• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Frosk
    Emma w S skrev 2010-10-03 10:23:08 följande:
    Hoppas det inte blir nåt av det. Hon kanske har ont i halsen? Då vill man inte heller äta...
    Jag har frågat om hon har ont nånstans och hon är 4½ så hade hon haft ont så hade hon kunnat säga det. Om man nu måste bli sjuk så hade jag önskat att man alltid fickd et själv först, så hade man sluppit mycket av den där väntanångesten...
  • Emma w S

Jag bestämde mig alldelse nyss för att strunta i min panik och min oro...
    Jag ska köpa med mig bakelser  till i eftermiddag som är enskilda (dvs ingen tårta). Det minimerar kontakt med maten iallafall. Men i övrigt så ska jag inte bry mig så mycket! Det är inte hon som är sjuk, och det behöver inte vara någon allvarligt med pojken. Det blir en  timme ungefär vi umgås och jag behöver inte sitta i hennes knä direkt!
    Jag tog detta beslutet nyss för jag orkar helt enkelt inte ha ångest!
    Det känns skönt!

• zasata
    Emma w S skrev 2010-10-03 10:50:54 följande:
    Jag ska köpa med mig bakelser  till i eftermiddag som är enskilda (dvs ingen tårta). Det minimerar kontakt med maten iallafall. Men i övrigt så ska jag inte bry mig så mycket! Det är inte hon som är sjuk, och det behöver inte vara någon allvarligt med pojken. Det blir en  timme ungefär vi umgås och jag behöver inte sitta i hennes knä direkt!
    Det känns skönt!
    BRA!!
  • Frosk
    Det känns skönt!
    Lite konstigt att inte tänka på om hon smittar ner de som är så gamla, men hejja dig som är modig och åker dit ändå! :)
  • Avelyn

Emma w S,

Tycker du gör det bra som åker ändå! Helt rätt! Det är precis sådant vi behöver i vår fobi. Att våga sådant som känns lite otäckt.

• Emma w S

Det gick bra idag! Känner mig faktiskt inte nervös nu efteråt heller. Otroligt skönt att utmana sig!
    Tack för att ni tycker jag är modig

Min syster fick sig nog en tankeställare av mig. Så hon tog inte i hand eller kramade någon. Bra det iallafall...
    Men det är ju så här samhället ser ut tyvärr. Man struntar i andra! Suck... Okunskap eller själviskhet?

• zasata
    Emma w S skrev 2010-10-03 18:57:51 följande:
    Det gick bra idag! Känner mig faktiskt inte nervös nu efteråt heller. Otroligt skönt att utmana sig!
    Tack för att ni tycker jag är modig

Min syster fick sig nog en tankeställare av mig. Så hon tog inte i hand eller kramade någon. Bra det iallafall...
    Men det är ju så här samhället ser ut tyvärr. Man struntar i andra! Suck... Okunskap eller själviskhet?
    jag tror det är bägge delarna. stressen om att alltid vara perfekt, och okunskap.
  • felle
    Det känns skönt!
    Riktigt starkt av dig!! Hoppas det gick bra. =)
  • zasata

Ååå känns som jag ska spy när som helst! Total panik. Yr mår illa och jätteont i magen. Åt lunch för 30min samma som igår och fick ont i magen då med, så säkert det. Men värre idag. Lassagne med bacon keso tomat och spenat en del lök med. Mamma som hade lagat. Gud vilken panik jag har.

• Frosk
    zasata skrev 2010-10-04 12:29:17 följande:
    Ååå känns som jag ska spy när som helst! Total panik. Yr mår illa och jätteont i magen. Åt lunch för 30min samma som igår och fick ont i magen då med, så säkert det. Men värre idag. Lassagne med bacon keso tomat och spenat en del lök med. Mamma som hade lagat. Gud vilken panik jag har.
    Usch då..försök tänka att det gick bra igår ändå, så det kanske ger sig idag med. Håller tummarna för att det ska gå över!!

Dottern blev aldrig dålig igår, men nåt skumt var det ju...ida är båda barnen på dagis, men på lilla avdelningen är det fortfarande några som är hemma. Några som blev dåliga i helgen tydligen, så jag gissar att magsjukan hänger kvar i huset till ALLA har blivit sjuka. PAnik, panik!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5