• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Avelyn

Min 9 månaders bebis är dålig i magen. Min fobi jobbar på högvarv just nu. Han är bara i vagnen när vi är ute. I torsdags var vi på vårdcentralen, då fick han krypa lite på golvet Är det något han skulle kunnat bli dålig av nu ? Han kräks inte, det kommer bara bakvägen så att säga. Han fick ny gröt köpt i går med fullkorn Första gången Kan det vara den ? Eller griper jag efter halmstrån ?

Jag känner mig allt annat än modig i dag..

Alla vi andra mår bra..

• zasata
    Avelyn skrev 2010-10-18 13:13:45 följande:
    Min 9 månaders bebis är dålig i magen. Min fobi jobbar på högvarv just nu. Han är bara i vagnen när vi är ute. I torsdags var vi på vårdcentralen, då fick han krypa lite på golvet Är det något han skulle kunnat bli dålig av nu ? Han kräks inte, det kommer bara bakvägen så att säga. Han fick ny gröt köpt i går med fullkorn Första gången Kan det vara den ? Eller griper jag efter halmstrån ?

Jag känner mig allt annat än modig i dag..

Alla vi andra mår bra..
    fulkorn ställer ofta till det, även tänder. är det vatten? är det mkt och ofta? slemmigt?

Själv är jag så mätt och mår illa. åt korv och pasta med ostsås jag hade i frysen.. var lite små kallt när jag åt.. och åt så mkt.. blä :( 
  • Avelyn
    zasata skrev 2010-10-18 13:26:08 följande:
    fulkorn ställer ofta till det, även tänder. är det vatten? är det mkt och ofta? slemmigt?

Själv är jag så mätt och mår illa. åt korv och pasta med ostsås jag hade i frysen.. var lite små kallt när jag åt.. och åt så mkt.. blä :( 
    Vet ej om det är tänder på g Kan inte se någon ny tand i af just nu. Slemmigt ja och ofta...Fy. Han är glad och äter bra ändå. Verkar inte må dåligt.
  • isis bianco

Hur vågade ni skaffa barn? Drömmer

Jag vill så gärna känna mig peppad men ser bara oro och ångest framför mig. Först ska man genomlida en graviditet och sen alla småbarnsåren... Hur kommer man förbi detta och ser det positiva och roliga i att ha barn?
    Kan ni inte lista tre saker som är bäst med att ha barn? Hade varit skönt!

• lollisen

Stötta mig idag tjejer!!! Sitter på jobbet, en kollega hade insjuknat i magsjuka idag på morgonen och kräkts på jobbet... Arbetar som personlig assistent och sitter i en lägenhet alltså... Känns som att sitta i en smittohärd... :-/

Jag spritar överallt! Öser på... Spritar och tvättar mina händer hela tiden och försöker att inte ta på saker...

Nu har jag faktiskt ångest och tro det eller ej, nedräkningen kommer att komma sedan...

Jag har mått bra i min fobi annars och känner mig ändå stark som inte flytt fältet already... ^__^
    men... Usch....

Är risken stor att även jag kommer att insjukna tror ni? :0/ vill inte!

Jävla skitsjukdom den där magsjukan!! Fan.... Ursäkta språket...

• Fridayyy
    lollisen skrev 2010-10-18 14:12:26 följande:
    Stötta mig idag tjejer!!! Sitter på jobbet, en kollega hade insjuknat i magsjuka idag på morgonen och kräkts på jobbet... Arbetar som personlig assistent och sitter i en lägenhet alltså... Känns som att sitta i en smittohärd... :-/

Jag spritar överallt! Öser på... Spritar och tvättar mina händer hela tiden och försöker att inte ta på saker...

Nu har jag faktiskt ångest och tro det eller ej, nedräkningen kommer att komma sedan...

Jag har mått bra i min fobi annars och känner mig ändå stark som inte flytt fältet already... ^__^
    men... Usch....

Är risken stor att även jag kommer att insjukna tror ni? :0/ vill inte!

