• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • felle

tog en värktablett för en stund sen och nu känns det bättre. men blir liksom panikslagen, ni vet..

• middiz

Jag har visst haft urinvägsinfektion sen innan sommaren som inte gått över... Nu får jag äta något stark pencillin som jag mår illa och får halsbränna av..på detta försöker jag även sluta röka och bara det gör ju att man mår illa.... Fyyy vill inte vara mej just nu :-/

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • isis bianco
    middiz skrev 2010-11-11 15:17:01 följande:
    Jag har visst haft urinvägsinfektion sen innan sommaren som inte gått över... Nu får jag äta något stark pencillin som jag mår illa och får halsbränna av..på detta försöker jag även sluta röka och bara det gör ju att man mår illa.... Fyyy vill inte vara mej just nu :-/
    stackare! Ät mycket fil, det ska vara bra när man äter penicillin. Och saltlakrits brukar funka för mig vid halsbränna av någon konstig anledning.
  • middiz
    martini bianco skrev 2010-11-11 15:27:02 följande:
    stackare! Ät mycket fil, det ska vara bra när man äter penicillin. Och saltlakrits brukar funka för mig vid halsbränna av någon konstig anledning.
    Tack för tipsen! Får prova detta!
  • milla2

GAHHH JAG DÖR! idag skulle min sv mor passa mina kids.. hon sa att hon skulle gå på toa innan jag skulle åka.. jag sa att jag med skulle gå på toa innan jag skulle..grejen var att jag lyfter ringer råkar få med båda å ser d är flera bruna "skitstänk" på den..ja mina tankar blir direkt magsjuka! luktade skit där inne med när ja kom in.. jag klaradce inte åka iväg så jag fick dra en vit lögn å säga de ringde presic när jag skulle köra hemifrån å sa att jag kunde inte komma ..hon satt ju kvar ca en halvtimme ändå.. vad tror ni tror ni hon va sjuk?

• middiz

FYY min mage ballade ur helt nu efter maten.. åt mycket... men det är nog pencillinet som ställer till det.. har halsbränna, ont i magen, mår illa och lös i magen...och på detta är min man och jobbar och är inte hemma förrän nio..alltså måste jag försöka hålla mej medan jag ger barnen kvällsmat, borstar tänderna på dom och lägger dom... hur fan ska det här gå?!

• Grönsiska

Kan man klara sig från ev. smitta med god handhygien tror ni? Jobbar som timvikarie inom vården och förra lördagen var en personal magsjuk på arbetsplatsen. Imorgon ska jag jobba där, vet inte hur det är med smitta just nu om någon annan är sjuk/har varit sjuk mm. Jag måste jobba, har inget val men känner samtidigt att det verkligen inte är värt priset om hela familjen åker på magsjuka för en dags jobb...Jag kommer att jobba såklart, men kanske blir det tufft efteråt.

• nicely
    middiz skrev 2010-11-12 15:31:12 följande:
    FYY min mage ballade ur helt nu efter maten.. åt mycket... men det är nog pencillinet som ställer till det.. har halsbränna, ont i magen, mår illa och lös i magen...och på detta är min man och jobbar och är inte hemma förrän nio..alltså måste jag försöka hålla mej medan jag ger barnen kvällsmat, borstar tänderna på dom och lägger dom... hur fan ska det här gå?!
    Kämpa på!!! Har varit ensam med barnen två dagar nu. Mådde jätteilla igår...hjärnspöken tror jag. Allt skulle fixas med barnen. Men det gick fast jag trodde att kvällen aldrig skulle ta slut. Skickar styrkekramar.
    milla2 skrev 2010-11-11 19:37:15 följande:
    GAHHH JAG DÖR! idag skulle min sv mor passa mina kids.. hon sa att hon skulle gå på toa innan jag skulle åka.. jag sa att jag med skulle gå på toa innan jag skulle..grejen var att jag lyfter ringer råkar få med båda å ser d är flera bruna "skitstänk" på den..ja mina tankar blir direkt magsjuka! luktade skit där inne med när ja kom in.. jag klaradce inte åka iväg så jag fick dra en vit lögn å säga de ringde presic när jag skulle köra hemifrån å sa att jag kunde inte komma ..hon satt ju kvar ca en halvtimme ändå.. vad tror ni tror ni hon va sjuk?
    Tror inte att det är magsjuka. Hon kanske var bara rutten i magen av någon annan anledning. 

Bra med peppning kring alla månaderna. Det behövs verkligen nu när vintern är här och det bara kryllar med magsjukor överallt och ångesten ligger på topp.
    Längtar efter julen och vi ska börja julpyssla om några veckor. Januari börjar ju minstingen på förskolan (iiiiiik) så januari känns lite hopplös just nu. Positiva är att jag börjar på min utbildning igen. Som sagt februari en kort månad,  mars närmare våren!!!!

Och jag går på samtal nu en gång i veckan. Hoppas hoppas att det hjälper!!!!!
    Funderade om jag skulle medvetet bli smittad med magsjuka? Vet inte om det skulle hjälpa eller göra allt värre?
  • middiz

Usch..dags att ta pencillinet igen nu... Jag ska äta dom tills på torsdag och på lördagen där sen så ska vi på släktkalas på makens sida...dom som jämt smittar oss med allt! Jag kommer ha noll immunförsvar efter detta och kommer garanterat bli sjuk... skulle ni ha åkt?

• zasata

BLÄÄ!
    Varit i stan med dottern hela dagen gått i nordstan.. massor med folk och åt hamburkare på burger king och nu har jag såå ont som knivar i magen.
    Var på UL på magen idag, och gallan och allt såg fint ut. så vad fan är felet på mig??

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5