• Frosk

Emetofobernas tråd 5

Emma w S skrev 2010-10-03 10:23:08 följande:
    Hoppas det inte blir nåt av det. Hon kanske har ont i halsen? Då vill man inte heller äta...
    Jag har frågat om hon har ont nånstans och hon är 4½ så hade hon haft ont så hade hon kunnat säga det. Om man nu måste bli sjuk så hade jag önskat att man alltid fickd et själv först, så hade man sluppit mycket av den där väntanångesten...
  • Frosk
    Emma w S skrev 2010-10-03 10:50:54 följande:
    Jag bestämde mig alldelse nyss för att strunta i min panik och min oro...
    Jag ska köpa med mig bakelser  till i eftermiddag som är enskilda (dvs ingen tårta). Det minimerar kontakt med maten iallafall. Men i övrigt så ska jag inte bry mig så mycket! Det är inte hon som är sjuk, och det behöver inte vara någon allvarligt med pojken. Det blir en  timme ungefär vi umgås och jag behöver inte sitta i hennes knä direkt!
    Jag tog detta beslutet nyss för jag orkar helt enkelt inte ha ångest!
    Det känns skönt!
    Lite konstigt att inte tänka på om hon smittar ner de som är så gamla, men hejja dig som är modig och åker dit ändå! :)
  • Frosk
    zasata skrev 2010-10-04 12:29:17 följande:
    Ååå känns som jag ska spy när som helst! Total panik. Yr mår illa och jätteont i magen. Åt lunch för 30min samma som igår och fick ont i magen då med, så säkert det. Men värre idag. Lassagne med bacon keso tomat och spenat en del lök med. Mamma som hade lagat. Gud vilken panik jag har.
    Usch då..försök tänka att det gick bra igår ändå, så det kanske ger sig idag med. Håller tummarna för att det ska gå över!!

Dottern blev aldrig dålig igår, men nåt skumt var det ju...ida är båda barnen på dagis, men på lilla avdelningen är det fortfarande några som är hemma. Några som blev dåliga i helgen tydligen, så jag gissar att magsjukan hänger kvar i huset till ALLA har blivit sjuka. PAnik, panik!
  • Frosk
    Anonym (gravid) skrev 2010-10-04 13:33:08 följande:
    Jag är anonym här just nu, dels för att det inte är så många som vet att jag är gravid och för att jag har blödningar så graviditeten känns allt annat är säker...

Jag har i alla fall börjat må så illa nu.. har mått illa varje gång jag ska ha barn men oftast bara på morgonen.
    Igår kväll mådde jag så illa så jag visste inte vad jag skulle göra.
    Jag får tvinga i mig maten men när jag kommit igång att äta går det ganska bra, men efter ett tag kommer illamåendet tillbaka och då värre än innan.
    Är så rädd för att börja spy och jag AVSKYR att må illa!!

Har ni några bra tips på hur man kan få bort det? Åksjukearmband hjälper inte...
    Åksjuketabletter kanske hjälper bättre? För mig hjälpte det lite att ta tabletterna regelbunder morgon och kväll, att bara en ibland hjälpte inte. Det finns att få receptfria också som oftast hjälper ganska bra, men man blir dödens trött av dem!
  • Frosk
    zasata skrev 2010-10-04 17:41:14 följande:
    SUCK!!!
    Nu kommer jag få både feber och magsjuka :(
    En på jobbet trodde bara magsjuka var om man kräktes.
    hon hade bajsat vatten i natt, trött, ont i magen och kroppen, kan inte äta, dricka kaffe eller röka mår illa. detta fick ahg veta en timma innan jag slutade!! Så inte undvikt henne, gått på toan också.
    Fy allså, hur dum får man va som inte håller sig hemma då undrar man ju! Det är tyvärr många som går till jobbet och är sjuka, samma gäller dagis där folk inte håller på några 48-timmarsregler. Vi kan nog invänta magsjukan ihop du och jag för det går som sagt på dagiset där min lilla är och alla verkar bli sjuka av den, båda barn och personal :( Har haft henne hemma i ett par veckor redan, men nu måste jag lämna henne även om jag verkligen, verkligen inte vill!
  • Frosk
    zasata skrev 2010-10-11 16:26:15 följande:
    Om man äter gammal yogurt hur blir man då? Köpte på expressohouse i fredags men åt den inte fören nu.. Stod inget datum på..
    så länge den inte har varit öppnad så är det nog ingen fara. Yoghurt är ju en syrad produkt och de blir inte dåliga särskilt fort. Minimal risk att du blir dålig av den :)
  • Frosk

Dagis är verkligen pest och pina när det gäller magsjuka! Jag höll nyligen lilla dottern hemma i två veckor för det gick/går magsjuka där. Barn kräktes på dagiset och både personal och barn blev sjuka en efter en. Efter två veckor var jag tvungen att lämna henne där ändå och hon gick i tre dagar och blev sen jätteförkyld. Jag trotsade fobin, mådde skitdåligt och blev nästan glad när hon blev förkyld så vi var tvugna att va hemma iaf. Trots att magsjukan fortfarande går på huset så går stora tjejen till dagis. Det har inte drabbat hennes avdelning trots att det har gått på alla de andra.

Alveline, jag tror nog att det inte är så stor risk om du låter barnen gå dit imorgon. det jag hade varit mest rädd för är ju att folk kommer tillbaka innan de är helt friska. Finns ju många såna idioter tyvärr.

• Frosk

Bra att du gör det Alveline! Jag håller tummarna för att det ska gå bra :)

• Frosk

vad exakt gör man på kbt?

Jag kräktes senast förra året. två gånger :(

• Frosk

Jag tycker det är många som har noll förståelse för fobin. Ofta får man ju höra att "ja, men ingen tycker ju att det är trevligt att kräkas" eller liknande.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5