Jävla skitsjukdom den där magsjukan!! Fan.... Ursäkta språket...
    Har du inte petat i näsan eller munnen och tvättat händerna innan du äter så borde det inte vara nån fara, har du varit inne på toaletten?? Förstår att det känns jobbigt, du är ju stark som stannar. Var hon säker på att det var magsjuka?? Den som ni jobbar hos, kan han/hon blivit smittad?
  • vouffen
    martini bianco skrev 2010-10-18 13:54:49 följande:
    Hur vågade ni skaffa barn? Drömmer

Jag vill så gärna känna mig peppad men ser bara oro och ångest framför mig. Först ska man genomlida en graviditet och sen alla småbarnsåren... Hur kommer man förbi detta och ser det positiva och roliga i att ha barn?
    Kan ni inte lista tre saker som är bäst med att ha barn? Hade varit skönt!
    Jag är inne på mitt fjärde barn trots besvärligt illamående under mina graviditeter och emetofobi! Så trots allt är det verkligen värt det, som du kanske förstår då :D !
    Jag var oxå jätteorolig för hur jag skulle hantera deras magsjuka, men när det väl hänt har det gått bra. Det är som om jag liksom "stänger av" just då, fokuserar bara på barnet och på att sanera och akta mig att få kräks o bajs på mig. Tvättar mig o spritar, sen äter jag väääldigt dåligt själv oxå dessa dagar... ibland har jag blivit smittad oxå, men många gånger har jag klarat mig utan att ens bli dålig i magen.

Några positiva saker med att ha barn:
    * All den kärlek man får!
    * All kärlek man får ge :) !
    * Alla underbara saker de säger och gör, så mycket skratt och härliga minnen!
    * När de är lite större (min äldsta 10 och 11 år nu) och man kan prata med dom mer som vuxna - man ser spännande filmer tillsammans, spelar spel, umgås :) !
    * Sen ser jag fram emot oxå när de (förhoppningsvis...) själva får barn och jag får bli farmor/mormor!

Sen om man ser i ett större perspektiv så har vi haft magsjuka mellan 0-3 ggr/säsong - alltså har vi vissa vintrar inte haft ett enda utbrott medan den allra värsta vinterna hade jag o son nr2 3 ggr... men oftast en omgång per vinter eller inget alls. Om man tänker att en omgång håller på 2-3 dagar så är det mindre än 1% av årets alla dagar. Alltså 99% av året är kräkfritt :) !

Så, skrivet av en tvättäkta emetofob, jag skulle aldrig vilja vara utan mina barn! Lycka till!
  • Fridayyy

Jag är inne på mitt tredje barn. Innan jag fick barn trodde jag att jag själv var dålig och mådde illa flera ggr per vecka men nu oroar jag mig inte så mycket för egen del, men klart jag oroar mig mycket för att barnen ska bli sjuka. Det är jättejobbigt men ändå vill man ha sina barn. Jag inbillar mig att det är mindre smitta i skolan sen. Och blir jag riktigt arg på fobin så låter jag inte den styra om jag ska ha barn eller inte, då känns det verkligen som ett nederlag för mig.

• lollisen

Inte petar jag i vare sig näsa eller mun nu inte...
    Ja, på toan bar jag tvungen att gå in, min brukare måste ju få uträtta sina behov ändå...
    Men personen hade spritat överallt efter hon kräkts, plus alla andra i personalen efter henne... Detta hände tidigt i morse...

Jag äter inte på jobbet och jag tänker för egen del inte gå på toan! Håller mig tills jag kommer hem! Då ska jag duscha, tvätta kläderna och sen ut i friska luften med sonen!

Så tror ni det är lugnt då? Sålänge jag håller händerna borta från nyllet?

• middiz

Usch..min man har gått på toa tre gånger idag...han säger att det är pga mycket vita bönor, stark mat och automatkaffe.... vet inte om jag tror på honom... han är ute och håller på med bilen och jag får panik varje gång han kommer in!! HATAR DETTA!!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5