• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • nicely
    middiz skrev 2010-11-03 19:27:28 följande:
    Zasata, har du bestämt dej om imorgon? Jäkligt starkt av dej om du trotsar den här jäkla fobin och går och gör ditt jobb!

Hoppas verkligen att det där vaccinet kommer snart..jag lär stå först i kön!!

I måndags var smittkällaren till alla våra magsjukor här och hälsa på..och gissa vem som sitter här med värsta ångesten nu??
    Hans mamma sa att han hade ätit bra till middag (vi kom in på kräsna barn) för en gång skull och han åt både fika och godis här... men ändå sitter jag här och bara väntar på att min små ska börja spy.. Min äldsta har världens dåligaste immunförsvar och drar åt sej ALLT och hon var svår att lägga idag och då tror jag direkt att det är för hon mår dåligt..
    Blir så trött på mej själv..hur ska jag få bort dessa tankar??
    Jag vet att får man det så får man det.. Men jag vill inte sitta här och tänka tänk om och känna efter om jag mår dåligt eller leta fel på barnen...
    Jag är som du. Tänker och känner efter samt letar efter symtom hos barnen. Det är så fruktansvärt jobbigt.
    Jag tycker att du var väldigt stark som lät  "smittkällan" hälsa på. Men ångesten efteråt är jobig men du klarar det.
    SKickar styrkekramar till dig!!
  • höbåtsolle

Jag var väldigt emetofobisk när jag var yngre, men nu är jag bara lite grann. Sedan under studietiden fick jag ordentlig maginfluensa (dålig hygien på studentkorridor), för att inte tala om supandet, så man spydde ju varannan vecka.

• Frosk

Urk..idag fick jag hämta den lilla på dagis för hon hade feber. Hon har sovit nästan hela eftermiddagen, fick alvedon och sen åt hon välling. Nu bökade hon runt i sängen och fick sån hosta ni vet, som när man ska kräkas och gråter. Sitter och gnider sig i ansiktet, är ledsen och kommer inte till ro. Jag brukar alltid försöka tänka ut alla andra saker än magsjuka som det kan vara, men den här gången hittar jag ingen annan anledning. Så rädd...det blir en sömnlös natt här...

• felle
    middiz skrev 2010-11-03 19:49:09 följande:
    Hittade den här bloggen..

qes.blogg.se/2010/may/mitt-liv-som-emetofob-k...

Gud vad jag känner igen mej i det hon skriver!!
    Det här med att ha hink jämte sängen, sov på soffan iställer för sängen ett tag, håret uppsatt hela natten, flyttade på saker som låg på golvet så jag inte skulle snubbla på det om man var tvungen att springa till toan, lampan tänd och mycket mer!
    När jag var liten hade jag det så jämt...
    känner igen mig.. sitta uppe hela natten för att se solen stiga var verkligen en lättnad, att man klarat natten...
    undvikandet också.. tur att det finns andra som också är fobiker, så man kan trösta och stötta varandra i det hela.

tack alla för att ni finns, även om man ibland inte vill finnas just pga fobin. Hjärta
  • zasata

Nu ä vi klara... 3 timmar tog det.. *phu* 
    Känner mig lugn, men endå pnikslagen.. Tror det var matförgiftning hon hade. Dom hade varit i Danmark på det badpalatset innan.
    MEn bilderna blev inte lika bra för hon kändes inte helt 100idag. 

• zasata

Usch nu har jag gått från jobbet så ont i magen :(

• zasata

Nu har jag fått springa på toan och var läs :(:( tänk om jag är sjuk nu???

• jomi

Zasata: Luuuugn....andas....
    Förmodligen har du vart väldig stressad över dagens grej!
    När man slappnar av släpper allt så att säga!
    Gör något som gör dig lugn... ett bad,bok+filt..tänd ljus.....slappna av...ordentligt!

Var stolt över dig själv!

Längtar.....
  • zasata
    jomi skrev 2010-11-04 18:08:53 följande:
    Zasata: Luuuugn....andas....
    Förmodligen har du vart väldig stressad över dagens grej!
    När man slappnar av släpper allt så att säga!
    Gör något som gör dig lugn... ett bad,bok+filt..tänd ljus.....slappna av...ordentligt!

Var stolt över dig själv!
    tack.
    Jag somnade.. känns lite bättre nu och skall försöka dricka lite. Hoppas du har rätt :)
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5