• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz
    felle skrev 2010-10-05 08:41:49 följande:
    Wait a minute..
    Alla här går på postafen(?) och ... ler..comp.. något..
    Vad är den medicinen mot? Någon som har lust att förklara? Tack!
    Alla gör inte det.. inte jag iaf... Om jag förstår rätt så är den väl mot illamående? Kanske lite lugnande med? Vet inte säkert! Är nog bättre att någon som vet svarar
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • zasata
    felle skrev 2010-10-05 08:41:49 följande:
    Wait a minute..
    Alla här går på postafen(?) och ... ler..comp.. något..
    Vad är den medicinen mot? Någon som har lust att förklara? Tack!
    postafen är en väldigt mild åksjuketablett.

lergigan är mot illamående, com är med koffien så man inte blir så trött.

primperan är mot illamående.

Sen är väl alla lite "lugnande" då man kan bli trött av dessa.
  • felle

Okej. Så dom motverkar illamående? Motverkar dom inte kräkningar då också? Har för mig det.. Att jag läst någonstans, alltså.

• middiz
    felle skrev 2010-10-05 10:12:49 följande:
    Okej. Så dom motverkar illamående? Motverkar dom inte kräkningar då också? Har för mig det.. Att jag läst någonstans, alltså.
    Man spyr väl för att man mår illa? Mår man inte illa så spyr man inte.. om det inte är som så att man ätit något dåligt och tagit medicin? Då måste man väl spy ändå för att bli av med det dåliga? Eller hur funkar det?
    Haha bra frågor du ställer felle, det får mej att fundera också ;)
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • zasata

Jo primperan är mot kräkningar med.

Ååå mår så illa och är rädd. Ligger vätskeersättning på jobbet med :(

• felle
    middiz skrev 2010-10-05 10:28:53 följande:
    Man spyr väl för att man mår illa? Mår man inte illa så spyr man inte.. om det inte är som så att man ätit något dåligt och tagit medicin? Då måste man väl spy ändå för att bli av med det dåliga? Eller hur funkar det?
    Haha bra frågor du ställer felle, det får mej att fundera också ;)
    Ja man måste ju undra annars får man aldrig reda på något. :D
    Men visst kan man väl spy fastän man inte mår illa? Eller? :o
    Annars verkar ju medicin som motverkar illamående som en JÄÄÄÄKLA lättnad för alla emetofober. :D
    Tror ni den funkar också ifall man har vinterkräksjukan? :o hehe
  • Koppkaka
    zasata skrev 2010-10-05 10:40:03 följande:
    Jo primperan är mot kräkningar med.

Ååå mår så illa och är rädd. Ligger vätskeersättning på jobbet med :(
    Jag måste säga att den idiot (ursäkta) som går till jobbet med så dålig mage (oavsett om det är magsjuka eller inte) så att han/hon måste ta vätskeersättning, inte besitter någon som helst respekt mot sina medmänniskor, i detta fall arbetskamrater. Det är ren och skär common f-ing sense att man inte går och jobbar om man är sjuk, DEFINITIVT inte magsjuk! Skulle han/hon smitta ner er andra så står ju arbetsplatsen till slut still ett tag, vilket man i längden förlorar pengar på osv osv... Dessutom är det verkligen inte roligt att vara magsjuk.

Zasata, är du öppen mot dina kollegor/vänner/familj med din fobi? Det har jag varit hela mitt liv, jag har aldrig försökt dölja den. Det har hjälpt mig eftersom att många ofta är (iallafall mot mig) väldigt hänsynsfulla med diverse spysnack, fyllor och så. Dessutom har dom oftast överseende med mitt extrema nojande och oroande, även om jag ibland förstår om dom blir lite less på mitt tjat..
    Tycker som någon skrev tidigare att du ska köpa en egen handsprit och ha med dig på jobbet. Handhygienen är A och O i dessa fall.

När jag jobbade med rösträkningen så blev som jag skrev tidigare, 3 st sjuka i magsjuka. Men tack vare att det stod handsprit på alla toaletter, och i köket så blev det inte fler sjuka. Handsprit rocks!
  • zasata

Jag har sagt det är det värsta jag vet.. Men inte riktigt hur illa det är, än är ingen dålig. Vi har bara en person att ringa in om det är något.. Gått 26,5 timmar sen hon började igår.. Nu är hon iväg på resa till tor. Tur jag inte är på det flyget.
    Går bara i ren panik här.. Undra hur jag ska kunna äta sen.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5