• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz
    milla2 skrev 2010-10-10 19:31:17 följande:
    min son kväöjde sig förut när vi skulle fika hostade å grejer var helt säker på att han skulle spy..nu åt han 1välling och sen somnade han.. vad tror ni är han sjuk
    Han kanske satt i halsen..?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • nicely
    milla2 skrev 2010-10-10 19:31:17 följande:
    min son kväöjde sig förut när vi skulle fika hostade å grejer var helt säker på att han skulle spy..nu åt han 1välling och sen somnade han.. vad tror ni är han sjuk
    Min dotter håller på sådär. Tror jämt att hon ska kräkas men hon sätter i halsen. Nu vet jag inte hur gammal din son är men min dotter är 1 år och hon håller på och får tänder så hon dreglar något grymt och sätter i halsen jämt. Ibland kräks hon saliv med lite mat. Jättejobbigt.
    Sen har hon börjat hålla på att stoppa fingrarna lågt in i munnen så hon får kväljningar. J-kla unge säger jag bara.
    Jag har börjat dricka actimel på morgonen nu och äter kål. Läste i tidningen att det ska vara grymt bra mot bakterier och infektioner.... Äter allt som skall vara bra för immunförsvaret.

Har psykolog den 20 okt och hoppas få hjälp allt. Ångest varje dag. Händer helt torra av att jag tvättar samt spritar dem hela tiden.
  • zasata

Vad för kål? Jag brukar äta biobics enda jag vet som hjälper.. Och semperdropar till barnen..

• felle

SHIIIIIIIT HAR PANIK!!!!!
    ligger somsagt på psyket, och har bekantat mig med dom flesta.. därbland en ung tjej, vi kan kalla henne J, som jag bytte mobilnummer med så vi kan smsa när hon är på permission och grejer. och i fredags kom här in en ny tjej som vi kan kalla S.
    J smsade nyss att det lät som om S spydde/spytt/skulle spy... Ligger på mitt rum med dörren stängd och musik igång så jag har inte hört något.. Har varit i samma rum som S hela dagen, men inte tagit i något hon tagit i och sen rört mig i ansiktet (rör mig aldrig i facet)..

Men ändå, PANIKEN?????????? JAG DÖR!!!!
    Jag håller mig på rummet tills jag vet att det är safe ute!!

• felle

Kan nu tillägga att jag inte har panik längre...
    tröck på signalknappen så en sköterska kom hit. berättade då att J smsat att S spytt/spydde - osv.
    då sa hon att S inte spytt, inte någon annan, att det förmidligen bara varit någon som hostat. så jag är lugn nu..
    passade på att ta en cigg också. :) haha.
    men ja, jag är lugn nu.

• Avelyn

Jag har känt mig lugn så länge. Ingen fobiångest att tala om. Så kommer det som en smäll på morgonen. Dagis ringer. Två barn är hemma med magsjuka, de insjuknade under helgen. Min dotter som längtat efter måndag och haft nedräkning hela veckan, är så ledsen för att hon inte får gå. Hon skulle ha gymnastik i dag. Det bästa hon vet! Känner mig som världens sämsta mamma. Har aldrig hatat fobin så mkt som i dag! På onsdag ska min 11 åring praktisera en heldag på dotterns dagis mitt i skiteb.. ska jag låta dem båda gå då ? Ångest ångest..

• jomi

alveline: Har ni tur har ju inte barnen träffats på hela helgen vilket minskar smittorisken en hel del!

Bra chans att trotsa fobin även om jag verkligen förstår att det känns väldigt obehagligt!!
    Kanske kan ha henne där en kortare stund om det känns bättre...

Längtar.....
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5