• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

Kopierar från min blogg NÅN kanske vet?

Vad är felet på mig undrar jag?
    Senaste två veckorna har jag mått pyton, men överlevt.
    Trodde jag höll på att få influensan eller något då en del haft det på jobbet, men inget hände.
    I fredags fick jag till slut gå hem för jag höll på att somna framför datorn flera gånger och inget hjälte. Och jag hade så ont i magen.
    Åkte hem och somna direkt, sov tills barnen skulle lägga sig, och sen halv sov jag i soffan.
    Och så har hela helgen varit, jag orkar inte hålla mig vaken, när jag är vaken känner jag nästan bara för att gråta för jag är så trött.
    Jag har även under dessa två veckor när jag varit kass blivit väldigt skakig, tappar grejer också.
    I söndags gick jag till läkaren som sa att jag har gallsten, men det känns inte rätt.
    Visst det gör ont där gallan sitter, men öven rästen av magen.
    Ner vid äggstockarna och vid magsäcken. (nej inte gravid!)
    Försökte jobba idag gick upp vid sju men gick inte 30 min senare sov jag och kom till jobbet vid halv 11.. Klockan 15 fick jag gå he för jag var så trött och hade ont och ville bara gråta.
    Så någon, vad är det för fel på mig?

• middiz
    zasata skrev 2010-11-08 16:31:42 följande:
    Kopierar från min blogg NÅN kanske vet?

Vad är felet på mig undrar jag?
    Senaste två veckorna har jag mått pyton, men överlevt.
    Trodde jag höll på att få influensan eller något då en del haft det på jobbet, men inget hände.
    I fredags fick jag till slut gå hem för jag höll på att somna framför datorn flera gånger och inget hjälte. Och jag hade så ont i magen.
    Åkte hem och somna direkt, sov tills barnen skulle lägga sig, och sen halv sov jag i soffan.
    Och så har hela helgen varit, jag orkar inte hålla mig vaken, när jag är vaken känner jag nästan bara för att gråta för jag är så trött.
    Jag har även under dessa två veckor när jag varit kass blivit väldigt skakig, tappar grejer också.
    I söndags gick jag till läkaren som sa att jag har gallsten, men det känns inte rätt.
    Visst det gör ont där gallan sitter, men öven rästen av magen.
    Ner vid äggstockarna och vid magsäcken. (nej inte gravid!)
    Försökte jobba idag gick upp vid sju men gick inte 30 min senare sov jag och kom till jobbet vid halv 11.. Klockan 15 fick jag gå he för jag var så trött och hade ont och ville bara gråta.
    Så någon, vad är det för fel på mig?
    Här kommer lite frågor.. en del dumma

Är du ute något när du är ledig och promenerar tex?
    Kan det vara någon form av höstdepression?
    Kan det ha något med medicinerna du äter?
    Har du gjort ett grav-test och vet säkert att du inte är gravid?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

En fråga till..hur ser dina matvanor ut?
    Kan det tänkas att du har brist på något?
    Mycket sött/skräpmat?

• middiz

Men du Zasata..har du läst biverkningar på citalopram?
    Allt det du beskriver står med....

• zasata

Är du ute något när du är ledig och promenerar tex? Ja jag försöker ta en promenad varje lunch (ca 15min) och längre 3-5ggr i vevkan.
    Kan det vara någon form av höstdepression? Kanske?
    Kan det ha något med medicinerna du äter? Tror inte det, borde ävl kommit inann då?
    Har du gjort ett grav-test och vet säkert att du inte är gravid? Nej, men skall ha mens om ca 2 veckor. (35 dagars kalender)
    En fråga till..hur ser dina matvanor ut? Sådär, bra frukost, macka vatten fil/ypgurt och flingor, lunch, kvällsmat och en fika eller två ;)
    Kan det tänkas att du har brist på något? Frukt? För det får jag så ont i magen av
    Mycket sött/skräpmat? Fikar 1-2ggr om dagen och tar en chokladbit ofta på kvällen..

• Fridayyy
    zasata skrev 2010-11-08 17:09:52 följande:
    Är du ute något när du är ledig och promenerar tex? Ja jag försöker ta en promenad varje lunch (ca 15min) och längre 3-5ggr i vevkan.
    Kan det vara någon form av höstdepression? Kanske?
    Kan det ha något med medicinerna du äter? Tror inte det, borde ävl kommit inann då?
    Har du gjort ett grav-test och vet säkert att du inte är gravid? Nej, men skall ha mens om ca 2 veckor. (35 dagars kalender)
    En fråga till..hur ser dina matvanor ut? Sådär, bra frukost, macka vatten fil/ypgurt och flingor, lunch, kvällsmat och en fika eller två ;)
    Kan det tänkas att du har brist på något? Frukt? För det får jag så ont i magen av
    Mycket sött/skräpmat? Fikar 1-2ggr om dagen och tar en chokladbit ofta på kvällen..
    Hör med läkaren om biverkningar. Hört att biverkningar kan komma efter flera år också. Kanske din kropp reagerar nu!
  • zasata

Här står det ju att det kommer i början och sedan avtar...

4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Liksom alla läkemedel kan Citalopram Mylan orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem. Biverkningar är vanligast i början av behandlingen, men de avtar i regel under de första veckorna.

Följande biverkningar kan förekomma:
    Vanliga (förekommer hos färre än 1 av 10 patienter, men fler än 1 av 100 patienter): Blodtrycksfall då man reser sig upp hastigt, ändringar i hjärtrytm, sömnsvårigheter, upprördhet, nervositet, oro, koncentrationssvårigheter, förvirring, drömstörningar, nedsatt sexuell lust, likgiltighet, gäspningar, darrningar, onormala känselförnimmelser i huden (t ex myrkrypningar), ofrivilliga rörelser, synstörningar, nästäppa, muntorrhet, allmän sjukdomskänsla eller illamående, förstoppning, diarré, buksmärta, sura uppstötningar, ökad salivavsöndring, gasbesvär, hudutslag, klåda, muskelsmärta, ejakulationsstörningar, impotens, oregelbunden menstruation, aptitlöshet, viktförändring, förändrad smakuppfattning, dåsighet, yrsel, huvudvärk, svettningar, kraftlöshet, vattenkastningsbesvär, trötthet, kräkning.

• middiz
    zasata skrev 2010-11-08 17:16:27 följande:
    skall kolla på fass :)
    Jag kollade fass..alla dina symptom står med på biverkningar..
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5