• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Anonym (gravid)

Jag är anonym här just nu, dels för att det inte är så många som vet att jag är gravid och för att jag har blödningar så graviditeten känns allt annat är säker...

Jag har i alla fall börjat må så illa nu.. har mått illa varje gång jag ska ha barn men oftast bara på morgonen.
    Igår kväll mådde jag så illa så jag visste inte vad jag skulle göra.
    Jag får tvinga i mig maten men när jag kommit igång att äta går det ganska bra, men efter ett tag kommer illamåendet tillbaka och då värre än innan.
    Är så rädd för att börja spy och jag AVSKYR att må illa!!

Har ni några bra tips på hur man kan få bort det? Åksjukearmband hjälper inte...

• jomi

Anonym gravid: Jag är själv gravid och hade ett helsike i början fram till v.16 ungefär!
    Fick Lergigan Comp utskrivet av läkare hade INTE klarat det utan dem!
    Du kan även testa Postafen åksjuketabletter men´man blir så trött av dem...

Andra huskurer får du nog känna dig fram vad som känns bäst för dig....äta lite men ofta brukar ju vara effektivt...

Lycka till!

Längtar.....
  • Frosk
    Anonym (gravid) skrev 2010-10-04 13:33:08 följande:
    Jag är anonym här just nu, dels för att det inte är så många som vet att jag är gravid och för att jag har blödningar så graviditeten känns allt annat är säker...

Jag har i alla fall börjat må så illa nu.. har mått illa varje gång jag ska ha barn men oftast bara på morgonen.
    Igår kväll mådde jag så illa så jag visste inte vad jag skulle göra.
    Jag får tvinga i mig maten men när jag kommit igång att äta går det ganska bra, men efter ett tag kommer illamåendet tillbaka och då värre än innan.
    Är så rädd för att börja spy och jag AVSKYR att må illa!!

Har ni några bra tips på hur man kan få bort det? Åksjukearmband hjälper inte...
    Åksjuketabletter kanske hjälper bättre? För mig hjälpte det lite att ta tabletterna regelbunder morgon och kväll, att bara en ibland hjälpte inte. Det finns att få receptfria också som oftast hjälper ganska bra, men man blir dödens trött av dem!
  • zasata

SUCK!!!
    Nu kommer jag få både feber och magsjuka :(
    En på jobbet trodde bara magsjuka var om man kräktes.
    hon hade bajsat vatten i natt, trött, ont i magen och kroppen, kan inte äta, dricka kaffe eller röka mår illa. detta fick ahg veta en timma innan jag slutade!! Så inte undvikt henne, gått på toan också.

• Frosk
    zasata skrev 2010-10-04 17:41:14 följande:
    SUCK!!!
    hon hade bajsat vatten i natt, trött, ont i magen och kroppen, kan inte äta, dricka kaffe eller röka mår illa. detta fick ahg veta en timma innan jag slutade!! Så inte undvikt henne, gått på toan också.
    Fy allså, hur dum får man va som inte håller sig hemma då undrar man ju! Det är tyvärr många som går till jobbet och är sjuka, samma gäller dagis där folk inte håller på några 48-timmarsregler. Vi kan nog invänta magsjukan ihop du och jag för det går som sagt på dagiset där min lilla är och alla verkar bli sjuka av den, båda barn och personal :( Har haft henne hemma i ett par veckor redan, men nu måste jag lämna henne även om jag verkligen, verkligen inte vill!
  • felle
    zasata skrev 2010-10-04 17:41:14 följande:
    SUCK!!!
    Finns som stöd för dig även om du blir sjuk eller inte!
    Har ni bra handhygien på jobbet? Isåfall är det ju mindre chans att du blir sjuk. :)
  • zasata

Ja jag brukar tvätta händerna.. Men ingen sprit eller något. Väldigt lite ställe..

• felle
    zasata skrev 2010-10-04 18:32:17 följande:
    Ja jag brukar tvätta händerna.. Men ingen sprit eller något. Väldigt lite ställe..
    Okej. Vad jobbar du med?
    Börja ha med egen sprit där, och desinfe..k...(kan inte stava) toaletten varje gång innan du går där.. Eller något.
    Är inte så haj på hur det kan smitta på toan, utom på t.ex spolknapp och kran. Visst, det virvlar ju upp virus från avföring men den borde väl "lägga" sig efter en stund? Och spolar man med stängt lock så virvlar väl det inte alls..
  • zasata

Dom spolar alltid med öppet lock!! Bara jag som stänger. Jobbar i buti, webb, marknadsföring. Totalt är vi tre stycken varje dag som jobbar.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5