget säger dom..
    stackars liten då...låter som mkt feber för att vara ms. Jag brukar ge både panodil och ipren för att få ner febern när den blir för hög eller långvarigt. Krya på lillan!
  • Frosk
    lollisen skrev 2011-01-11 18:02:34 följande:
    Det var nog ångest jag hade. Sonen ligger inte inne för magsjuka. Han ligger inne för att han fått mördarbakterier i höftledsvätskorna bägga sidor. :'(
    Opererad och mår inge vidare alls, enorma smärtor. :'(

Jag var så övertygad om att jag faktiskt skulle kräkas igår/inatt, mådde så otroligt dåligt.
    Men fy, det låter otäckt med sonen! Hoppas han blir bättre snart! Och hoppas att du mår bättre också.
  • Frosk
    mrslonely skrev 2011-01-11 18:14:47 följande:
    hoppar in här
    jag har verkligen spyfobi emetofobi i alla aspekter
    jag är livrädd för att spy själv
    jag tycker det är hemskt att se andra göra det eller höra
    vet jag att det inte smittar så tycker jag fortfarande att det är vidrigt och får panikångest
    men vet jag inte om d smittar el inte då blir jag verkligen livrädd
    själv har jag ibs och dyspepsi och mår illa dagligen
    det är hemskt när man har denna fobi och så ofta tro att man kanske ska spy
    jag vet inte om jag är sjuk på riktigt el om det bara är min skitmage
    så jag åker nästan aldrig tunnelbana el kommunalt lång, undviker bio att klippa mig och alla ställen jag sitter fast 'r instängd
    min största skräck skulle vara att spy bland folk, inte hemma ,
    men jag vill inte va själv heller
    vill att nån ska sitta och hålla mig i handen å kolla så jag inte svimmer för d gör jag nästan
    jag är så rädd så jag undviker massa saker
    jag hatar att det styr mitt liv så mkt men jag kan inte göra nåt åt det
    att spy känns som man ska dö
    det är vidrigt och hemskt på alla sätt
    usch
    är livrädd för vks och matförgiftningar då man blir extra sjuk å d inte bar aräcker med en gång då
    d är så jobbigt att va rädd för matförgiftningar är nojjig på allt jag äter att det ska va gammalt el smittat av nåt

nån mer som undviker att resa?

nån mer som lider av illamående och emetofobi samtidigt?

kram på er
    Välkommen till tråden!
    Jag har med ibs och mår illa ofta! Har i vissa perioder inte varit ute alls nästan, men då har det varit pga ibs-magen som gjort mig livrädd för att skita på mig när jag är ute. Det har blivit bättre, men är inte bra.
    Jag blev dålig när vi var utomlands när jag var hmm...kanske 11 år och sen dess har jag vägrat att åka utanför europa. Nu trotsar jag fobin och åker till Thailand nästa vecka. Börjar dock stressa upp mig och tänker mer på att bli sjuk där nere än på att njuta av värmen.
  • Frosk
    zasata skrev 2011-01-13 08:57:50 följande:
    Nästan framme på jobbet! Ont i magen mår illa, kan inte äta underbart.
    Fy vilken dag ni hade igår. Hoppas det går bra på jobbet trots allt!
  • Frosk
    martini bianco skrev 2011-01-13 20:02:51 följande:
    Hjälp mig med råd!!!!!

Min syster vill att jag ska passa systersonen på lördag. Han är 1½ år. Idag vabbar de honom för att förskolan sa att han är magsjuk. Min syster tror inte att han är magsjuk utan att han bara är lite stressad för han är nyinskolad på dagis. Hon tror alltså inte att det är smittsamt. Dagis ville inte ha honom där imorgon heller. Seriöst? Stressad 1½åring med ms-symtom?
    Min man sa bara nej, vi ska inte passa honom. han vill inte utsätta oss för detta. För han blir ju också utsatt. Inte bara för smitta utan för min ångest.
    Jag sa att vi skulle höras av imorgon... Men jag vill inte passa honom. Visst är jag inte dum?
    För det måste vara dumt att utsätta sig så?
    Nån som är på min sida?
    Tror inte heller på stress, absolut inte, och jag förstår att du inte vill passa honom heller.
  • Frosk
    Anonym skrev 2011-01-13 16:43:09 följande:
    Nej det otänkbara hände idag på dotterns dagis ett barn kräktes rakt ut fy är helt panikslagen nu, och på köpet kör jag ner i diket med min älskade tjej tur nog klarade vi oss men hon blev väldigt rädd och frågar massor nu usch vilken dag.
    Men risken lä va stor att hon insjuknar i kräksjuka nu.
    Usch vad jobbigt. Håller tummarna för att ni slipper.
  • Frosk
    LinnIvan skrev 2011-01-13 18:58:49 följande:
    Hur hanterar ni detta inför era barn? Min dotter på 12 vet hur jag är. Men min 5 åring vet inte. Men som nu ikväll tex så har han ont i magen o jag blir ju så klart supernojjig! Går o tjatar o tjatar på han hur han mår osv.
    Min stora tjej är snart fem och hon har nog ingen aning om min fobi. Jag beter mig lugn och klappar och tröstar när hon är dålig, men sen kommer paniken och jag skakar och spänner mig, kan inte äta eller sova osv...men det ser hon ju inget av.
  • Frosk

Jag tycker det är lite svårt att veta vad man får skriva och inte ibland. Jag har råkat skriva om kurvan, men absolut inte på det sätt att "oj nu är kurvan jättehög" Jag förstår att man inte ska stressa upp varandra på det viset, men i övrigt är det svårt att veta eftersom alla reagerar på olika saker.

• Frosk
    zasata skrev 2011-01-14 22:42:35 följande:
    Nu tycker jag vi lägger ner! Trevlgiare toner tjejer, tror vi alla menar väl på vårat sätt.

Jag har en fråga, dottern äter pencilin nu, kovepelin, kan man ge hostmedicin med? Vi har molipect och hon har nu börjat hosta skit mycket.

Sen undrar jag hur många som äter preventivmedel av er? Jag har märkt att när jag äter det, blir jag mycket värre i min fobi än om jag är utan hormoner.

jag är rädd för matgörgiftning ,alkohol, magsjuka allt som gör att jag kan kräkas..
    Men skulle dottern tex få någon medicin, kräkas 30 min senare och det är en vanlig bivärkning skulle jag tycker det är skit jobbigt, få ont i magen, men endå vara hyffsat lugn tror jag.
    Jag vågar inte lova, men tror det är lugnt att ge hostmedicin också. Jag hade gjort det.

Hormoner kan säkert ställa till det en hel del. Jag har haft krångel med p-piller och minipiller, men nu har jag hormonspiral som funkar rätt bra.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5