• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • isis bianco

Åh, nu har hjärnspökena börjat sätta igång på mig.
    Vad hände med allt peppande i tråden? *hint hint*

Jag tror att vi alla på allvar måste börja med lite mer positiva inlägg! Men ibland måste man få lov att deppa, vara panikslagen och vilja gråta härinne. Men försök också att emellanåt lägga in nåt positivt, jag tror att det hjälper många!

Jag är ganska glad idag, trots att paniken ligger och lurar. Mannen bestämde sig för att jobba hemifrån idag och jag har en dag med hemmastudier. En mysig onsdag!

• isis bianco

Jag börjar med att peppa

Dessa månaderna är ju oftast pest och pina för oss emetofober. Men jag tänkte rada upp lite positiva saker.
    -November:
    Nu är det mörkt ute på kvällen, man kan tända massor med ljus och ta fram alla filtar. Mys med lite godis, ett gott vin och bra hyrfilmer.

-December:
    Julmys! Nu ska alla julsaker upp, man dricker mycket glögg och julmust. Köp en massa jultidningar och få inspiration under den mysigaste månaden på året. En hel del lediga dagar också.

-Januari:
    Nystart! Nu kan du köpa en ny kalender, sätt upp lite mål. Glöm allt det gamla och tråkiga. Julen är förvisso mysig men det är också väldigt skönt att packa ner sakerna. Köp en ny gardin till köket? Förnya vardagsrummet med en färgglad ny kudde. Dags att förså pelargoner (det är tidig vår det!)

-Februari:
    Årets kortaste månad. Det brukar vara mycket snö i februari vilket lyser upp tillvaron. Dagarna blir dessutom ljusare hela tiden. Det går mot rätt håll! Sportlovet är också mysigt för alla som har barn. Dags att plantera diverse grönsaker och blommor.

-Mars:
    Håll utkik efter snödroppar, vintergäck och andra vårtecken för nu är det VÅR enligt almanackan. Planera sommarens aktiviteter och semester.

• Fridayyy
    martini bianco skrev 2010-11-10 17:10:45 följande:
    Jag börjar med att peppa

Dessa månaderna är ju oftast pest och pina för oss emetofober. Men jag tänkte rada upp lite positiva saker.
    -November:
    Nu är det mörkt ute på kvällen, man kan tända massor med ljus och ta fram alla filtar. Mys med lite godis, ett gott vin och bra hyrfilmer.

-December:
    Julmys! Nu ska alla julsaker upp, man dricker mycket glögg och julmust. Köp en massa jultidningar och få inspiration under den mysigaste månaden på året. En hel del lediga dagar också.

-Januari:
    Nystart! Nu kan du köpa en ny kalender, sätt upp lite mål. Glöm allt det gamla och tråkiga. Julen är förvisso mysig men det är också väldigt skönt att packa ner sakerna. Köp en ny gardin till köket? Förnya vardagsrummet med en färgglad ny kudde. Dags att förså pelargoner (det är tidig vår det!)

-Februari:
    Årets kortaste månad. Det brukar vara mycket snö i februari vilket lyser upp tillvaron. Dagarna blir dessutom ljusare hela tiden. Det går mot rätt håll! Sportlovet är också mysigt för alla som har barn. Dags att plantera diverse grönsaker och blommor.

-Mars:
    Håll utkik efter snödroppar, vintergäck och andra vårtecken för nu är det VÅR enligt almanackan. Planera sommarens aktiviteter och semester.
    Fint skrivet!!! Tiden går verkligen fort fast man inte tycker det när det är rusk-höst. Fast förra våren var sååå seg, minns våren när jag träffat min man, då var det t-shirt väder (om man satt i solen) redan i februari.
  • isis bianco
    Fridayyy skrev 2010-11-10 17:31:43 följande:
    Fint skrivet!!! Tiden går verkligen fort fast man inte tycker det när det är rusk-höst. Fast förra våren var sååå seg, minns våren när jag träffat min man, då var det t-shirt väder (om man satt i solen) redan i februari.
    Tack!!

