Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

Emetofobernas tråd 5

HEJ!  ny här på tråden efter att jag fick ett tipps av någon här på fl...

Vars man en läser i bloggar/facebook så står det om magsjuka barn eller magsjuka föräldrar. Jag blir illamående av att bara läsa det...

Min dotter på 2 år och 7 månader har ännu INTE haft magsjuka. Däremot så hade hon för ett tag sen, hosta som gjorde att hon kräktes. Bara det var fruktansvärt jag skakade, mådde illa visste inte vad jag skulle göra. Tog säkert ca 1 halvtimme innan jag kunde ta i henne ( hon hade spya på sig)
    Jag själv inte haft magsjuka sen jag var typ 11 år! är nu 24 år.

HUR ska jag klara hennes första magsjuka tipps å råd tack!
    Hur gör ni andra ?

• I have a kid
    NoahLeah skrev 2011-01-24 19:10:32 följande:
    Vad tror ni? Fick jätyteont i magen tidigare idag och fick springa på toa...frös o mådde illa samtidigt som jag hade magkatarrkänsla. Nu mår jag helt ok, lite lätt illamående bara. tror ni det är magsjuka el kanske är det en blandning av stressen hemma samt oron för att bli sjuk??
    Så där har jag mått sen igår!

Hela natten illamående,( började med att jag såg two and a half men)
      senaste avsnittet på nätet!  Där var en HEMSK kärkscen FY tusan  ( DOM BORDE HA VARNAT)
       sen läste jag mirkas blogg om där det stod om KRÄK... sen nu mår jag fortfarande dåligt:(

vet hur det känns...
  • I have a kid
    bizzziie skrev 2011-01-24 20:43:33 följande:
    I want to have a kid: Tror jag vet vilket avsnitt du menar....... med cola och mentos?? Jag mådde piss efter att ha sett den scenen! Fyyy!!
    mm  det avsnittet!!

:(
  • I have a kid
    milla2 skrev 2011-01-25 20:26:28 följande:
    vi spritade oss som fan.. 
     vad vare i toan??fattar inte ???
  • I have a kid
    Anonym skrev 2011-01-25 18:05:57 följande:
    Ahlgrens bilar som skydd? Seriöst eller fattar jag trögt? Haha
     men det var ju för att må bätte  under sjukdomen
  • I have a kid
    Fridayyy skrev 2011-01-25 10:20:04 följande:
    Jag kan inte se den serien för jag tycker att ungen där jämt ser ut som han ska spy eller jag tror ju det!! Vet inte varför. Han är väl lite överviktig? Amerikaner brukar ju ha överviktiga som spyr speciellt barn i serier och filmer. Är det inte så???
     Hahah det tycker jag inte dock!!!

( men då dom håller på med sina jackas trick får man blunda ? )
  • I have a kid
    martini bianco skrev 2011-01-26 19:14:49 följande:
    Jag blev supernojjig idag efter att jag handlat i affären... Tyckte kassörskan såg så frånvarande och koncentrerad ut. Hon brukar sitta i kassan och vara pigg, glad och alert. Men inte idag. Gissa vad jag tänker då??
    Nu är jag livrädd att alla mina varor ska vara kontaminerade.
    Jag inser hur sjuk i huvudet jag är när jag tänker så här men jag kan inte låta bli!
    Samtidigt vägrade jag stå och tvätta alla varor i vasken, jag ska inte gå till den gränsen.

Hur länge överlever ev. bakterier/virus på exempelvis ett paket choklad eller ett mjölkpaket?
    Jag vill ge dig lite tröst! jag har INTE sen jag var 11 år haft MS . ALDRIG haft VKS... aldrig spritat/tvättat varor eller händer efter jag handlat  , Började lite  med handspriten AV räddsla för svinis men INTE för d..

så jag tror du kan vara lugn!
  • I have a kid
    NoahLeah skrev 2011-01-26 23:52:27 följande:
    Usch, blir en sömnlös natt igen. Sonen fick ju en feber i lördagskväll o kräktes en gång i samband med att han fick en supp o sen en liten kräk 2 timmar efter. Nu ikväll märkte sambon att han kissat snett i blöjan o när vi bäddade rent kände vi att han var varm så han fick alvedon...en liten stund senare börjar han gny o kräks rakt ut sen var han som vanligt. det är alltså 4 nätter sen förra gånge..kan det vara magsjuka el har han helt plötsligt blivit väldigt känslig för feber?? Nu hade han bara 38,9.
    Ts kan mkt väl vara så att  han reagerar på supparna ( är ju inte så kul då dom är så stora)
     ge alvedon flytande istället gör jag med dottern på  2,7 år

( sen finns det dom som kräks av feber)

äter han`? stannar det kvar?
  • I have a kid
    NoahLeah skrev 2011-01-27 00:25:30 följande:
    Ikväll fick han flytande först men kräktes ändå så fick en supp.
    Han har inte ätit ngt ikväll efter att han kräkts men dagarna emellan ahr hans aptit varit precis som vanligt, nästan ätit mer än han brukar.
    Kanske är det ngt virus han har med tanke på febertopparna el så är det ngn skum magsjuka för jag var ju kass imagen i förrgår och blev det efter att han spytt ( men det kan ju också beror på att jag blir så panikslagen)
    UCHH va jobbigt! min dotter har inte haft ms nångång!

dock kräkte hon, då hon var förkyld för att hon hostade så mkt!

(( flera dagar efteråt så var jag orolig i magen / spy kännsla  så jag tror det du känner är ORO!
  • I have a kid
    NoahLeah skrev 2011-01-27 00:37:19 följande:
    Mmm..får magknip så fort jag hör ngt från deras rum..han kräktes ju lite en andra gång förra gången så bara väntar på en repris..o sen livrädd att jag ska vakna o må illa inatt. Vet ju hur galet det är o att jag behöver sova men vågar inte.
    Man kanske skulle söka hjälp för detta så man kan leva ett normalt liv igen.
    hur länge har du VARIT rädd för att spy/  få magsjuka /vks?

huuja kan ju bara säga det att  då hon hostade så hon spydde, fy tusan! Jag skakade som ett löv å sov så oroligt,i flera nätter så fort hon harklade så fick jag DUNK DUNK i hjärtat! å matlusten var borta 1 vecka för mig!

jag funderar åxå på att söka hjälp! ( går på g terapi för p-ångest)

Mamma sa att sen alla mina 4 syskon fick ms samtidigt då jag var ca 10 år
     så det var sen dess jag blev spyrädd!

FAN jag flydde ju huset om nån hade ms eller så!

( dock sägs det att är man jätte rädd för att kräka så blockerar man det å det kommer andra vägen)

erfarenhet: var på inlagd på  sjukan å ALLA hade vks förutom nåra få i personalen, jag  delade rum med en som hade det! ( jag blev INTE sjuk)    ( tror jag har den genen + min dotter och sambo åxå) som gör att man inte får magsjuka för INGEN Av OSS sambon å jag eller dottern har haft  ms ( sambon hade sisst han var liten)
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5