• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

Låt henne gå. Dom har ju inte smittat någon :)

• Avelyn

Nej, jag klarade inte att trotsa fobin Återstår att se hur det ser ut på onsdag morgon, då ska min son ha sin prao där. Om ingen insjuknat tills onsdag, hade ni vågat er dit ?

• nicely
    zasata skrev 2010-10-10 22:33:56 följande:
    Vad för kål? Jag brukar äta biobics enda jag vet som hjälper.. Och semperdropar till barnen..
    Vitkål och brysselkål ska tydligen vara bra för immunförsvaret. Och sen äpplen.

Vad är biobics?
    Får jag fråga hur ofta har du och dina varit magsjuka sen ni började använda semperdroppar och biobics?
    Vill göra allt för att slippa magsjuka.
    felle skrev 2010-10-11 01:45:26 följande:
    Kan nu tillägga att jag inte har panik längre...
    tröck på signalknappen så en sköterska kom hit. berättade då att J smsat att S spytt/spydde - osv.
    då sa hon att S inte spytt, inte någon annan, att det förmidligen bara varit någon som hostat. så jag är lugn nu..
    passade på att ta en cigg också. :) haha.
    men ja, jag är lugn nu.
    skönt att det bara vara hosta. Förstår panik känslan.
    Avelyn skrev 2010-10-11 13:37:58 följande:
    Nej, jag klarade inte att trotsa fobin Återstår att se hur det ser ut på onsdag morgon, då ska min son ha sin prao där. Om ingen insjuknat tills onsdag, hade ni vågat er dit ?
    Vad jobbigt. Rynkar på näsan. Jag hade nog vågat på onsdag men det hade känts jättejobbigt. Be din son bara att vara noga med handhygien.
  • jomi

Alveline: Har ingen mer blivit sjuk på Onsdag så kan du lämna och vara lugn!

Längtar.....
  • Avelyn
    Vad jobbigt. Rynkar på näsan. Jag hade nog vågat på onsdag men det hade känts jättejobbigt. Be din son bara att vara noga med handhygien.
    Jag ska skicka med sonen en flaska alcogel i miniformat och be honom sprita lillasyster med.. Om vi har turen att inga fler insjuknar tills onsdag. I morgon får dottern vara hemma med. Då är det bara onsdag sedan är hon dagisledig tills nästa måndag. Håll tummarna för att det går vägen för oss!
  • zasata

Om man äter gammal yogurt hur blir man då? Köpte på expressohouse i fredags men åt den inte fören nu.. Stod inget datum på..

• Frosk
    zasata skrev 2010-10-11 16:26:15 följande:
    Om man äter gammal yogurt hur blir man då? Köpte på expressohouse i fredags men åt den inte fören nu.. Stod inget datum på..
    så länge den inte har varit öppnad så är det nog ingen fara. Yoghurt är ju en syrad produkt och de blir inte dåliga särskilt fort. Minimal risk att du blir dålig av den :)
  • zasata

Dom är ju öppnade då dom häller i dom i egna skålar och sättet lock på..

• Fridayyy
    zasata skrev 2010-10-11 16:39:18 följande:
    Dom är ju öppnade då dom häller i dom i egna skålar och sättet lock på..
    Smakar det inte illa är det nog ingen fara, men jag förstår din oro.
  • Avelyn

Ringde dotterns dagis på morgonen för att höra om magsjukeläget. De sa att en person insjuknade i helgen. Ingen fler. Ingen har anmält sig sjuk i dag tisdag och ingen insjuknade i går måndag. I morgon ska min son ha sin prao på dotterns avdelning.. Han måste gå vilket som eftersom han är skolbarn och har sin skolplikt om än på dagis just i morgon. De berättar också att det går magsjuka på resterande avdelningar i huset.

Jag vill bli av med min fobi. Jag vill våga lämna i morgon om så bara i morgon. Hur får man modet ? Är det stor risk att vi får hem magsjukan om dottern och sonen är där i morgon och endast i morgon ?

Dotterns förskollärare lovade att sprita hennes händer regelbundet om hon kommer i morgon....

Vad gör jag ? Är så rädd att fatta fel beslut..

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5