mrslonely skrev 2011-01-11 18:14:47 följande:
hoppar in här
jag har verkligen spyfobi emetofobi i alla aspekter
jag är livrädd för att spy själv
jag tycker det är hemskt att se andra göra det eller höra
vet jag att det inte smittar så tycker jag fortfarande att det är vidrigt och får panikångest
men vet jag inte om d smittar el inte då blir jag verkligen livrädd
själv har jag ibs och dyspepsi och mår illa dagligen
det är hemskt när man har denna fobi och så ofta tro att man kanske ska spy
jag vet inte om jag är sjuk på riktigt el om det bara är min skitmage
så jag åker nästan aldrig tunnelbana el kommunalt lång, undviker bio att klippa mig och alla ställen jag sitter fast 'r instängd
min största skräck skulle vara att spy bland folk, inte hemma ,
men jag vill inte va själv heller
vill att nån ska sitta och hålla mig i handen å kolla så jag inte svimmer för d gör jag nästan
jag är så rädd så jag undviker massa saker
jag hatar att det styr mitt liv så mkt men jag kan inte göra nåt åt det
att spy känns som man ska dö
det är vidrigt och hemskt på alla sätt
usch
är livrädd för vks och matförgiftningar då man blir extra sjuk å d inte bar aräcker med en gång då
d är så jobbigt att va rädd för matförgiftningar är nojjig på allt jag äter att det ska va gammalt el smittat av nåt
nån mer som undviker att resa?
nån mer som lider av illamående och emetofobi samtidigt?
kram på er
Välkommen till tråden!
Jag har med ibs och mår illa ofta! Har i vissa perioder inte varit ute alls nästan, men då har det varit pga ibs-magen som gjort mig livrädd för att skita på mig när jag är ute. Det har blivit bättre, men är inte bra.
Jag blev dålig när vi var utomlands när jag var hmm...kanske 11 år och sen dess har jag vägrat att åka utanför europa. Nu trotsar jag fobin och åker till Thailand nästa vecka. Börjar dock stressa upp mig och tänker mer på att bli sjuk där nere än på att njuta av värmen.