• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • felle
    zasata skrev 2010-10-05 12:28:05 följande:
    Jag har sagt det är det värsta jag vet.. Men inte riktigt hur illa det är, än är ingen dålig. Vi har bara en person att ringa in om det är något.. Gått 26,5 timmar sen hon började igår.. Nu är hon iväg på resa till tor. Tur jag inte är på det flyget.
    Går bara i ren panik här.. Undra hur jag ska kunna äta sen.
    smart av henne att resa om hon kanske är sjuk.
    hon verkar vara helt knäpp i skallen.
  • zasata

Jag mår så jävla illa!!! Åt mat vid halv 3. Vart på toa nu men normal i magen. Men kniper och gör ont. Och känns som jag ska spy!!! Fan!!!

• Fridayyy
    zasata skrev 2010-10-05 15:53:43 följande:
    Jag mår så jävla illa!!! Åt mat vid halv 3. Vart på toa nu men normal i magen. Men kniper och gör ont. Och känns som jag ska spy!!! Fan!!!
    Kan vara för att du är rädd och stressat upp dig! Det var säkert thaimaten. När jag var matförgiftad kom det efter 12 timmar, magont och feber, men jag spydde istället. Usch.
  • zasata

Bara bullrar i magen tagit 10mg primperan hjälper inget. Brukar det göra. Bara barn ont mår illa :(

• zasata

Vart på toa igen nu :( kom inte mkt men lite löst :( tror ni jag kommer spy??

• Anonym (katten)

jag är också hemligt gravid. Är i v. 9 och mår illa titt som tätt. Usch fattar inte varför man ska göra det. Tredje barnet, varannan timme undrar jag hur jag ska klara av tre barn som kan bli sjuka...sen tänker jag att jag vill ha tre barn för det är ju en gåva. Tankarna bara flyger fram och tillbaka. Just nu känner jag mig under isen av trötthet och illamående.

Vilken vecka är du som också är gravid???

• felle
    zasata skrev 2010-10-05 15:53:43 följande:
    Hade du varit sjuk så hade du nog redan spytt ifall du mår illa.
    Du har antagligen bara jagat upp dig! Ta det lugnt.

Hur mår du nu?
  • Anonym (gravid)
    Anonym (katten) skrev 2010-10-05 17:15:51 följande:

jag är också hemligt gravid. Är i v. 9 och mår illa titt som tätt. Usch fattar inte varför man ska göra det. Tredje barnet, varannan timme undrar jag hur jag ska klara av tre barn som kan bli sjuka...sen tänker jag att jag vill ha tre barn för det är ju en gåva. Tankarna bara flyger fram och tillbaka. Just nu känner jag mig under isen av trötthet och illamående.

Vilken vecka är du som också är gravid???

Jag ska också ha nummer 3 och har precis samma tankar som du! Men det kommer bli så underbart med 3 små underverk!
    Jag är bara i vecka 6 och har haft blödningar från livmodertappen..därför vill jag vara anonym ett tag för det känns som att graviditeten är osäker... har inte haft det med dom andra barnen..
    Det kommer från livmodertappen och jag har haft problem med torra slemhinnor på tappen så bm trodde det var därför jag blöder.. På vul låg bebisen högt och bra i livmodern i alla fall!

Idag har jag inte mått så illa.. men har så svårt för att äta lagad mat... finns det några maträtter som är lättare att få i sig?
    Sallader mm känns bättre..
  • Molina

felle: Jag spydde mig igenom min grav men fick i v12 primperan en riktigt bra medicin men är ganska svår att få.
    Säger som dom andra försök hitta något litet att stoppa i munnen när det värsta illamåendet kommer, det brukar gå tillbaka då, många jag känner funkar saltlakris eller nå riktigt surt säger dom som fått det att vända.
    Men ett stort GRATTIS du har en underbar resa framför dig.
    Tänk på att efter v12 så brukar illamåendet gå över.

Och självklart ett jätte GRATTIS till er andra anonyma 2 tjejer.

Zasata: Åh garanterat nerver för dig som gör att du har ont, men jag måste faktist säga att det är en väldigt otänksam kollega du har, fy för sådana människor men en matförgiftning är ju inte omöjlig tar mellan 5-6h upp till 24 timmar beroende på vad man fått i sig och snittet för en ev matförgiftningen ligger på ca 10h.
    Har precis gått en utbildning om matsäkerhet via mitt jobb riktigt intressant ämne, kanske för att man är rädd för just kräkningar.
    Hoppas du känner dig bättre nu.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5