• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Fridayyy
    middiz skrev 2010-10-31 11:54:04 följande:
    TACK för svaret!!
    Ja jag gick aldrig på toa där nere igår, och tvättade händerna noga när jag kom hem och torkade av mobil mm..
    Men jag rökte utan att jag hade tvättat händerna, dock inte med den handen som jag tagit i pengar med..men jag hade hållt bacardin i den handen... Usch vad skadad man är!
    Jag brukar ibland tänka på att det är svårt att tvätta bort baciller från händerna, det sägs ju att man ska gnugga en hel del och ta sprit, då tänker jag att det är ju lika svårt att de fastar på andra saker också då, ex om någon tar i ett handtag i 2 sek, då borde det ju inte fastna nåt???
  • Koppkaka
    middiz skrev 2010-10-31 10:44:52 följande:
    Fy nu har jag ångest!!

Var ute igår för att träffa en vän som jag inte träffat på nästan tio år, vi var nere på den enda krogen är i det lilla samhället.
    Det var ganska mycket folk där (kors i taket ) och nu skriver en som var där igår som jag stod och pratade med att hon inte tror att hon spyr för hon är bakis utan hon tror hon har magsjuka, hon får inte behålla något... Jag har superpanik nu!!
    Var visserligen bara utanför och pratade med henne men stod jämte henne där inne också!!
    Usch hoppas hoppas hoppas hon är bakfull!!!
    Sist jag var bakis mådde jag SUPERILLA och fick inte behålla något heller. Och det var minsann ingen magsjuka, utan ren och skär superbakfylla. Så du kan nog vara lugn
  • middiz

Tack för alla svaren!
    Känns jätteskönt att man kan gå in här och skriva med andra som vet hur det känns och som inte dömmer en och säger att man är löjlig!

Tack för att ni finns allihopa

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Anonym
    Koppkaka skrev 2010-10-31 17:34:48 följande:
    Sist jag var bakis mådde jag SUPERILLA och fick inte behålla något heller. Och det var minsann ingen magsjuka, utan ren och skär superbakfylla. Så du kan nog vara lugn
    Det är skönt att höra.

Innan brukade jag aldrig må illa eller spy när jag är bakis. Men sen kom det. TVÅ gånger.
    Dock vet jag inte om det var magsjuka första gången eftersom mitt barn blev sjuk på torsdagen och jag var hos mitt barn på lördagen. Och jag festade på lördagskväll. Så blev jag väldigt seg och dålig i magen på söndagen. Sen kom det.. Spydde bara en gång. Sen blev jag bra igen men jag mådde väldigt dåligt pga ångest.
    Så jag vet inte om det var bakfylla eller magsjuka. Det hände en vinter dessutom.

Sen hände det igen när jag va bakis, då var det garanterat för jag VAR bakis. Mådde jätteilla hela dagen och spydde fast det inte kom ut riktigt. Det var som att min kropp blockerade de.. De var stopp.

Men var lugn, det är bara bakfylla.
  • zasata

Panik!!! Hadde lite ont i magen. Tog en pepsid duo. Hjälper inget. Sedan säger två tjejer på jobbet dom mår dåligt. Jag mår skit. Kom på jag glömt ta citalopram i två dagar.. Tror det är två. Är det därför jag mår illa skakar och är yr? Kallsvettas?? Mår bajs och så rädd.

• Koppkaka
    zasata skrev 2010-11-01 10:15:51 följande:
    Panik!!! Hadde lite ont i magen. Tog en pepsid duo. Hjälper inget. Sedan säger två tjejer på jobbet dom mår dåligt. Jag mår skit. Kom på jag glömt ta citalopram i två dagar.. Tror det är två. Är det därför jag mår illa skakar och är yr? Kallsvettas?? Mår bajs och så rädd.
    Jag tror du mår illa, skakar och kallsvettas pga att du är så rädd. Kroppen har en nästintill vidrig förmåga att vända alla ens oroliga tankar till fysiska känslor. Tänk såhär, har du någon gång haft graviditetssymtom fast att du inte alls varit gravid? Det är samma sak där, fast tvärtom. Man hoppas på att vara gravid, och man hoppas verkligen att man INTE är magsjuk, men känslorna är där iallafall.

Jag tror inte du behöver oroa dig, om dessa känslor kom efter att du fått höra att tjejerna mådde dåligt så beror det säkerligen på din oro. Hör man att någon mår illa/har ont i magen börjar hjärnan köra på högvarv direkt och man oroar sig som sjutton, och då mår man illa för att man spänner sig så.
  • Frosk
    zasata skrev 2010-11-01 10:15:51 följande:
    Mådde de dåligt som i "illa"? Vissa säger ju att de mår dåligt och menar kanske bara attt de är hängiga, febriga, snoriga eller vad som.
  • zasata

Jag vet inte :(:(
    orkar inte mer nu har jag ont i magen efter maten. vid höger sida har jag aldrig annars. 
    dom sa dom hade ont i magen pga snor så oroar inte mig så för det.
    Varför kan vi inte bara få må bra? 

• Fridayyy

Zasata; Men du kunde ju äta i alla fall..=) det är nog ingen fara. Då borde det inte vara regelrätt magsjuka iaf.

• middiz

Är du bättre idag zasata? Man kan få ont i magen och må illa när man har en förkylning också, jag mår superilla när förkylningen ska gå ur kroppen..

Hur tänker ni när ni försöker tänka bort dom dumma tankarna?

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5