Frosk skrev 2010-10-12 09:29:59 följande:
Dagis är verkligen pest och pina när det gäller magsjuka! Jag höll nyligen lilla dottern hemma i två veckor för det gick/går magsjuka där. Barn kräktes på dagiset och både personal och barn blev sjuka en efter en. Efter två veckor var jag tvungen att lämna henne där ändå och hon gick i tre dagar och blev sen jätteförkyld. Jag trotsade fobin, mådde skitdåligt och blev nästan glad när hon blev förkyld så vi var tvugna att va hemma iaf. Trots att magsjukan fortfarande går på huset så går stora tjejen till dagis. Det har inte drabbat hennes avdelning trots att det har gått på alla de andra.
Alveline, jag tror nog att det inte är så stor risk om du låter barnen gå dit imorgon. det jag hade varit mest rädd för är ju att folk kommer tillbaka innan de är helt friska. Finns ju många såna idioter tyvärr.
Ja tyvärr lämnar många innan 48 timmar har gått

Det är jag också mest rädd för. Man smittar ju inte innan man blviit sjuk, där är ju efteråt..
Du gör det bra som skickar dina barn till dagis ändå! Beundrar ditt mod! Jag ska försöka få modet att lämna två av mina barn där i morgon ( för att sedan hålla dottern hemma tills skiten är borta helt ) Måtte denna enda dag inte göra dem sjuka..