• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

just det där med  att snurra också pratar min nua psykolog om, för att utmana panikångesten.

Jag åt ju citalopram tidigare vilket hjälpte mig till viss del, nu håller jag ju på att trappa upp det igen, och hoppas det hjälper, och skall då ha mkt kbt i samband me det.

• isis bianco
    zasata skrev 2010-10-13 21:13:25 följande:
    just det där med  att snurra också pratar min nua psykolog om, för att utmana panikångesten.

Jag åt ju citalopram tidigare vilket hjälpte mig till viss del, nu håller jag ju på att trappa upp det igen, och hoppas det hjälper, och skall då ha mkt kbt i samband me det.
    Vad bra att du märkt förbättring :)
  • nicely
    ElinAlenteg skrev 2010-10-13 20:22:08 följande:
    Hittade en tråd som passar in på mig. Det trots att jag genomgått KBT. Jag har nog blivit lite bättre...alltså lite mindre hysterisk, men jag har helt klart fortfarande fobin kvar. Tror att det är svårt att bli av med den helt eftersom det inte är direkt trevligt för nån att ha med spyor och illamående att göra.

Hur är det med er? Någon mer som geomgått KBT? Vad är er största skräck? Min är att bli smittad av magsjuka...*rysningar*
    Hur många år sedan var det som ni kräktes senast? För mig är det ca 17 år sedan (!)

Hoppas att ingen i den här tråden blir smittad av varken magsjuka eller vinterkräksjuka.
    Jag har samma skräck som du att bli smittad av magsjuka. Jag har inte problem om folk spyr bara det inte är pga magsjuka för då vet jag att jag kan bli smittad.

Har inte genomgått KBT, hoppas på att få börja. Har läkarbesök den 20 okt.

Kräktes senast i fyllan för några månader sen. Inga problem att kräkas i fyllan, kan till och med stoppa fingrarna i halsen då men det har med spriten att göra. Då vågar man allt Obestämd
    Men av magsjuka kräktes jag senast  för 10 år sen.

Jag hoppas oxå att alla slipper magsjukan i år och nästa och nästa och nästa...
    middiz skrev 2010-10-13 20:09:37 följande:
    Haha är lite allergisk mot kiwi men resten äter jag för fullt! Gul lök är bra också!
    Haha ok då kanske det är bäst att låta bli kiwin . Ska nog proppa i mig gul lök oxå.
  • zasata

Blä jag orkar inte denna ångesten mer!!

• felle

min bror var här och hälsade på igår.
    idag är han hemma från skolan med magont.
    han har inte kräkts eller haft diarré, men ändå.
    p a n i k.

• Avelyn
    ElinAlenteg skrev 2010-10-13 20:22:08 följande:
    Hittade en tråd som passar in på mig. Det trots att jag genomgått KBT. Jag har nog blivit lite bättre...alltså lite mindre hysterisk, men jag har helt klart fortfarande fobin kvar. Tror att det är svårt att bli av med den helt eftersom det inte är direkt trevligt för nån att ha med spyor och illamående att göra.

Hur är det med er? Någon mer som geomgått KBT? Vad är er största skräck? Min är att bli smittad av magsjuka...*rysningar*
    Hur många år sedan var det som ni kräktes senast? För mig är det ca 17 år sedan (!)

Hoppas att ingen i den här tråden blir smittad av varken magsjuka eller vinterkräksjuka.
    Jag har inte genomgått Kbt och med tanke på priset, är det nog inget jag planerar heller. Min största skräck är inte att bli smittad av magsjuka utan mer att min partner och mina barn ska bli dåliga. Jag får ångest av att veta att det snart kan vara min tur och inte veta när.. och får ångest av att höra de andra vara dåliga. Skulle vi tvångt få det i vårt hem skulle jag helst få det först, så jag slipper ångesten och paniken sedan.. Har nog inte haft magsjuka framvägen sedan jag var 12 år..
  • nicely
    felle skrev 2010-10-14 13:46:32 följande:
    min bror var här och hälsade på igår.
    idag är han hemma från skolan med magont.
    han har inte kräkts eller haft diarré, men ändå.
    p a n i k.
    Usch, hoppas det är bara ont och inget annat. Hoppas det är bara magknip eller något.
    Oroa dig inte (jag vet hur svårt det är att inte oroa sig). Styrkekramar
    zasata skrev 2010-10-14 13:41:56 följande:
    Blä jag orkar inte denna ångesten mer!!
    Känner igen mig. Hatar att ha ångest.

Igår kväll mådde jag så dåligt pga ångest. Jag lästa saga till min äldsta dotter då hon plötsligt säger att man blir konstig i halsen efter man kräks....!!!! DÅ startade det rulla runt i huvudet- är hon dålig, kommer hon kräkas, mår hon illa, när kräks hon osv osv.
    Min dotter brukar säga till om hon mår illa, hon är så stor nu men ibland så kan man ju bara kräkas utan förvarning.
  • lollisen
    Avelyn skrev 2010-10-14 13:58:05 följande:
    Jag har inte genomgått Kbt och med tanke på priset, är det nog inget jag planerar heller. Min största skräck är inte att bli smittad av magsjuka utan mer att min partner och mina barn ska bli dåliga. Jag får ångest av att veta att det snart kan vara min tur och inte veta när.. och får ångest av att höra de andra vara dåliga. Skulle vi tvångt få det i vårt hem skulle jag helst få det först, så jag slipper ångesten och paniken sedan.. Har nog inte haft magsjuka framvägen sedan jag var 12 år..
    Men du behöver inte gå på KBT privat? Du kan gå genom landstinget så kostar det 80-100 :- per besök... När du kommit upp i 900:- på ett år, så är all sjukvård gratis... Så nej, sååå dyrt är det inte.
    Eller du kanske tänkte på nåt annat?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • milla2

har ni hört hur kurvan är nu är den låg än?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5