Anonym skrev 2010-10-17 19:37:27 följande:
Här har ni en till som har emetofobi och det är jätte jobbigt. =(
Jag har ett barn och det är jätte jobbigt om barnet blir magsjuk. Eftersom jag var ensamstående så jag tog hand om honom varannat vecka och när han blev magsjuk så jag fick panikångest och ville bara dö. Jag kunde inte ens ta och duscha honom för jag blev väldigt knäpp i huvudet. Jag mådde väldigt dåligt. Jag ville ju ta hand om mitt sjuka barn. Men kunde inte göra det. Två vänner kom och hjälpte mig, sen dess har jag mått jätte dåligt för jag inte kunde ta hand om honom. Det hände för några år sedan. Sen dess har han bott hos hans pappa heltid och han är hos mig på helger efter det som hände. Jag hamnade på rätt psyk denna natten.
Jag är väldigt ledsen och mår jätte dåligt för denna natten. Gör det fortfarande. Men jag är glad att jag kan ha honom hos mig nu också för jag kan ta hand om honom. Jag är glad för jag känner mig som en mamma. Riktig mamma. Jag gör mitt bästa och jag kämpar emot min kräkfobi. Jag har panikångest och är sjukskriven pga min kräkfobi. Känner mig så kass. Känner mig så kass mamma. Jag skäms för den jag är så att jag är anonym. Jag är rädd att folk ska hoppa på mig och säga att jag är dålig mamma.
Hur gör ni när era barn blir sjuka? Jag vill vara världens bästa mamma och ta hand om mitt barn när han är sjuk.
Hjälp mig. :(
Du är ingen dålig mamma kom ihåg det, din son har den bäste mamman han kan ha, upprepa den meningen hela tiden för dig själv och helst när det känns som jobbigast för dig.
Nu har jag långt ifrån dina problem utan jag blir såklart panikslagen när min dotter kräks allt vänts upp och ner. Min man har tagit största ansvaret över henne då hon haft ms, han verkar vara immun. Inte jag.
Men vad har du fått för hjälp? Du behöver absolut inte svara om det känns jobbigt.
Vad är du räddast för? När din son kräks eller att du själv blir sjuk?
Själv är jag livrädd att få skiten själv.
Du har verkligen hittat rätt sida, här förstår vi varann till 100% och ger varann stöd, hoppas även du kommer att finna det.