Eftersom förra våren var så seg så borde denna bli bättre Om 4 månader är det VÅR!
  • Avelyn

I måndags var vår dagisfröken hemma. Fredagen innan jobbade hon. På tisdagen var hon tillbaka. Jag har tänkt var dag på att hon kan ha haft magsjuka. Det som är bra, är att jag INTE har frågat. Jag har lämnat min dotter ändå och jag har inte brytt mig om att fråga varför hon varit hemma. Jag har pratat med fröken och varit som vanligt med henne. Jag har inte använd handsprit hemma ens. Känner mig duktig. ( Men lite orolig ändå)

• isis bianco
    Avelyn skrev 2010-11-10 17:55:53 följande:
    I måndags var vår dagisfröken hemma. Fredagen innan jobbade hon. På tisdagen var hon tillbaka. Jag har tänkt var dag på att hon kan ha haft magsjuka. Det som är bra, är att jag INTE har frågat. Jag har lämnat min dotter ändå och jag har inte brytt mig om att fråga varför hon varit hemma. Jag har pratat med fröken och varit som vanligt med henne. Jag har inte använd handsprit hemma ens. Känner mig duktig. ( Men lite orolig ändå)
    Bra gjort!
  • MamiMoa
    martini bianco skrev 2010-11-10 17:10:45 följande:
    Jag börjar med att peppa

-November:

-December:

-Januari:

-Februari:

-Mars:
    Tack! Det uppmuntrade mig lite.
    Jag är så nojjig eftersom min fästman jobbar kvällar på volvo och jag är nojjig om han skulle bli sjuk.
    Jag mår alltid dåligt på vintrar och blir nervös som sjutton.
    Min fästman har alltid sagt att han och hans pappa har klarat sig undan magsjukor medan hans syster/mamma blivit sjuka. Jag borde vara lugn men blir ändå orolig. Fy usch för vintrar!

Visst är vinter mysigt men jag mår dåligt varje gång det blir vinter. Massa oro och tankar. Får lugn och ro när det börjar bli vår.

Ne ska läsa det du skrivit igen så jag blir lite lugn.
  • Anonym (Emomamman)

Var längesen jag skrev här inne nu. Är sjukskriven för depression och lite till så jag har inte orkat öppna sidor som gör det hela värre. Det var härligt att se lite peppinlägg. Speciellt den där planen månad för månad. Det är lite så jag försöker se det.
    Julen är jättemysig och jag ska fan inte låta något jäkla virus paja det för mig. Jag måste fokusera på det mysiga och roliga.
    Och när det är januari så vänder man blad på något sätt. Då tittar man framåt mot ljuset, våren och värmen.
    Vi har många födelsedagar från januari till april så det är alltid något på gång.

Med sonen har det liksom känts lättare efter varje år som går. Han är äldre och kan säga till och klara sig bättre själv ( han är lite över 8 år). Men vi har nu också en 20 månaders tjej som går på dagis.
    Där är jag riktigt nervös just nu :( Vill bara vara hemma till sommaren.

När sonen haft magsjuka .. från dagistiden och fram till nu så har han alltid haft det väldigt lindrigt. Han har kräkts en gång och så har det varit över. På sin höjd 2 ggr men det har varit ovanligt. Vi har varit extremt förskonade.. och därför känns det som det kommer bli tvärtom med dottern nu. Vill inte vill inte vill inte!!
    Är det vanligast att dom blir jättedåliga?

• felle

aj aj AAAJ!!!
    har jätteont på höger sida, precis mellan revben och höft. känns lite som en sträckning. gör lite ont när jag sitter, men mycket ont när jag står. tror ni det är sträckning eller något annat? känner att paniken lurar runt hörnet...

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5