• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • isis bianco
    zasata skrev 2010-10-06 08:21:10 följande:
    Hur var natten?

Man blir ju så trött och stirrig i kroppen tycker jag av primperan. 5mg är inga problem men tar jag mer märker jag det väldigt mkt och räknar tills det går över..
    Min natt har varit bra! Idag känner jag mig helt annorlunda. så skönt!
    Hur mår du?
  • Uppöveröronenförälskad

Men alltså.. ni som mår illa här, är det inte mest psykiskt. (det brukar det vara för mig) Man blir liksom lite hypokondrisk..

Äter ni primperan för det? ( ja jag vet vad primperan är och det funkar säkert).. men vad för terapi har ni gått eller blivit erbjudna? 

• zasata
    felle skrev 2010-10-06 18:23:11 följande:
    Är det lätt eller svårt att få Primperan utskrivet?
    Nej tycker jag inte. Be att få 10mg tablblet, så kan du dela dom på två. Säg att du har emetofobi och mår illa jämt pga det.
    Uppöveröronenförälskad skrev 2010-10-06 17:31:28 följande:
    Men alltså.. ni som mår illa här, är det inte mest psykiskt. (det brukar det vara för mig) Man blir liksom lite hypokondrisk..

Äter ni primperan för det? ( ja jag vet vad primperan är och det funkar säkert).. men vad för terapi har ni gått eller blivit erbjudna? 
    Jätte ofta psykiskt, så fort jag hör någon ha ont i magen är det psykikst. efter jag har ätit är det ofta fysiskt.
  • felle
    zasata skrev 2010-10-06 20:00:17 följande:
    Nej tycker jag inte. Be att få 10mg tablblet, så kan du dela dom på två. Säg att du har emetofobi och mår illa jämt pga det.
    Uppöveröronenförälskad skrev 2010-10-06 17:31:28 följande:

Okej, tack så mycket!
  • zasata

Usch kommit till jobbet nu och ätit frukost.. Så början magen igen. I tis höjde jag medicinen från 5 till 7,5mg.. Så ingen höj höjning.. Känner bara hur den bullrar... :( jag orkar inte mer!!!

• milla2

GAAHH snabba svar.. idag kom min son hem å säger att en tjej gått hem pga ont i magen.. tror ni min son blivit smittad nu..han säger att inte hon kräktes men mjan vet ju inte säkert heller

• felle
    milla2 skrev 2010-10-07 14:40:54 följande:
    GAAHH snabba svar.. idag kom min son hem å säger att en tjej gått hem pga ont i magen.. tror ni min son blivit smittad nu..han säger att inte hon kräktes men mjan vet ju inte säkert heller
    nej, tror inte han blivit smittad.
    har för mig att VKS är droppsmitta och bara smittar ner personen spyr/har diarré.
    fast sen kanske hon haft viruset på sig ifall hon har varit där en magsjuk person varit..
    är det en äldre tjej så kanske det var mensvärk bara. :o
  • felle

när* inte ner.

jaga inte upp dig bara, det blir inte bättre då. <3

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5