• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • lollisen
    zasata skrev 2010-10-20 11:48:55 följande:
    läser på facebook att dom blev sjuka i måndag, familjen är 4a. då står det "magsjuka!!!" idag är barnen på dagis igen! kul!! nu komemr vi få skiten
    Nej, det behöver inte betyda att ni får det! Men förstår känslan... Dumt av dem att låta barnen gå till dagis innan 48 timmar gått!
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • zasata
    lollisen skrev 2010-10-20 11:51:25 följande:
    Nej, det behöver inte betyda att ni får det! Men förstår känslan... Dumt av dem att låta barnen gå till dagis innan 48 timmar gått!
    ja var dom sjuka i måndag så har ju inte det gått 48 timmar, och denna mamman har jag pratat med detta om till och med :o 
  • Frosk
    zasata skrev 2010-10-20 11:48:55 följande:
    läser på facebook att dom blev sjuka i måndag, familjen är 4a. då står det "magsjuka!!!" idag är barnen på dagis igen! kul!! nu komemr vi få skiten
    Meh...hur tänker folk! Man blir så satans arg på sånt där och det är tyvärr många som gör just så. Kan du inte ta upp det med personalen på dagis så de kanske kan säga nåt? Jag tycker det är jättesvårt med sånt för man vill inte gnälla, men samtidigt så är det ju för allas bästa egentligen.
  • jomi

Trist!! att 48 timmars inte respekteras mer!!
    Mest för barnens skull med...magsjuka gör ju de flesta matta och trötta...
    ge för sjutton barnen en chans till att repa sigSkrikandes
    Blir SÅ arg på det...EGO föräldrar!!!
    Tycker de ska höja till 72 timmar bara för att minska smittspridningen.....
    Hade vart intressant att se om det funkat! ALLA hade ju faktiskt tjänat på det!!!!

Zasata: Håller med lollisen... inte alls säkert ni får det..fortsätt med bra handhygien  bara, tänk så ofta dagispersonalen slipper undan (jag försöker tänka så ) då vistas ju de verkligen i den luften....

Längtar.....
  • middiz

Ja det skulle fasen vara LAG på att inte få lämna dom på dagis innan 72 timmar..då hade det minskat spridningen nåt så otroligt!

Läste i tidningen att det är jätteviktigt med handhygien nu till hösten med magsjuka, förkylningar och influensor..men jag tvivlar på att det är så många barn som får lära sej att tvätta händerna?
    Det känns som att det försvinner mer och mer?
    När vi var små var vi jämt tvunga att tvätta händerna innan maten, även i skolan. Vi hade handfat utanför matsalen.

Det är likadant, hur många har veckostädning där dom vädrar ut hela huset?
    Är det som så att Sverige igentligen är ett väldigt skitigt land? Fast man får höra hur rent och bra det är här?

Hur ofta ser man inte i affären, folk som tar bröd, frukt mm med händerna?

Glömmer aldrig när jag låg inne på sjukhus med min äldsta (för vad jag tror va svininfluensan) och städerskan på sjukhuset kom in och skulle städa rummet, hon drog bara dammoppen lite precis innanför dörren och bytte skräppåsen på toaletten.... inget annat!
    Sen hoppas jag verkligen att dom städar det mycket noggrannare mellan patienterna, speciellt med tanke på att dom misstänkte att Jouline hade magsjuka!!

När lilla dottern var brännskadad så åkte vi först till vårdcentralen, där spritade dom inte ens händerna. Bytte sedan till familjeläkarna och där jäklar gick dom inte in i undersökningrummet utan att ha spritat..

Jag vet inte hur det är med er men jag känner att magsjuka bara ökar och ökar och jag tror att det beror på dålig handhygien, för mycket dagis med för stora grupper, stress , dålig mat och dålig städning..

Oj vad långt det bev Behövde nog skriva av mej lite

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • zasata

Jaghåller med! Man tvättar händerna. Dom gångerna jag inte tjatar är när dottern kissar på pottan hemma och jag hjälper henne. Har proppat i henne semperdroppar och biobics..

• middiz
    zasata skrev 2010-10-20 13:51:09 följande:
    Jaghåller med! Man tvättar händerna. Dom gångerna jag inte tjatar är när dottern kissar på pottan hemma och jag hjälper henne. Har proppat i henne semperdroppar och biobics..
    Samma här. Men vad krävs för att folk ska förstå hur viktigt det är?
    Jag menar att folk i allmänhet måste vara trötta på att vara sjuka?
    Läser hela tiden på facebook om förkylningar och ont i magen.. en är hemma nästan varje vecka för dottern har ont i magen. Börjar man inte fundera på om något är fel då?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • zasata
    middiz skrev 2010-10-20 13:57:50 följande:
    Samma här. Men vad krävs för att folk ska förstå hur viktigt det är?
    Jag menar att folk i allmänhet måste vara trötta på att vara sjuka?
    Läser hela tiden på facebook om förkylningar och ont i magen.. en är hemma nästan varje vecka för dottern har ont i magen. Börjar man inte fundera på om något är fel då?
    JA jag fattar inte!! Tycker folk det är roligt att vara sjuk??
  • lollisen

Usch... Nu känner jag mig yr och väldigt varm å konstig.... Och vad tänker jag genast på då?? Jo, jag föreställer mig att jag ska få värsta magsjukan nu! Daaaarn!
    Sluta upp nu dumma dumma tankar!!

Är otroligt trött och ätit dåligt, så det beror väl på det... Men ni vet hur det är? Man kan liksom inte släppa tankarna helt... Nu har det i princip gått 48 timmar, men mina dumma tankar säger att well... Nu kommer jag säkert att få det några timmar efter, bara för att jag inte skulle vara redo för det eller så....

Gaaah!!

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5