zasata skrev 2010-10-05 10:40:03 följande:
Jo primperan är mot kräkningar med.
Ååå mår så illa och är rädd. Ligger vätskeersättning på jobbet med :(
Jag måste säga att den idiot (ursäkta) som går till jobbet med så dålig mage (oavsett om det är magsjuka eller inte) så att han/hon måste ta vätskeersättning, inte besitter någon som helst respekt mot sina medmänniskor, i detta fall arbetskamrater. Det är ren och skär common f-ing sense att man inte går och jobbar om man är sjuk, DEFINITIVT inte magsjuk! Skulle han/hon smitta ner er andra så står ju arbetsplatsen till slut still ett tag, vilket man i längden förlorar pengar på osv osv... Dessutom är det verkligen inte roligt att vara magsjuk.
Zasata, är du öppen mot dina kollegor/vänner/familj med din fobi? Det har jag varit hela mitt liv, jag har aldrig försökt dölja den. Det har hjälpt mig eftersom att många ofta är (iallafall mot mig) väldigt hänsynsfulla med diverse spysnack, fyllor och så. Dessutom har dom oftast överseende med mitt extrema nojande och oroande, även om jag ibland förstår om dom blir lite less på mitt tjat..
Tycker som någon skrev tidigare att du ska köpa en egen handsprit och ha med dig på jobbet. Handhygienen är A och O i dessa fall.
När jag jobbade med rösträkningen så blev som jag skrev tidigare, 3 st sjuka i magsjuka. Men tack vare att det stod handsprit på alla toaletter, och i köket så blev det inte fler sjuka. Handsprit rocks!