• Frosk

Emetofobernas tråd 5

Jag är rätt skeptisk till biobics...eller jag tror inte det hjälper mer än nån annan slags prebiotika som finns på apoteket. Kanske hjälper till att hålla en bra bakterieflora i magen, som prebiotika gör, men vks är ju ett virus....

• Frosk

Huva, jag trodde att jag blev sjuk igår. Mådde illa, illa, illa och fick gå och lägga mig kl 16. Laddade med hink vid sängen och på toa....men....sen blev det sakta bättre. Undrar verkligen vad det var för jag var helt säker på att jag skulle bli ms. Och den här gången var det ingen ibs mage.

• Frosk
    Fridayyy skrev 2010-12-06 12:16:05 följande:
    Något du ätit? Stress? Eller så var det en mycket lindrig magsjuka..! Hur fort gick det över?
    Ja jag vet inte...har ju inte ätit nåt som inte de andra i familjen har ätit. Jag mådde lite konstigt i lördags, men kunde äta och så ändå, sen på söndagen blev det värre, men det var först vid 16 som jag verkligen mådde illa. Sen vid 22 hade det värsta gått över och vid 23 tiden kunde jag äta lite rostat bröd, sen sovit hela natten och mår som vanligt idag. Ingen i familjen är sjuk...
  • Frosk

martini, vad spännande!!!

Som skrivits redan så är det ju inte alls säkert att du mår illa. Många mår ju hur bra som helst! Med första mådde jag illa, men det var bara nån vecka och sen gick det över. Med andra var det värre. Postafen är receptfritt och man brukar börja med det om det behövs. Lergigan fick jag utskrivet under andra grav och det brukar inte va några problem att få det. Det kommer gå bra!

Sen tyckte jag att illmåendet var ju hemskt under graviditeten också, men ändå inte lika ångestfyllt som när man har magsjuka eller vistas i närheten av ms.

• Frosk
    Koppkaka skrev 2010-12-11 18:30:43 följande:
    Jag har nyligen plussat med vårt första barn och är lite smånervös över det här med illamående.. Men än så länge är det lugnt *peppar peppar*
    Grattis! Vad mkt bebisar det verkar bli i tråden plötsligt. Superkul ju!

zasata, mår du bättre idag?
  • Frosk

usch och fy, nu behöver jag ert stöd!  Min sambo kom hem från jobbet nu och är dålig i magen. Han har fått gå på toa flera gånger och säger att det kör i magen. Han ligger och vilar nu. Jag är såklart livrädd!!!!

• Frosk

Uppdaterar. Minsta dottern spydde just ner sig och hela sängen. Jag har duschat henne, hela håret och allt var nerspytt. bytt i sängen. Sambon ligger fortfarande och vilar....
    Behöver jag säga att jag är livrädd!!!??

• Frosk
    martini bianco skrev 2010-12-13 20:21:54 följande:
    Andas!! Hur gammal är din dotter? Har ni varit utsatta?
    Det finns många anledningar till magåkomma hos barn och vuxna. Du är duktig tjejen!
    Dottern är 1½ och går på dagis. i så fall skulle hon blivit smittad i fredags, men kan det komma så långt efter?
    Sambon är nästan aldrig sjuk. Han har varit dålig i magen en gång vad jag vet och den gången spydde han efter ett tag. Jag sitter som på nålar! En "liten" utmaning för mig eftersom sambon sover så jag fick fixa allt kräk själv. Var på väg att göra kaffe innan, men känner mig inte sååå sugen längre.
  • Frosk
    middiz skrev 2010-12-14 08:32:36 följande:
    Hur går det?
    Tack, det går sådär...sambon ligger fortfarande och sover och var uppe för fler toabesök inatt. Inget kräk iaf så det verkar hålla sig bakvägen. Det är jobbigt när man bara har en toalett! Lillan har inte spytt mer, men heller inte ätit nåt. Jag och fyraåringen mår bra än så länge. Ringde dagis för att meddela och samtidigt kolla läget. Tydligen är det inga barn som avrit sjuka, men några ur personalen hade haft samma som sambon, så nåt är det väl som går...
    Och ingen tvätttid förrän imorgon...
  • Frosk

välkommen anonym...hoppas ni klarar er, men det borde gå bra om ni inte var för nära.

middiz, han säger att han inte mår illa, men jag litar såklart inte på det. Så sa han sist också och kräktes trots det. Sambon blev dålig igår på jobbet och lillan vet jag inte...hon fick först feber, sen jätteförkyld och sen kräks. Så har vi tur så är det ingen riktig magsjuka hon har. Sambon verkar rätt risig dock och ligger fortfarand ei sängen....

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5