• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

Jag har ibs.

Citalopram ätit en gång innan och mådde skit i 4a veckor. 2veckor med lös mage..

• Frosk

Ibs..fast under utredning...men det blir nog ibs.

Det är också nåt jag har panik över, att jag väntar på remiss för gastroskpoi. Vet inte hur man ska klara av nåt sånt.

• zasata

Jag har inte gjort det. Försökte tre gånger.

Nu kommer alla till jobbet (3a) och magen bara låter och låter och finns ingen chans att gå på toan.. Får panik!!!

• Fridayyy

Jag har inga problem med magen. Förutom att jag får stressmage när jag haft riktig ångest och oro.

• zasata

Varför måste vår toa ligga där dom sitter?? Gasah!!

• middiz
    lizagirl skrev 2010-10-01 08:55:49 följande:

Ni som har emetofobi, har många av er IBS eller Crohns?

Bara en statistik fråga.

Fick diagnosen ibs men det var helt fel... puckona kollade aldrig upp om jag tålde laktos eller inte.. fick upptäcka själv att det var laktosintollerans och inte ibs. Sjukvården skriker ibs så fort man har problem med magen.

Såå... får jag probem med magen så har jag antingen ätit för mycket laktos eller stressat mycket under lång tid.. Vilket är ganska vanligt för dom flesta..
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • zasata

Men tror inte magproblemen spelar in så mkt. 1/3 del lider väl av det?

• zasata

Blir tokig!!! Försökte gå på toa nu men kunde inte.. Varför känns det så då??!

• Frosk
    middiz skrev 2010-10-01 11:01:51 följande:
    Fick diagnosen ibs men det var helt fel... puckona kollade aldrig upp om jag tålde laktos eller inte.. fick upptäcka själv att det var laktosintollerans och inte ibs. Sjukvården skriker ibs så fort man har problem med magen.

Såå... får jag probem med magen så har jag antingen ätit för mycket laktos eller stressat mycket under lång tid.. Vilket är ganska vanligt för dom flesta..
    Jag har fått det kollat och är laktosintollerant, men magproblemen är kvar....:(
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-10-01 11:09:27 följande:
    Blir tokig!!! Försökte gå på toa nu men kunde inte.. Varför känns det så då??!
    Förmodligen beror det på dina piller, det kanske känns ovant och tarmarna reagerar.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5