• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz
    nicely skrev 2010-10-13 20:06:00 följande:

Tack Middiz!!! Ska beställa direkt.

Synd att din mage inte klarar det. Du får äta massa vitlök och kål och kiwi samt hälsofil!

Haha är lite allergisk mot kiwi men resten äter jag för fullt! Gul lök är bra också!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • ElinAlenteg

Hittade en tråd som passar in på mig. Det trots att jag genomgått KBT. Jag har nog blivit lite bättre...alltså lite mindre hysterisk, men jag har helt klart fortfarande fobin kvar. Tror att det är svårt att bli av med den helt eftersom det inte är direkt trevligt för nån att ha med spyor och illamående att göra.

Hur är det med er? Någon mer som geomgått KBT? Vad är er största skräck? Min är att bli smittad av magsjuka...*rysningar*
    Hur många år sedan var det som ni kräktes senast? För mig är det ca 17 år sedan (!)

Hoppas att ingen i den här tråden blir smittad av varken magsjuka eller vinterkräksjuka.

• zasata
    middiz skrev 2010-10-13 17:51:37 följande:
    Alvelin: Hur har det gått idag? Hur känns det?

Zasata: Mår då något bättre? Du mår säkert dåligt av allt kaffe, det gör jag i alla fall!

Jag har varit så mycket på ryhov det sista nu..får panik varje gång! Jag tar inte i något och tvättar händerna noga när jag kommer hem..men ändå..det finns ju sjuka människor där
    Var där senast igår och nu sitter jag här och mår dåligt så klart..
    vad är ryhov?

Jo jag mår bättre nu.. Vädligt trött också..

jag har provat kbt men tyvärr inte hjälprt mig :(
  • Frosk

vad exakt gör man på kbt?

Jag kräktes senast förra året. två gånger :(

• zasata
    ElinAlenteg skrev 2010-10-13 20:34:03 följande:
    Zasata- Vad fick du göra på din KBT?
    Jag gick priviat och fick utmana min fobi på olika nivåer, skriva ner vad jag jag tyckte vad jobbigt också.. men slutade efter 10ggr.. sen gick jag hos en annan, och nu går jag hos ännu en ny.. :o
  • middiz
    zasata skrev 2010-10-13 20:31:59 följande:
    vad är ryhov?

Jo jag mår bättre nu.. Vädligt trött också..

jag har provat kbt men tyvärr inte hjälprt mig :(
    Ett stort sjukhus i Jönköping... Skönt att du är bättre nu!
    ElinAlenteg skrev 2010-10-13 20:22:08 följande:
    Hittade en tråd som passar in på mig. Det trots att jag genomgått KBT. Jag har nog blivit lite bättre...alltså lite mindre hysterisk, men jag har helt klart fortfarande fobin kvar. Tror att det är svårt att bli av med den helt eftersom det inte är direkt trevligt för nån att ha med spyor och illamående att göra.

Hur är det med er? Någon mer som geomgått KBT? Vad är er största skräck? Min är att bli smittad av magsjuka...*rysningar*
    Hur många år sedan var det som ni kräktes senast? För mig är det ca 17 år sedan (!)

Hoppas att ingen i den här tråden blir smittad av varken magsjuka eller vinterkräksjuka.
    Jag har inte gjort kbt... tror inte jag kommer göra det någon gång.. väntar mer på att fobin ska försvinna av sej själv
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • ElinAlenteg

Mina 78 - Jag fick göra lite övningar (ex snurra på skallen tills jag blev helt yr och illamående) , jag fick även kolla på en hel del youtube klipp där folk spyr. En annan uppgift var att jag skulle vara med när någon spyr (!). Hur då tänkte jag... Men min snälla mamma ställde upp och stoppade fingrarna i halsen. Haha det är det nog inte så många som skulle ha gjort. Det slutgiltiga testet var att jag själv skulle spy. Jag kom så långt att jag satt vid toaletten och drack massa vatten och stoppade fingrarna i halsen, men det kom inget. Jag försökte verkligen. Efter det så blev det inget mer. Det är riktigt dyrt med KBT. Jag betalade 900:- /timman. Jag träffade min terapeut i fem timmar.

• isis bianco
    ElinAlenteg skrev 2010-10-13 20:45:55 följande:
    Mina 78 - Jag fick göra lite övningar (ex snurra på skallen tills jag blev helt yr och illamående) , jag fick även kolla på en hel del youtube klipp där folk spyr. En annan uppgift var att jag skulle vara med när någon spyr (!). Hur då tänkte jag... Men min snälla mamma ställde upp och stoppade fingrarna i halsen. Haha det är det nog inte så många som skulle ha gjort. Det slutgiltiga testet var att jag själv skulle spy. Jag kom så långt att jag satt vid toaletten och drack massa vatten och stoppade fingrarna i halsen, men det kom inget. Jag försökte verkligen. Efter det så blev det inget mer. Det är riktigt dyrt med KBT. Jag betalade 900:- /timman. Jag träffade min terapeut i fem timmar.
    Fy, det hade jag nog aldrig ställt upp på! Modigt av dig att försöka!
  • ElinAlenteg

Martini- Det va inte helt lätt hela tiden kan jag lova. Grät ibland och hyperventilera, men det är väl så det är antar jag om man är så jävla rädd. Jag är glad att jag testade även om jag känner att jag inte är helt botad.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5