• Frosk

Emetofobernas tråd 5

Pluss två grader och sol. Snön smälter och det droppar från taken. Nästan så man får vårkänslor även om man vet att snön med all säkerhet kommer att slå till igen. Längtar tills allt grus sopas upp från gatorna, då är det vår på riktigt!

• Frosk

zazata, jag svarade ju aldrig på ditt inlägg igår så jag nu. Vi bor på hisingen så vi går på en vc här som har öppet ganska mkt, men oftast blir det nog akuten.

Låter jobbigt, men tänk vad ofta man får orolig mage utan att man kräks.

• Frosk

Hur många av er är det som äter någon medicin mot all ångest och vilken medicin i så fall?

• Frosk
    zasata skrev 2011-01-01 17:59:22 följande:
    Jag äter citalopram 20mg. Hjälper inget.
    Inget mer har kommit men magen kör runt och jag kallavettas och det spänner. Tog 10mg primperan nu..
    Ok, ja citalopram har jag ätit, men tyckte inte att de hjälpte. Sen förstördes sexlivet av dom med :( Önskar att det fanns nåt bra som tog bort mkt av ångesten man har nu.
  • Frosk

jag vågar verkligen inte lämna barnen på dagis nu. Ska på sem om tre veckor och vägrar bli sjuk innan det.

• Frosk
    bizzziie skrev 2011-01-02 10:10:43 följande:
    Fridaooo: Ja han kräktes själv där (när du säger det så får det mig att tänka.. han kanske skulle spotta ut godisen och så var det så äckligt så han kräktes??), vi hörde honom och sen kollade hans mamma och konstaterade glatt, "Japp han har kräkts, och det var lakrits, han hatar lakrits!"
    Men gud vad konstigt...förstår att du är orolig. I mina öron låter det verkligen jättekonstigt och jag hade så kalrt tänkt ms på en gång!
  • Frosk

nicely, fy tusan vad jobbigt! Men tänk att det är lugnt än så länge, och skulle din dotter bli sjuk ändå så kanske du klarar dig iaf. När jag tänker efter så har jag nog klarat mig hälften av gångerna som barnen har varit dåliga. Och skulle du ändå få skiten så klarar du det också! och efter det så är man ju immun iaf några veckor och då kan man leva utan ångest.

• Frosk
    zasata skrev 2011-01-03 15:18:13 följande:
    Jag har PANIK!!

En på jobbet som mår så illa och kallsvettas och tror hon skall spy snart,  och tänker gå hem..  
    bäst att hon går illa kvickt! Jag var med om precis samma för ett år sen, men jag blev aldrig sjuk.

Anonym panik. Det kan ju vara lite vad som helst. Ibland får man ju magsjuka sådär lite bara och ibland beror det nåt annat så det är svårt att säga, men skönt att du mår bättre nu :)
  • Frosk
    zasata skrev 2011-01-03 15:25:08 följande:
    NU kräktes hon på jobbet!!!! jag jobbar bredvid toan och jobbat med henne hela dagen,hon är bredvid mig nu!!!!! JaG DÖR!
    Men fy...stackare! Vad jobbar du med? Du hade iaf ingen kontakt med henne efter att hon kräktes väl? Förstår din oro...fy alltså :(
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5